0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رنج های ورتر جوان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب رنج های ورتر جوان

درباره رنج های ورتر جوان

یکی از نمونه‌های ادبیات کلاسیک آلمان که در سراسر دنیا شناخته شده است کتاب «رنج‌های ورتر جوان» است. این کتاب در قرن هجدهم و به سال ۱۷۷۴ منتشر شد و خیلی زود به انگلیسی هم برگردانده شد. این اثر در دنیا به نام «the sorrows of young werther» شناخته می‌شود. این کتاب زمانی چاپ شد که گوته تنها ۲۵ سال داشت و هنوز آن حکیم نامی نشده بود. وی در حدود ۶ هفته برای نوشتن این اثر وقت گذاشت و رنج‌های ورتر جوان او را به یکی از برجسته‌ترین ادیبان زمان خودش تبدیل کرد، طوری که بعدها گوته در کهنسالی این کتاب را نشانه‌ی نبوغ خودش می‌دانست. این کتاب در حقیقت داستان یک عشق ممنوعه است و در آن از بسیاری از خصلت‌های انسانی و احساسات بشر سخن گفته شده است. رنج‌های ورتر جوان بر جنبش رمانتیسیسم بعد از خودش تاثیر زیادی داشت.

جالب است بدانید باتوجه به اینکه داستان ورتر درباره‌ی مسئله خودکشی هم صحبت می‌کند کلیسا از مخالفان آن بود و حتی برای مدتی انتشارش را محدود و ممنوع کرد، اما این موضوع در پایان قرن هجدهم به نوعی اثر برعکس داشت و اقبال به این کتاب را بیشتر کرد. رنج‌های ورتر جوان به زبان‌های زیادی برگردانده شده است و چند ترجمه فارسی از آن هم موجود است. یکی از این ترجمه‌ها، ترجمه‌ی محمود حدادی است که نشر ماهی آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو در دسترس علاقه‌مندان است.

خلاصه کتاب رنج‌های ورتر جوان

رنج‌های ورتر جوان مجموعه نامه‌هایی است که ورتر برای دوستش ویلهلم نوشته است. این مرد جوان که هنرمندی با خلق و خوی حساس و نگرشی خاص است در دهکده‌ای خیالی سکونت دارد و محو در زندگی دهقانان شده است. او در این روستا با دختری به نام شارلوت آشنا می‌شود که پس از مرگ مادرش مشغول بزرگ کردن خواهر و برادرش است و از قضا نامزدی یازده سال بزرگتر از خودش دارد. ورتر عاشق شارلوت می‌شود، عشقی مجاز نیست و این احساس و علاقه برایش درد و رنج زیادی به همراه دارد. همواره وجدان ورتر معذب و در حال استیصال است. این جوان تمام تلاشش را می‌کند تا عشقش را پنهان کند. او در نامه‌هایش از این رنج و احساس گناه می‌نویسد. رنجی که باعث می‌شود چند ماهی روستا را ترک کند و ماجراهای تازه‌ای را از سر بگذراند.

یوهان ولفگانگ گوته

یوهان ولفگانگ فون گوته (johan wolfgang von goethe) شاعر، ادیب و نویسنده‌ی آلمانی است که در سال ۱۷۴۹ در فرانکفورت به دنیا آمد و بزرگ شد. خانواده‌ی او از خانواده‌های سرشناس این شهر بودند و در نتیجه یوهان در کودکی معلمان خصوصی مختلفی داشت و زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، فرانسوی، یونانی و.... را فراگرفت. او در ۱۶ سالگی وارد لایبزیگ شد و به تحصیل در رشته‌ی حقوق پرداخت. او بعدها به ایتالیا رفت و به کارهایی مانند مجسمه سازی پرداخت. او همچنین چیزی حدود ده سال به‌عنوان یکی از وزرای حکومت خدمت کرد. گوته از شیفتگان اشعار حافظ بود و در آثارش از آن‌ها الهام گرفت. گوته در سال ۱۸۳۲ در وایمار درگذشت و به خاک سپرده شد. از این نویسنده چندین اثر مانند فاوست، خویشاوندهای اختیاری، دیوان غربی-شرقی و هرمان و دوروته‌آ به جا مانده است.

چرا باید کتاب رنج‌های ورتر جوان را خواند؟

رنج‌های ورتر جوان یک کتاب معمولی نیست، این کتاب جالب بخش مهمی از ادبیات آلمان در قرن هجدهم است و به نوعی بخش مهمی از ادبیات اروپا هم به حساب می‌آید. خواندن این اثر برای هرکسی که می‌خواهد ریشه‌های ادبیات اروپا مخصوصاً ادبیات جنبش رمانتیسیسم را بشناسد و از آن لذت ببرد ضروری است. علاوه بر این محتوای این اثر نیز ارزشمند است و احساسات انسانی به خوبی در آن باز شده است.

در بخشی از کتاب رنج‌های ورتر جوان می‌خوانیم

هرباره از خود می‌پرسم، آیا آنچه میبینم خطای دید نیست؟ حالی که خودم هم در این بازی شرکت دارم حتی بیشتر از این خودم هم مثل عروسکی در چرخشم و گاه دست چوبین کنار دستی‌ام را می‌گیرم و از وحشت یکه می‌خورم، سرشب تصمیم می‌گیرم از تماشای دلچسب طلوع لذت ببرم با این حال در بستر می‌مانم. یا در طول روز امیدوارم که از مهتاب لذت ببرم و با وجود این پا از خانه بیرون نمی‌گذارم راستی که نمی‌دانم برای چه از بستر بیرون می آیم، برای چه به هوای خواب می‌روم. آن خمیرمایه ای که زندگی را به حرکت در می آورد در من نیست؛ آن شوقی که تا دل شب گرمایم می‌بخشید از میان رفته است آن شوقی که صبح از بستر برمی‌خیزاندم تنها یک نفر را در اینجا یافته‌ام که می‌شود، زن به حسابش آورد: دوشیزه فون ب ...! لوته‌ی عزیز، این زن شبیه شماست، البته اگر بشود زنی شبیه شما باشد حتماً خواهید گفت ای بابا این آدم هم افتاده است توی خط تعارف راستش خیلی هم دور از حقیقت نگفته‌اید، چندی است که جوان خوب و معقولی شده‌ام چرا که غیر از این کاری از دستم برنمی‌آید نکته‌سنجی می‌کنم و خانم‌ها هم می‌گویند که ظرافتم در تعریف و تمجید از دیگران بیشتر است...

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب رنج‌های ورتر جوان

این کتاب از این ادیب فرزانه می‌تواند هر کسی را به تفکر وا دارد، اگر آن را پسند کرده‌اید، دیگر کتاب‌های گوته را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. با این حال، اگر خواندن چنین کتاب‌هایی و به طور کلی ادبیات آلمانی برای شما لذت‌بخش است و بخشی از دنیای خواندنی‌های شما را تشکیل می‌دهد، پیشنهاد‌های پیش‌رو می‌تواند برای شما جذاب باشد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۵ مگابایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسنده یوهان ولفگانگ فون گوته
مترجممحمود حدادی
ناشرنشر ماهی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Die Leiden des jungen Werthers
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۰۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۵ مگابایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
20 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
30 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
10 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

رنج‌های ورتر جوان برای من نماینده کتاب‌هایی است که تاریخ مصرف دارند. شاید در زمان خود و دوران تجربه رخوت تمدن، جریان‌ساز و متفاوت بوده‌اند، اما برای زمان حاضر شبیه به تک‌گویی‌های انسان رنجوری است که در نهایت شاعرانگی و دید رمانتیک به دنیا به سر می‌برد. القای حس درونی‌اش شبیه به فاصله‌گرفتن از واقعیت چیزها شده و کم‌کم او را به ورطه نابودی می‌کشاند. رنج می‌کشد و انگار به دامان ضدیت با عقل می‌افتد. به نوعی از تجربه شخصی از دنیا - تجربه‌ای زیسته - باور دارد که در شکلی افراطی شبیه به تجربه هیچ کس دیگر نیست. نه به این دلیل که تجربه هر کس منحصر بفرد است و بنابراین تجربیات هر کسی می‌تواند جذاب باشد، بلکه به این دلیل که به تجربه‌های دیگران وقعی نمی‌نهد، به مرور آنها را انکار می‌کند و دانسته‌های دیگران را کوچک می‌شمارد. در رویکردی که نسبت به شاهزاده دارد، خلاصه این کلام مستتر است: (تاسفم از اینجاست که شاهزاده بیشتر در باب چیزهایی داد سخن می‌دهد که فقط شنیده یا خوانده است، آنهم از دیدگاهی که دیگران برایش تعریف کرده‌اند). که این نقد نداشتن نظر یا تئوری شخصی بر پایه تجربه خود فرد نیست، بلکه تاکید بر احساس و نظر قلبی شخصی است که بالاتر از دیدگاهی عقلانی و علمی قرار می‌گیرد: (هر آن دانشی که من دارم، برای هر کس دیگر هم آموختنی است. ولی قلبم مال خودم تنهاست)

3

اگه زندگی که ورتر داشت رنج بود پس زندگی ما چیه دقیقا 🙄

3.2
(10)
تلخ ☕️ (1)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رنج های ورتر جوان
٪50
رنج های ورتر جوان
یوهان ولفگانگ فون گوته
نشر ماهی
3.2
(10)
تلخ ☕️ (1)
40,000
٪50
20,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر