0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تجارت بین الملل

معرفی، خرید و دانلود کتاب تجارت بین الملل

راهنمای کاربردی واردات و صادرات
درباره تجارت بین الملل

تجارت و بازرگانی جزو مشاغلی است که از دیرهنگام در جهان وجود داشته است. در سراسر جهان تجار همواره با چالش‌هایی برای واردات و صادرات همراه بودند. در چند دهه‌ی اخیر با ورود تکنولوژی به بازارهای بین‌الملل و لزوم استانداردشدن و قابلیت ردیابی فرایندهای تجارت این امر با نوع جدیدی از چالش‌ها رو‌به‌رو شده‌اند. برای رسیدن به راه‌حل‌های مناسب در برابر چالش‌ها معمولاً تجار از ۲ شیوه‌ی مطالعه‌ی عمیق قوانین و به‌دست‌آوردن تجربه بهره می‌برند. منابع زیادی برای مطالعه در حوزه‌ی تجارت وجود دارد؛ ولی متون سنگین این منابع باعث شده که بسیاری از علاقه‌مندان نتوانند به‌خوبی از آن‌ها استفاده کنند. از همین رو کسب دانش در امر تجارت برای بسیاری از افراد غیرممکن به نظر برسد. ولی کتاب تجارت بین‌الملل نوشته‌ی دکتر ایرج زینال از این قضیه مثنی مستثنی است. دکتر زینال با گفتاری روان و ارائه‌ی چالش‌های واقعی هر علاقه‌مند به یادگیری واردات و صادراتی را مجذوب خود می‌کند. کتاب تجارت بین‌الملل در دسته‌بندی کتاب‌های مدیریت، بازاریابی و فروش اثر ایرج زینال بوده که توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی  چاپ شده است.

درباره‌ی ایرج زینال نویسنده‌ی کتاب تجارت بین‌الملل

دکتر ایرج زینال از فعالان تولید دانش در حوزه‌ تجارت است که با گفتاری روان و ساده‌سازی مفاهیم پیچیده‌ی تجارت توانسته علاقه‌مندان را مجذوب متون خود کند. ایشان آثار زیادی را در زمینه‌ی واردات و صادرات را منتشر کرده‌اند که از این میان می‌توان به کتاب حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت خارجی، کتاب راهنمای خرید خارجی و سیستم‌های خرید پیشرفته و عملیاتی، کتاب چگونه واحدهای تولیدی و تجاری را صادراتی کنیم و کتاب مدیریت ریسک و هزینه در تجارت خارجی و راه‌های کاهش آن اشاره کرد. دکتر زینال در همه‌ی کتاب‌های خود تلاش کرده است که با استفاده از بیان مثال‌های واقعی فهم موضوعات را برای دانشجویان ساده‌تر کند.

چرا باید کتاب  تجارت بین‌الملل را بخوانیم؟

قوانین تجارت بین‌الملل برای واردات و صادرات کالاها دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. دانستن درباره‌ی این قوانین نیاز به آشنایی به مفاهیم حقوقی تجارت دارد که این موضوع باعث شده که بسیاری از علاقه‌مندان به صادرات و واردات کالا ورود به این حوزه را غیرممکن بدانند. کتاب تجارت بین‌الملل برخلاف بسیاری از کتاب‌‌های حوزه‌ی تجارت متنی روان و قابل‌فهم برای اکثر مخاطبین دارد که همین موضوع باعث محبوبیت این کتاب در بین تجار و دانشجویان شده است. این کتاب دارای ۳ فصل اصلی است که هر فصل شامل زیربخش‌های زیادی است. فصل اول این کتاب درباره‌ی کلیت تجارت بین‌الملل بوده که در آن خواننده با مفاهیم اصلی که در دو فصل دیگر به آن نیاز خواهد داشت آشنا می‌شود. همچنین نویسنده به معرفی نرم‌افزارهای مدیریت زنجیره‌ی تأمین که هر تاجر موفقی باید از آن مطلع باشد می‌پردازد. در فصل دوم تمرکز نویسنده روی چگونگی راه‌اندازی یک تجارت است. مفاهیمی چون نوشتن طرح کسب‌وکار، برندینگ، مجوزهای موردنیاز و... موارد پرداخته شده در این فصل هستند که با وسواس و ریزبینی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نهایتاً فصل سوم را می‌توانیم مغز کتاب بدانیم؛ زیرا در این فصل خواننده درباره‌ی چگونگی خرید کالا از منابع خارجی،  مکاتبات تجاری، اعتبار اسنادی و... می‌پردازد.

بخشی از کتاب تجارت بین‌الملل

شاخص فاصله قدرت:  کانون توجه این شاخص بر میزان برابری یا نابرابری میان مردم یک جامعه است بالابودن میزان فاصله قدرت نشان‌دهنده این است که نابرابری قدرت و ثروت در درون جامعه وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر برخی افراد جامعه نسبت به دیگران از قدرت و توان اعمال قدرت بیشتری برخوردارند چنین جوامعی از یک نظام فرقه‌ای پیروی می‌کنند که اجازه تحرک قابل‌ملاحظه در جهت رشد را به شهروندان خود نمی‌دهد و نرخ خشونت‌های سیاسی در آنها بالاست. در این جوامع مطالبات مبتنی بر برابری و فرصت رشد برای همه است در جوامعی که درجه این شاخص پایین باشد افراد آن جامعه از حقوق برابرتری برخوردار خواهند بود کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای عربی در این مقوله بالاترین درجه ممکن را دارند کشورهای اسکاندیناوی در این درجه‌بندی پایین‌ترین رتبه را دارند.

پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان به کتاب تجارت بین‌الملل

انتخاب کتاب تجارت بین‌الملل برای مطالعه نشانه‌ی اهمیت مفاهیم این کتاب برای اطلاع از قوانین واردات و صادرات کالاها برای مخاطبینش دارد. مخاطبین این کتاب در دو دسته‌ی دانشجویان رشته‌های مالی از قبیل اقتصاد، حسابداری و مدیریت و افرادی که قصد فعالیت اقتصادی در حوزه‌ی تجارت بین‌الملل دارند، قرار می‌‌گیرند. خوشبختانه در دسته‌بندی مدیریت، بازاریابی و فروش فیدیبو تعداد زیادی کتاب که می‌تواند ادامه‌ی مسیر آغاز شده توسط این کتاب باشد، وجود دارد که چند نمونه از این کتاب‌ها را در زیر لیست کرده‌ایم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۹۸ مگابایت
تعداد صفحات
201 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۲:۰۰
نویسنده ایرج زینال زاده
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۷/۰۹
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
82,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۹۸ مگابایت
۲۰۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
97,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تجارت بین الملل
تجارت بین الملل
راهنمای کاربردی واردات و صادرات
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
97,500
تومان