0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عقل و احساس

معرفی، خرید و دانلود کتاب عقل و احساس

اقتباسی ازعقل و احساس اثر جین آستین
نویسندگان:
یت هَمیل
،
کیت همیل
ناشر:
نشر نی
درباره عقل و احساس

کتاب عقل و احساس، نوشته‌ی کیت همیل، اقتباسی از رمان کلاسیک عقل و احساس اثر جین آستین است. این نمایش‌نامه در سال ۲۰۱۱ به روی صحنه رفت و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد. داستان این نمایش‌نامه، مانند رمان اصلی، درباره‌ی دو خواهر به نام‌های الینور و ماریان دشوود است. کیت همیل در اقتباس خود از رمان عقل و احساس، تغییراتی را در داستان ایجاد کرده است. او شخصیت‌های جدیدی به داستان اضافه کرده است و داستان را در زمان حال روایت می‌کند. این تغییرات باعث شده‌اند که نمایش‌نامه‌ی وی برای مخاطبان امروزی جذاب‌تر باشد. نمایش‌نامه‌ی عقل و احساس یک اثر ماندگار است که همچنان پس از گذشت بیش از دو قرن، مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. این کتاب توسط زهرا رزاقی ترجمه و توسط انتشارات نی به بازار عرضه شده است.

درباره نویسنده

 کیت همیل بازیگر و نمایشنامه‌نویس آمریکایی است. او در سال ۱۹۸۵ در نیویورک به دنیا آمد و در روستایی بزرگ شد که به قول خودش «تعداد گاوهایش بیشتر از آدم‌هایش بود». چیزی که این دختربچه شلوغ و پرانرژی را به سمت نمایش و نمایش‌نامه‌نویسی سوق داد نقش پررنگ ادبیات و کتاب در محیط خانواده‌اش بود. وی در دانشگاه نیویورک در رشته‌ی تئاتر تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی، به بازیگری و نمایش‌نامه‌نویسی روی آورد. او در بسیاری از نمایش‌نامه‌ها و فیلم‌ها ایفای نقش کرده است و نمایش‌نامه‌های او در سراسر جهان به روی صحنه رفته است. همیل به خاطر نوشتن و بازی در اقتباس‌های نوآورانه و معاصر از رمان‌های کلاسیک برای صحنه، از جمله حس و احساس جین آستن، اما، و غرور و تعصب شناخته شده است. او در سال 2017 از طرف روزنامۀ وال‌استریت ژورنال به‌‌عنوان نمایش‌نامه‌نویس سال انتخاب شد.

چرا باید کتاب عقل و احساس را بخوانیم؟

نمایش‌نامه‌ی عقل و احساس، اثر کیت همیل، اقتباسی موفق از رمان کلاسیک جین آستین است. این نمایش‌نامه با حفظ روح اصلی داستان، تغییراتی را در آن ایجاد کرده است که باعث شده‌اند نمایش‌نامه برای مخاطبان امروزی جذاب‌تر باشد. نوشته همیل به خوبی شخصیت‌های داستان را به تصویر می‌کشد. الینور و ماریان دو خواهر با شخصیت‌های کاملاً متفاوت هستند که هر دو در طول داستان با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. این نمایش‌نامه نشان می‌دهد که برای رسیدن به خوشبختی، باید تعادلی بین عقل و احساس ایجاد کرد. کتاب حاضر وفاداری زیادی به متن اصلی دارد و این موضوع بر اهمیت آن افزوده است، در واقع همیل نوشته‌ای کلاسیک را به عصر معاصر آورده و این موضوع باعث ماندگاری این اقتباس شده است.

در بخشی از کتاب عقل و احساس می‌خوانیم

فضو‌ل‌باشی‌ها، که گروهی از اشراف هستند، وارد می‌شوند. شاد و سرخوش یک‌ریز حرف می‌زنند. در انگلستانِ اواخر قرن هجدهم، شایعه و تاثیری که در وجهۀ افراد دارد جزو جدایی‌ناپذیر زندگی مردم است. سرنوشت‌ساز است و در حکم انتقاد جمع از فرد و در عین حال مایۀ وقت‌گذرانی و تفریح. چه در طول متن اشاره شده باشد، چه نه، فضول‌باشی‌ها اغلب اوقات یا به تماشای نمایش نشسته‌اند، یا دربارۀ آن زیر گوش یکدیگر پچ‌پچ می‌کنند یا به نوعی در سیر وقایع نقش دارند. هدف ایجاد فضایی است که در آن کسی دائماً در حال مشاهده و قضاوت‌ کردن است. فضا تنگ و سنگین است، اما لزوماً خصمانه نیست؛ به فضول‌باشی‌ها که واقعاً خوش می‌گذرد. فضول‌باشی‌ها دور یک میز جمع می‌شوند، گوش‌به‌زنگ‌اند و آمادۀ شروعی طوفانی… فضول‌باشی یک راستی هفتۀ پیش لیدی فَگ را با هر پنج ‌تا دخترش دیدم… ناگهان هر پنج فضول‌باشی با صدایی بسیار گوشخراش هم‌زمان شروع به حرف زدن می‌کنند.


پیشنهادهایی برای علاقمندان به کتاب عقل و احساس

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب عقل و احساس هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

●     پزشک نازنین، نیل سایمون

●     باغ‌ وحش شیشه‌ای، تنسی ویلیامز

●     هملت، ویلیام شکسپیر











دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۵ مگابایت
تعداد صفحات
182 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۴:۰۰
نویسندهیت هَمیل
نویسنده دومکیت همیل
مترجمزهرا رزاقی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Sense and sensibility, 2,016
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۵ مگابایت
۱۸۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
64,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه جهان نمایش
شامل 56 عنوان کتاب
عقل و احساس
عقل و احساس
اقتباسی ازعقل و احساس اثر جین آستین
نشر نی
5
(1)
64,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر