0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی

کتاب متنی
درباره ماجراهای ننه روباه و قرمزی


نقد و بررسی کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی

کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی اثر تورنتون وی. بورگیس، نویسنده نامدار آمریکایی، مجموعه داستانی آموزنده و سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان است. این کتاب که در سال 1912 منتشر شد، به سرعت به محبوبیت جهانی رسید و تا کنون به زبان‌های مختلف ترجمه شده و بارها تجدید چاپ شده است. شخصیت‌های اصلی این کتاب، ننه روباه، روباهی پیر و باتجربه، و قرمزی، روباهی جوان و جسور هستند. داستان‌های کتاب حول محور زندگی این دو روباه در جنگل می‌چرخند و ماجراهای هیجان‌انگیز و آموزنده‌ای را روایت می‌کنند. ننه روباه با صبر و حوصله و با استفاده از تجربیات خود، به قرمزی در گذران زندگی و مقابله با خطرات جنگل کمک می‌کند. کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی برای کودکان و نوجوانان 8 تا 12 سال مناسب است. این کتاب می‌تواند به عنوان یک داستان سرگرم‌کننده و آموزنده برای کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار گیرد. کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی از زمان انتشار تا کنون، تاثیرات مثبت بسیاری بر کودکان و نوجوانان داشته است. این کتاب به کودکان و نوجوانان در یادگیری مهارت‌های زندگی، مانند صبر و حوصله، شجاعت، و حل مسئله کمک می‌کند. 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های کودک حوزه داستان علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های داستان فیدیبو سر بزنید.


تورنتون والتر بورگیس، خالق دنیای حیوانات

تورنتون والتر بورگیس (1874-1965) نویسنده، آموزگار و طبیعت‌گرای آمریکایی بود که به خاطر مجموعه داستان‌های حیواناتش، به ویژه ماجراهای ننه روباه و قرمزی شهرت جهانی دارد. بورگیس در شهر هالدوین، ماساچوست متولد شد. او از کودکی علاقه زیادی به طبیعت و حیوانات داشت. بورگیس در دانشگاه براون تحصیل کرد و پس از آن به عنوان معلم و روزنامه‌نگار مشغول به کار شد. تورنتون والتر بورگیس چندین کتاب و داستان کوتاه و مقاله در مورد طبیعت و حیوانات نوشت. او به خاطر خلق شخصیت‌های حیوانی دوست‌داشتنی و جذاب، مانند ننه روباه، قرمزی، برادر خرگوش، و خانم خرس قهوه‌ای، شناخته می‌شود. بورگیس داستان‌های خود را با لحنی ساده و روان و با استفاده از تمثیل و تشبیه می‌نوشت. او در داستان‌های خود به مخاطبان خود در مورد طبیعت، حیوانات و ارزش‌های اخلاقی آموزش می‌دهد.


چرا کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزیرا بخوانیم


کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه و جذاب است این داستان‌ها برای کودکان و نوجوانان سرگرم‌کننده و آموزنده هستند و به آنها در یادگیری مهارت‌های زندگی مانند صبر و حوصله، شجاعت، و حل مسئله کمک می‌کنند. شخصیت‌های کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی به طور کامل و دقیق پرداخت شده‌اند. ننه روباه به عنوان یک شخصیت باتجربه و خردمند و قرمزی به عنوان یک شخصیت جسور و کنجکاو، به خوبی در ذهن مخاطب نقش می‌بندند. کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی سرشار از ارزش‌های اخلاقی مانند صبر و حوصله، شجاعت، دوستی، و احترام به بزرگترها است. این کتاب به کودکان و نوجوانان در یادگیری این ارزش‌ها و به کارگیری آنها در زندگی خود کمک می‌کند. همچنین کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی به کودکان و نوجوانان در مورد اهمیت طبیعت و حیوانات آموزش می‌دهد. این کتاب به آنها نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با حفظ محیط زیست و احترام به حیوانات، دنیای بهتری برای خود و دیگران بسازند.


در بخشی از کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی می‌خوانیم 

برف، سراسر جنگل و چمن‌زار سبز را پوشانده بود. برکه‌ی لبخند و جویبار خندان از سرمای زمستان یخ زده بودند. ننه‌روباه و بچه‌اش قرمزی، بیش‌تر وقت‌ها گرسنه بودند. هوا سرد بود و غذا پیدا نمی‌شد. آنها همیشه دنبال غذا بودند. بعضی‌وقت‌ها دوتایی با هم به شکار می‌رفتند. اگر یکی از آنها چیزی برای خوردن پیدا می‌کرد، آن را به خانه می‌برد و یا جای غذا را به دیگری نشان می‌داد تا هر دو از آن بخورند و سیر شوند.

مدت‌ها بود که ننه‌روباه و توله‌اش چیزی نخورده بودند. هر شب به مزرعه‌ی براون سر می‌زدند. اما چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کردند. مرغ‌ها و جوجه‌ها داخل اتاقکی بودند که درهای آن از هر طرف بسته بود. یک‌روز قرمزی به مادرش گفت: «ننه جان! شب‌ها درِ مرغ‌دانی بسته است. اما روزها باز است. خوب است روزها به مرغ‌دانی برویم و مرغ‌ها را شکار کنیم.»

ننه‌روباه سری تکان داد و گفت: «نه جانم! در روز روشن آدم‌ها بیدارند و ما را می‌‌بینند. آن‌وقت باوسر، سگ مزرعه را به دنبالمان می‌فرستند.»

قرمزی با اخم گفت: «من از باوسر نمی‌ترسم. او هیچ کاری نمی‌تواند بکند.»

ننه‌روباه به‌تندی جواب داد: «تو خیلی جوانی و یک روباه جوان خیال می‌کند همه‌چیز را می‌داند. وقتی به سن‌و‌سال من رسیدی، آن‌وقت می‌فهمی که نباید این‌قدر مغرور باشی. قبول دارم که در هوای آفتابی، یک روباه زرنگ می‌تواند سگی مانند باوسر را دست‌به‌سر کند؛ اما در هوای برفی همه‌چیز فرق می‌کند. در چنان هوایی، باوسر نمی‌تواند رد پای تو را روی برف دنبال کند و تو چاره‌ای نداری جز اینکه خودت را در حفره‌ای پنهان کنی. تازه در آن‌صورت هم باز ممکن است پسر دهقان، تنه‌ی درختی را دم حفره بسوزاند. 


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ماجراهای ننه روباه و قرمزی

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان کودک علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۶ مگابایت
تعداد صفحات
112 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۴:۰۰
نویسنده تورنتون وی بورگیس
مترجممجید عمیق
ناشرانتشارات عهد مانا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
old granny fox
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۶ مگابایت
۱۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
25,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجراهای ننه روباه و قرمزی
تورنتون وی بورگیس
انتشارات عهد مانا
منتظر امتیاز
25,200
تومان