0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ساکن خیابان ایران

معرفی، خرید و دانلود کتاب ساکن خیابان ایران

مسایل و چالش های دینداری در جمهوری اسلامی
ناشر:
آرما
درباره ساکن خیابان ایران


نقد و بررسی کتاب ساکن خیابان ایران

کتاب ساکن خیابان ایران نوشته محسن حسام مظاهری، به بررسی مسائل و چالش‌های دینداری در جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. این کتاب که در سال 1398 توسط انتشارات آرما منتشر شده، با استقبال مخاطبان و اهالی فرهنگ و اندیشه روبرو شده است. کتاب ساکن خیابان ایران به موضوعاتی مانند: هویت دینی: چیستی و چگونگی شکل‌گیری هویت دینی در جامعه ایرانی، رابطه دین و سیاست: بررسی تنش‌ها و تعاملات میان دین و سیاست در جمهوری اسلامی، سکولاریسم: چیستی سکولاریسم و امکان یا عدم امکان آن در ایران، احیای دینی: بررسی جریان‌های نوظهور دینی و گرایش‌های معنوی در جامعه، اخلاق: چالش‌های اخلاقی در جامعه ایران و رابطه آن با دین، زن و دین: بررسی جایگاه زن در دین اسلام و جامعه ایران و معنویت: جستجوی معنویت در دنیای مدرن و رابطه آن با دین اشاره دارد. کتاب ساکن خیابان ایران به دلیل پرداختن به موضوعی مهم و چالش‌برانگیز، مورد نقد و بررسی‌های متعددی قرار گرفته است. این کتاب اثری ارزشمند و قابل تأمل در زمینه دینداری در ایران معاصر ارزیابی شده است. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخ ایران حوزه تاریخ ایران اسلامی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی تاریخ ایران اسلامی فیدیبو سر بزنید.

محسن حسام مظاهری، پژوهشگر دین و نویسنده

محسن حسام مظاهری متولد ۱۳۶۱ در اصفهان، پژوهشگر دین، نویسنده و مترجم است. مظاهری دانش‌آموخته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران است و سابقه سردبیری نشریات «هابیل» و «فتیان» را نیز دارد. او مدیر و سرویراستار دانش‌نامه تخصصی «فرهنگ سوگ شیعی» و دبیر مجموعه «کتاب‌های سرو» (مطالعات اجتماعی شیعه) است. جهت مشاهده سایر آثار محسن حسام مظاهری  کلیک کنید.

چرا کتاب ساکن خیابان ایران را بخوانیم

کتاب ساکن خیابان ایران به بررسی مسائل و چالش‌های دینداری در جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد که موضوعی مهم و بحث‌برانگیز در جامعه امروز ایران است. نویسنده در این کتاب با نگاهی جامع و تحلیلی به مسائل و چالش‌های دینداری در ایران می‌پردازد و از زوایای مختلف به این موضوع نگاه می‌کند. کتاب ساکن خیابان ایران با نگاهی جامع و آسیب‌شناسانه به مسائل و چالش‌های دینداری در ایران می‌پردازد. نویسنده در این کتاب با اتکا به منابع معتبر و با رویکردی تحلیلی به بررسی موضوعات می‌پردازد. کتاب با زبانی ساده و قابل فهم برای عموم مخاطبان نگاشته شده است و نیاز به دانش تخصصی در زمینه دین یا جامعه‌شناسی ندارد. نویسنده در این کتاب دیدگاه‌های مختلف در مورد مسائل دینی را مطرح می‌کند و با طرح پرسش‌های مهم، خواننده را به تفکر و تأمل در مورد مسائل دینی و جایگاه دین در زندگی فردی و اجتماعی دعوت می‌کند. نویسنده در نگارش این کتاب از منابع معتبر و دست اول استفاده کرده و ارجاعات دقیقی ارائه داده است. برای کسانی که به دنبال درکی عمیق‌تر از مسائل دینی در ایران معاصر هستند و مایل به یافتن پاسخ‌هایی برای پرسش‌های خود در مورد دین و زندگی، خواهان اصلاحات دینی در راستای آزادی و عدالت هستند و همچنین برای همه کسانی که به مطالعه در زمینه دین و جامعه‌شناسی دین علاقه دارند، کتاب ساکن خیابان ایران را پیشنهاد می‌کنیم. در مجموع، کتاب ساکن خیابان ایران اثری خواندنی و قابل تأمل برای کسانی است که به دنبال درکی عمیق‌تر از مسائل و چالش‌های دینداری در جمهوری اسلامی ایران هستند، این کتاب با ارائه دیدگاهی جامع و تحلیلی، می‌تواند به ایشان در فهم بهتر این موضوع پیچیده کمک کند.

در بخشی از کتاب ساکن خیابان ایران می‌خوانیم 

«ساکن خیابان ایران»، تمثیلی از موقعیت دینداران در ایران پساانقلابی است. دیندارانی که در وضعیتی دوگانه، همزمان هم از مواهب حکومت دینی برخوردار شده‌اند و هم با مصائب و چالش‌های اختصاصی زیست دینی در چنین حکومتی دست به گریبان‌اند. در کتاب حاضر کوشش شده است مختصراً و با رویکرد انتقادی به برخی مسایل و چالش‌‌هایی که دینداری و تشیع ایرانی،‌ امروز و پس از گذشت چهار دهه از استقرار حکومت دینی با آن‌ها مواجه است، پرداخته شود. نه مسایل نظری و تئوریک؛ بلکه مسایلی که مستقیماً با زندگی روزمره‌ی دینداران مرتبط است و سردرگمی در قبال آن‌ها، در سال‌های اخیر مشکلاتی را به‌ویژه برای نسل‌های جوان مذهبی پدید آورده و هزینه‌های زیست دینی را بالا برده است. به گمان نویسنده، درصورت استمرار این روند و چنانچه در تنظیم مناسبات نهاد دین و دولت، اصلاحات و بازاندیشی‌های مؤثری صورت نپذیرد و جامعه‌ی مذهبی نتواند خود را از وابستگی به نظام سیاسی برهاند، آینده‌ای پرتلاطم و پرمخاطره در انتظار تشیع ایرانی خواهد بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ساکن خیابان ایران

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخ ایران اسلامی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات
155 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۱۰:۰۰
نویسنده محسن حسام مظاهری
ناشرآرما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۰
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۱۱ مگابایت
۱۵۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ساکن خیابان ایران
ساکن خیابان ایران
مسایل و چالش های دینداری در جمهوری اسلامی
آرما
0
(بدون نظر)
40,000
تومان