0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خوب مثل مرده ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب خوب مثل مرده ها

دنباله ای بر رمان های «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» و «دختر خوب، خون بد»
نویسنده:
هالی جکسون
ناشر:
نشر نون
درباره خوب مثل مرده ها
هالی جکسون در سال ۱۹۹۲ به دنیا آمده و در باکینگهامشِر بزرگ شده است. او در دانشگاه ناتینگهام و در رشتهٔ زبان‌شناسی ادبی و نویسندگی خلاق تحصیل کرده و سپس مدرک ارشد خود را در رشتهٔ زبان انگلیسی گرفته است. دو کتاب «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» و «دختر خوب، خون بد» با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده و او را به نامی آشنا در ژانر معمایی بدل کرده است. در «خوب مثل مرده‌ها» پیپ می‌خواهد به دانشگاه برود ولی هنوز درگیر تحقیقات قبلی خود است. بعد از محبوبیت پادکست جنایی‌اش، به دریافت پیام‌های تهدیدآمیز عادت کرده است اما حالا فردی ناشناس مدام از او می‌پرسد: «وقتی خودت ناپدید شوی، چه‌کسی می‌خواهد دنبالت بگردد؟» تهدیدها شدت می‌گیرند و پیپ می‌فهمد یک نفر واقعاً دنبالش است. کم‌کم متوجه ارتباط این فرد با قاتلی زنجیره‌ای می‌شود که شش سال پیش دستگیر شد. ممکن است آدم اشتباهی پشت میله‌های زندان افتاده باشد؟ پلیس دست‌به‌کار نمی‌شود. پس پیپ فقط یک راه دارد: یا باید مظنون را پیدا کند یا خودش قربانی بعدی خواهد بود. بازی مرگ‌باری شروع می‌شود و پیپ اگر به جواب نرسد، برای همیشه ناپدید خواهد شد... بعد از خواندن این مجموعهٔ معمایی، تصور دیگری از دختران خوب خواهید داشت... نامزد جایزهٔ منتخب گودریدز سال ۲۰۲۱ «پیچیده، غافلگیرکننده و فریبنده. این مجموعه به بهترین شکل به پایان می‌رسد.» بی‌اَنداِن ریدز «یک رمان معمایی شگفت‌انگیز با پایانی درخشان.» نِرد دِیلی «رمانی جالب و گیرا با ساختاری ماهرانه.» امیلی آرسِنالت
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۴۷ مگابایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسندههالی جکسون
مترجممحدثه احمدی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
.[۲۰۲۱] ,As good as dead
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۴۷ مگابایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (3)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲

این کتاب خیلی با دوتا کتاب قبلی فرق میکنه حس میکنم از اول نویسنده برای نوشتن این کتاب دوتا کتاب قبلی اش نوشته تا به اینجای داستان برسه همه سوال ها رازایی که پشت شخصیت ها بود مشخص میشه و راستش خوندنش سخت بود چون یه اتفاقی افتاد که حتی بهش فکرم نمیکردم پیپ اسیب خورده اس از اتفاقی که تو کتاب قبلی افتاد مدام همه چیز براش تکرار میشه نمیتونه بخوابه این پیپ خیلی با پیپ هیفده ساله ی کتاب اول فرق میکنه نظرها درمورد این کتاب متفاوت بود میتونم درک کنم که چرا جوری که این داستان پیش رفت دوست نداشتن با این کتاب گریه کردم ترسیدم شوکه شدم و گیج شدم مرز بین خوب و بد گم کردم چیزی که واقعا دوست داری با خوندن یه کتاب تو ایم ژانر تجربه کنی و البته پیپ راوی برای من خیلی عزیزن خیلی دوست داشتین " تیم پیپ و راوی :((" جوری که راوی همیشه برای پیپ اونجا بود و یه قسمت کتاب که روای به پیپ میگه "هیچکس نمی تونه تورو از من بگیره ،حتی خودت" ماجراهای این کتاب خیلی دارک تر از دوتا کتاب قبلین من بهتون پیشنهاد میکنم بخوندیش و لذت بردم 💘

3
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩

اوایل کتاب به شدت کند جلو می‌رفت و خسته‌کننده بود. باوجود درگیری پیپ با PTSD و اعتیاد، هالی جکسون نتونسته‌بود اون‌طور که باید خواننده رو درگیر کنه اما خب...شما قطعا جلدهای قبل رو خوندین و برای فهمیدن پایان داستان ادامه می‌دین! خبر خوب اینه که تو جلد سوم حال‌و‌هوای کاملا متفاوتی رو تجربه می‌کنین؛ چه از نظر شخصیت پردازی، چه پیچش داستانی! اینکه از این تغییر استقبال می‌کنین یا ناامید می‌شین کاملا سلیقه‌ایه...به شخصه دوستش داشتم :) در کل به عنوان پایان مجموعه، جای فکر داشت، می‌شد باگ‌ها برطرف بشه و هیجان‌انگیز‌تر نوشته بشه! همچنان رو دست جلد اول نیومده😉

2

باید بگم این جلد در مقایسه با دوجلد قبلی واقعا ناامید کننده بود ! هرچقدر که از خوندن دوجلد قبلی لذت بردم اینجا این اتفاق نیفتا‌د. ژانر این جلد در مقایسه با جلدای قبلی بیشتر جنایی بود تا معمایی و اگر دنبال اتفاقی و معمایی هستید که مغزتون‌رو منفجر‌کنه، خب اینجا این اتفاق نمیوفته. متاسفانه کتاب پر از توضیحات زیادی و حوصله‌سربر هست بطوریکه خیلی از قسمتای کتاب رو میشه رد کرد(که همینکارم کردم) چیزی که حالا توی جلد دوم و سوم دوست داشتم این رفرنس دادنای به جلدهای قبل بود که نشون میده نویسنده از جلد اول ،داستان‌ جلدهای بعدی رو تو ذهنش داشته.

3

پیپ بزودی به دانشگاه خواهد رفت، ولی همچنان درگیر تحقیقات جنایی قبلی است. او مرتب پیام های تهدیدآمیز دریافت می کند. پیپ حدس می زند بین این تهدیدها و یک قاتل سریالی ارتباطی وجود دارد. پیپ باید این معما را حل کند چون جانش در خطر است.

3

کتاب جالبیه اما خیلیییییی کش‌دار نوشته شده، مخصوصاً شرح مکرر افکار و احساسات پیپا از حوصله خواننده خارجه، من تقریباً نصف کتاب که همین توصیفات اضافه بود رو نخونده رد کردم و چیزی رو هم از دست ندادم.

4

داستان جذابی داره البته یکم از دو کتاب سطحش پایین تره ولی بازم بهت هیجان میده . یکم توصیفات این داستان بیشتر از قبلیاست. توی این کتاب همه گره ها و نکات گنگ داستان تو این کتاب حل میشه .

4

به خوبیه جلد های دیگه نبود اما پایان مناسبی برای سه گانه بود من دوسش داشتم هرچند اخرای کتاب خیلی رو مخم بود

5

آثار هالی جکسون عالیه. داستان طوری جلو میره که نقطه ضعف هر فرد می‌تونه اون رو یه قاتل جلوه بده، اما باز هم غافلگیر میشی.

5

از دو کتاب قبلی هیجانش بیشتر بود فقط از هالی جکسون واسه شخصیت پردازی (راوی) تعجب میکنم چون هیچ جانوری عاشق راوی نمیشه

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀

واقعا کتاب قشنگی بود، پایان بسیار زیبا و دلنشین و فراز و فرود هایی که حتی تا صفحات اخر هم همراهی میکردند خواننده رو

نمایش 13 نقد دیگر
4.1
(39)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خوب مثل مرده ها
خوب مثل مرده ها
دنباله ای بر رمان های «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» و «دختر خوب، خون بد»
نشر نون
4.1
(39)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
59,000
تومان