0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مطرد
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مطرد

(مجموعه داستان)

نویسنده:
ستاره روشن
درباره مطرد

به نظر شما چند درصد از کسانی که در اطراف ما هستند، از سلامت کامل روانی برخوردارند؟ اصلا فکر می‌کنید کدام یک از رفتارها، احساسات، واکنش‌ها و تصمیمات ما برآمده از عقلانیت ماست و کدام یک نتیجه مستقیم یک فرآیند روانی است؟ در کتاب صوتی «مطرد»، نوشته ستاره روشن، با ۵ داستان مختلف مواجهیم که ما را با مجموعه‌ای از اختلالات روانی آشنا می‌کند. این اثر با صدای مجموعه‌ای از هنرمندان کاربلد روایت شده است؛ منوچهر والی‌زاده، مهراب قاسم‌خانی، امیر غفارمنش، روشنک گرامی، حسن همایی، اهورا نیازی، متین بختی، میلاد فتوحی و منیژه قاسمی‌فرد. دلیل حضور تعداد زیاد بازیگران و صداپیشگان حرفه‌ای در این اثر، آن است که تعدادی از داستان‌های این مجموعه صرفا با یک راوی نقل نشده است. بلکه هر شخصیتی را یک هنرمند روایت کرده و این به درک بیشتر فضای داستان و صدای ذهنی و درونی افراد مبتلا به بیماری‌های روانی کمک می‌کند. هنگام شنیدن این اثر، در جستجوی یافتنِ نام‌های واقعی نباید بود. بلکه، زمان و مکان در این کتاب معلق است و همه چیز در مرزی میانِ هستی و نیستی رخ می‌دهد. ۵ داستان کوتاه این کتاب صوتی، «من در اتاق شماره ۱۳»، «زندگی اسرارآمیز دستیار خانم میم»، «دختری با بال‌های سنجاقک»، «مطرد»، و «مصاحبه جنجالی با یک دیوانه» نام دارد. - در بخشی از این کتاب صوتی می‌شنویم: «دفترچه خاطرات عزیزم، این آخرین خاطره‌ای است که برایت می‌نویسم. امروز مدام در حال درد کشیدن بودم و پاهای من به شدت درد می‌کند. زخم‌هایم دیگر خوب نمی‌شود. جای زخم‌های کهنه‌ام روی زانوانم مانده و قسمتی از ساق پایم گوشت اضافه درآورده. پدرم از این موضوع خوشحال است. من هم خوشحال هستم. امشب دعاهایم را خواندم و از خداوند طلب بخشش کردم. بین خودمان بماند؛ اما مثل همیشه من هیچ کار بدی نکرده بودم. ولی می‌دانی، پدرم می‌گوید این کار لازم است و ما باید همیشه به خاطر نفس‌هایمان از خداوند طلب بخشش کنیم. من هم در همان موقع یاد تو افتادم. یاد حرف‌هایی که برای تو می‌زنم. حرف‌هایی که فقط من از آن خبر دارم و تو». پنج نمونه از اختلالات روانی‌ای که مردم جامعه کمتر با آن آشنایی دارند و در این کتاب به آنها پرداخته شده، به این شرح است: اختلال دوقطبی، اختلال اضطراب اجتماعی، نکروفیلیا (مرده‌خواهی)، اسکیزوفرنی و افراط‌گری. شما می‌توانید کتاب صوتی «مطرد» را بشنوید و بعد با زاویه دید جدیدی به آدم‌های اطراف‌تان نظر کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
261.۶۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۴:۴۸
نویسندهستاره روشن
راوی منوچهر والی زاده
راوی دوم مهراب قاسم خانی
راوی سومامیر غفارمنش
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۱.۶۴ مگابایت
۰۴:۴۴:۴۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
گیرا 🧲

عالی بود هم متن و هم‌ گویندگی آشنا شدن با فضای ذهنی افراد درگیر بیماری‌های روانی به نظرم برای همه مهمه، هم برای شناسایی و آموزش هم برای واکنش درست در مقابل این افراد. (کتاب روش برخورد رو آموزش نمیده، منظورم آشنا شدن با مباحث و پیگیری شخصی جهت دریافت اطلاعات بیشتره)

3

خوب بود و خواندنی. دو تا داستان آخر بهترین داستان های این کتاب بودن. حجم کتاب کمه و میشه سریع خوندش. اگه صوتی رو میخواید گوش بدید، بگم که بسیار حرفه ای کار شده. مراقب هم باشیم کنار هم بمونیم‌.

5

کتاب جذاب، خواندنی و خاص بود. خیلی دقیق و عالی تفکرات بیماران روانی را بیان می‌کرد. نشر شیوا و گیرایی هم داشت.

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

محتوای جالبی داره و روایتش هم جذابه. کیفیت صوتی و اجرا هم عالیه.

4.6
(5)
گیرا 🧲 (2)
116,000
٪30
81,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مطرد
٪30
مطرد
(مجموعه داستان)
نوین کتاب
4.6
(5)
گیرا 🧲 (2)
116,000
٪30
81,200
تومان