0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اعترافات هولناک لاک پشت مرده

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اعترافات هولناک لاک پشت مرده

نویسنده:
مرتضی برزگر
درباره اعترافات هولناک لاک پشت مرده

اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده رمانی از مرتضی برزگر، نویسنده‌ی ایرانی‌ست. مرتضی برزگر بیش از این کتاب قلب نارنجی فرشته را منتشر کرده بود که با استقبال فراوانی مواجه شده بود. این کتاب همان‌طور که از عنوانش پیداست فضایی طنز آلود و گروتسک دارد. روای همسرش را از دست می‌دهد و داستان شروع می‌شود؛ زنی جوان، قلدر و عجیبی که در بیمارستان از دنیا می‌رود. حالا راوی مجبور است در رویارویی و مواجهه با این اتفاق آدم‌هایی که بر هر شکلی به او مشکوکند را درک کند. راویِ کتاب بازی‌گوش است، هراس دارد روح زن مرده‌اش روزگارش را سیاه کند و از سویی از اعماق وجودش این زن را دوست دارد.

نسخه صوتی اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده توسط انتشارات گوشه، با صدای نیما رئیسی منتشر شده است و شما می‌توانید از فیدیبو بشنوید و لذت ببرید.

اعترافات لاک‌پشت مرده

ضیا، کاراکتر اصلی، مردی‌ست عزادار و شکست خورده. همسرش کانی را از دست داده و باید با مرگ او کنار بیاید. داستان در چند روز پس از مرگ کانی می‌گذرد و ما وارد جهان ذهنی و نگاه او به جهان و آدم‌های اطرافش و دنیا پیرامونش نگاه کنیم. شخصیت ضیا در ابتدا شخصیت دوست داشتنی‌ای نیست؛ مردی شهوت‌روان و بددهن. او گمان می‌کند که همسرش هیچ‌وقت او را دوست داشته نداشته و حتی به او خیانت هم می‌کرده است. او ترکیبی از احساسات متناقض انسانی‌ست؛ همانقدر که ترسیده و عصبانی‌ست، تشنه محبت و امنیت است. بزرگر بدون هیچ اشاره مستقیمی نشان می‌دهدکه او مدام با ترس‌های عمیقی همچون ترس از مرگ، تنهایی، فقدان و دوست داشته نشدن دست و پنجه نرم می‌کند.

اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده یک رمان فانتزی‌ست که خواننده اضطراب‌هایی که با صراحت و مستقیم به آن اشاره نمی‌شود، اما همیشه حاضر است و وجود دارد را به فراموشی در ذهن منتقل کند. مرگ، از دست دادن، گذر عمر،  نبود معشوق و ترس‌هایی از این دست که همگی هم‌خاتواده‌اند. در اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده تمامی این نگرانی ها به شکلی نمادین به معنایی تازه و جدید می‌رسد؛ معنایی غیر از آنچه بازنمایی و تصویر شده. برزگر در این کتاب تلاش می‌کند به دنیای درون بازگردد؛ بازگشت به اعماق بدن و غرق شدن در آرامشی ناگسستنی.

مرتضی برزگر را بیشتر بشناسیم

مرتضی برزگر 25 خرداد 1360 متولد شد. او در رشته‌ی IT تحصیل کرد و مدیر تولید نرم افزارهای آموزشی شرکت پرند و مدرس نرم افزار است. همچنین او به نوشتن و تدریس نویسندگی مشغول است. اولین کتاب او یعنی قلب نارنجی فرشته با استقبال مواجه شد و بعد از آن کتاب اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده را منتشر کرد. مرتضی  برزگر در سال 1394 و 1395 نفر نخست جایزه داستان انقلاب در بخش داستان کوتاه شد.

چرا باید اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده را بخوانیم؟

اگر به داستان و رمان در ادبیات معاصر فارسی علاقه دارید خواندن این کتاب را از دست ندهید. این کتاب با زبانی ساده و طنز سیاه به مسائل ترس‌های درونی انسان می‌پردازد. این طنز سیاه و گروتسک به کمک برزگر آمده تا پیچیدگی‌های شخصیت را به مخاطب نشان دهد. همه ما ترس‌های درونی بسیاری داریم. گاه آن‌ها را می‌شناسیم و به آن‌ها آگاهی داریم و گاهی اوقات نیز چنان در اعماق روح و روان‌مان ریشه دوانده‌اند که تنها در شرایط سختی‌ها و رنج کشیدن‌ها به یادمان می‌آیند. شاید بتوان گفت قصه کتاب اعترافات هولناک لاک پشت مرده، قصه‌ی ترس‌ها و رنج‌های درونی انسان باشد که پشت هزاران نقاب پنهان شده‌اند. با این کتاب شاید بتوان به کمک تخیل از این مخمصه فرار کرد.

بخش هایی از کتاب

نیم ساعتی است بالای سالن روی سه تا صندلی چوبی نشستم. من، مادر کانی که پیشونی باندپیچی خونی خروپف می‌کنه و مانی. جلومون زن و مرد و بچه، شونه به شونه روی زمین چندک زدن. رسم فامیل کانیه؛ کافیه بفهمن کسی مرده، هرجا باشن فوری سوار هواپیما و قطار و اتوبوس و سواری میشن و خودشون رو می‌رسونن به خونه داغ‌دیده. زل میزنن به صاحبخونه که باید جایی بلندتر از اونها نشسته باشه. هیچ نمیشه توی چشماشون نگاه کرد از بس رگ‌های خونی داره.

از گوشه و کنار هق هق گریه به گوش می‌رسه. بعضی وقت‌ها هق هق تبدیل میشه به آواهای نامفهوم و یکهو مثل ویروس توی جمع پخش میشه. اما بیشتر اوقات ساکتن و به صدای عبدالباسط گوش میدن تا برسه به سوره بعد. اون وقت همصدا با قاری و با صوتی غمگین و تودماغی میگن: بسم الله الرحمن الرحیم...

-

 تا قبر کانی راه زیادی نیست. لنگ می‌زنم و عرق می کنم و با هر قدمی، همه جایم می سوزد. جلو گل‌فروشی، یک شیشه گلاب می‌خرم و چند شاخه گل. کل پول توی کارتم را می‌کشم. یارو می‌گوید «دو تومنم بعدا برامون بیار.» تا جلو قبر کانی خودم را می‌کشم. خاک قبرش حسابی نشست کرده. شیشه گلاب را باز می‌کنم و خالی‌اش می‌کنم روی قبر. گل ها را شکل یک قلب بزرگ برایش پرپر می‌کنم. صدایش از سرم بیرون نمی‌رود که «ای کاش من زودتر از تو بمیرم ضیا.» به عکسش که نگاه می‌کنم، چشمم تار می‌شود از اشک.

پیشنهادهایی برای کسانی که اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده را دوست دارند

اگر داستان اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده و آثار مرتضی برزگر علاقه دارید شما را به شنیدن چند کتاب صوتی دیگر نیز دعوت می‌کنیم.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
528.۶۸ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۳۷:۲۷
نویسندهمرتضی برزگر
راوینیما رئیسی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۶
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۲۸.۶۸ مگابایت
۰۹:۳۷:۲۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 107 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
9 ٪
70 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

خوب من به ندرت پیش آمده کتابی را که توصیه دیگران(اینجا امتیازات و بعضی از کامنتها) شروع کرده ام نصفه کنار بگذارم و الان بعد از شنیدن نصف کتاب با حال بدی پخش را خاموش کردم. نه به خاطر کیفیت خواندن و صدا که صدا و تبحر آقای رئیسی جای شک و بحث ندارد بلکه به خاطر محتوای کتاب که به نظر من روایتگر یک ذهن بیمار و توصیفات ناشایست و گاها چندش است! البته این نظر و سلیقه من است ولی تا نیمه کتاب که تحمل کردم نه‌جاذبه داستانی داشت نه معمایی در کار بود نه طنزی. حای نمی شد به چشک کتابی در حوزه روانشناسی به آن نگاه کرد و کاراکتر چندش داستان را تحمل کرد. حیف از هزینه ای که مردم و حیف از وقتی که گذاشتم.

5

سلام من الان چشمامو بسته بودم و توی دنیای صدا و کلمات نویسنده غرق بودم که یه چیزی رو متوجه شدم این که چقد نویسنده ب جزییات توجه کرده چیزی که فکر میکنم الان توی این دوره از زندگی های هممون خیلی کم بهش میپردازیم واقعا دارم از این ک وقتمو میزارم لذت میبرم اومدم ابن نظر مثبت رو با شما ب اشتراک بزارم که هم لذت ببرین از دیدن جزیات ذهن مشوش نویسنده هم شاید تلنگری باشه ک هممون بیشتر ب جزیاتت توجه کنیم ک چ بسا من معتقدم جزیات گاهی بیشتر از اصل همچی مهمه

5

سلاااااام یکی از بی نظیر‌ترین صداهایی که تا به حال شنیده ام صدای جناب نیما رئیسی ه‍ست.تمام حسن این کتاب به صدای گوینده است که به وقت نیاز با تغییر صدا یا لحن به قصه جان می دهد، شاید اگر کتاب رو به صورت متنی خوانده بودم برایم جذابیت خاصی نداشت. ولی صدای نیما رئیسی عزیز به قصه جان بخشیده. بسیار بسیار عالی بود.💚💚💚

5

سلام ممنونم از کتاب‌های خوبی که برای ما تهیه می کنید اما قیمت کتاب ۸۸ هزار تومان هست و نسخه صوتی کتاب ۷۰ هزار تومان .برای نسخه صوتی قیمت خیلی بالاست و اینکه فقط ۱۸ هزار تومان تفاوت قیمت صوتی و کتاب هست

2

من عاشق صدای نیما رئیسی هستم،انقدر جذاب و پرمفهوم روایت میکنه که احساس میکنی خودت داری همراهش داستان رو پیش میبری،اما این کتاب به شدت حوصله منو سر میبره،به زور گوش میدم،فصل ۱۳ رسیدم الان فقط برای اتمام داستان که ببینم چی میشه،کتاب پر از فحش و خیانته،تمام مدت وسط دادگاه خانواده خودتون رو تصور کنین،از نظر من وقتتون رو تلف نکنین

5

این یک شاهکار فوق العاده ست.. داستان بی نظیر نویسنده ای مثل مرتضی برزگر و خواهش بازیگری مثل نیما رئیسی باعث خلق یک اثر فوق العاده شده.. باشه که نویسنده بیشتر برامون بنویسه... ممنون گرم و خدا قوت...

1

افسوس از طنین صدای آقای رئیسی برای این کتاب بی محتوا وسطحی

3

یک رملن روانشناختی کممم نظیر. که به کمک روایتعالی اقای رییسی من تونستم به راحتی وارد دنیای ذهنی « ضیا» بشم. اقای رییسی ترسها و نقاط سیاه ذهن ضیا رو روایت نکردند، بازی کردند. من احساسم اینه که این کتاب عالی، به نحو بی نظیری ارایه شد. واقعا ممنونم.

5

بسیار عاااالی.روان و جذاب با زبان طنزی شیرین.روایتی محکم و عمیق.نیما رییسی عجب گوینده خوبیست برای کتابها.دومین کتابی که با صدای حرفه ای او شنیدم.فقط ای کاش یک نفر این پایانها رو از سینما و ادبیات ایران بگیرد،آقای فرهادی تو چه کردی با ما!

1

به نظرم خيلي تصوير زشتي در رابطه با چاقي كاني بيان شده تو اين كتاب،متأسفم كه انقدر توصيفهاي زشتي به كار بردن آقاي برزگر براي شخصيت چاق داستان👎🏻👎🏻👎🏻

نمایش 60 نقد دیگر
4.1
(108)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
127,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
اعترافات هولناک لاک پشت مرده...
اعترافات هولناک لاک پشت مرده...
مرتضی برزگر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اعترافات هولناک لاک پشت مرده
اعترافات هولناک لاک پشت مرده
مرتضی برزگر
رادیو گوشه
4.1
(108)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
127,000
تومان