0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بهترین قصه های برادران گریم

معرفی، خرید و دانلود کتاب بهترین قصه های برادران گریم

ناشر:
نشر نو
درباره بهترین قصه های برادران گریم

کتاب بهترین قصه‌های برادران گریم منتخبی از ۱۶ داستان شناخته شده و پرطرفدار است که توسط هرمز ریاحی بازآفرینی شده است. این نسخه از کتاب با هنرمندی مارکتا پراخاتیتسکا هنرمند معاصر چک به‌صورت مصور درآمده و در ایران توسط نشر نو چاپ شده است.

بهترین قصه‌های برادران گریم شامل داستان‌های کوتاه و شناخته شده‌ای است که به عقیده برادران گریم شخصیت‌های هرکدام از این داستان‌ها بازتابی از واقعیت هستند. در این کتاب مجموعه‌ای از بهترین داستان‌ها در کنار هم قرار دارد که دریچه‌ای از دنیای قصه‌هایی ارزشمند به روی خواننده می‌گشاید. کتاب در دسته‌بندی رمان و داستان قرار گرفته و خواندن آن تجربه‌ای شگفت انگیز برای دوستداران این سبک است.

فیلم و انیمیشن‌های بسیاری از الهام روی داستان‌ها و شخصیت‌های خلق شده توسط برادران گریم ساخته شده که هالیوود و شرکت‌های بزرگی مانند والت دیزنی روی ساخت آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین در سال 2005 فیلمی اقتباس از زندگی برادران گریم در ژانر فانتزی و به همین نام (The Brothers Grimm) ساخته شد.

معرفی نویسنده، ویلهلم کارل گریم

ویلهلم کارل گریم «Wilhelm Grimm»، یاکوب لودویگ کارل گریم «Jacob Grimm» دو برادر بسیار مشهور آلمانی بودند که بیشتر به‌خاطر تعهد مادام‌العمر خود به جمع‌آوری و انتشار داستان‌های عامیانه باستانی آلمان شناخته شده بودند. آن‌ها که پیشگامانه در زمینه قصه‌های کودکان تحقیق می‌کردند داستان‌هایشان در هفت نسخه مختلف بین سال‌های 1812 و 1857 منتشر شد و شخصیت‌های فراموش‌نشدنی مانند سیندرلا، هانسل و گرتل، راپونزل و سفیدبرفی را موردتوجه جهانیان قرار داد. تلاش بی‌وقفه‌ی برادران گریم برای جمع‌آوری و بازنویسی روایت‌ها باعث شد افسانه‌ها و داستان‌های عامیانه  بازنویسی و جمع‌آوری شود.

عناوین کتاب‌های برادران گریم برای همگی ما آشنا است در میان داستان‌هایی که این دو برادر جمع‌آوری کردند نام‌هایی مانند «سفر به سرزمین سحر و پری»، «پرنسس و خدمتکار»، «پرنده طلایی»، «دوازده پرنسس رقصنده»، «شنل قرمزی» و «پرنسس و قورباغه» به چشم می‌خورد.

3 دلیل برای خواندن کتاب بهترین قصه‌های برادران گریم

  • تجربه خواندن داستان‌هایی شگفت‌انگیز که نه کهنه می‌شوند و نه از یادها می‌روند.

برادران گریم داستان‌های شفاهی و عامیانه بسیار ارزشمندی در ادبیات آلمان را جمع آوری کردند که امروزه هم به‌عنوان ابزاری برای اتحاد و پیوند بین انسان‌ها به شمار می‌آید.

  • سبک نگارش و روایت برادران گریم

برادران گریم نثری روان و ساده را برای نگارش روایت‌هایشان انتخاب کرده‌اند. آن‌ها معتقد هستند با استفاده از این لحن ساده می‌توانند با خواننده ارتباطی بهتر و صمیمی‌تر برقرار کنند. باوجوداینکه لحن آن‌ها ساده است، اما پرداختن آن‌ها به شخصیت‌ها و روایت‌ها بر اساس واقعیت انسانی؛ تحلیل این داستان‌ها به خواننده فرصت فکرکردن می‌دهد و متن را باورپذیرتر می‌کند.

  • ارتباط داستان‌ها با جهان امروز

داستان‌های برادران گریم را می‌توان به جهان امروز مرتبط کنیم و آن را با کودکان و نوجوانان به اشتراک بگذاریم.

در بخشی از کتاب قصه‌های برادران گریم می‌خوانیم

ماه که بالا آمد راه افتادند، اما خبر و اثری از خرده‌نان‌ها نبود پرنده‌های جنگل خرده‌نان‌ها را برده یا خورده بودند۔ هنزل آرام گفت: «گرتل، غصه نخور، راه را پیدا می‌کنیم.» اما راه پیدا نشد که نشد۔ شب و روز بعد هم رفتند و رفتند و راهی به بیرون جنگل پیدا نکردند۔ گرسنه و خسته و درمانده شدند و چون فقط چند دانه میوه جنگلی از زمین برداشته و خورده بودند، زیر درختی دراز کشیدند و به خواب عمیقی فرو رفتند. از خانه که درآمده بودند تا حالا سه بار صبح آمده و رفته بود و آنها هرچه می‌رفتند و می‌رفتند به جایی نمی‌رسیدند۔ اگر آدمی پیدا نمی‌شد و به داد آنها نمی‌رسید از گرسنگی و خستگی از پا درمی‌آمدند۔ ظهر پرنده‌ای زیبا و سفید را که روی شاخه درختی نشسته بود دیدند۔ پرنده آن‌قدر قشنگ می‌خواند که ایستادند و گوش دادند۔ پرنده خواند و خواند و ناگهان پرید، بچه‌ها دنبال پرنده راه افتادند تا روی بام کلبه‌ای نشست. به آن کلبه که رسیدند، دیدند دیوارها و بام کلبه با نان شیرینی و پنجره‌هایش از آب‌نبات‌های شیشه‌ای رنگی که برق می‌زدند ساخته شده است۔

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قصه‌های برادران گریم

بهترین قصه‌های برادران گریم یک کتاب خواندنی و جذاب است و خواندنش برای بسیاری از افراد در هر رده سنی جذاب است. به‌خصوص باتوجه‌به آشنایی ما با داستان‌های مشهور کتاب لذت نسخه چاپی آن به نسبت رمان‌های دیگر چندبرابر است. کتاب‌های دیگری هم با این سبک هستند که می‌توانید به سراغشان بروید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۶۴ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسنده ویلهلم کارل گریم
نویسنده دوم یاکوب لودویگ کارل گریم
مترجمهرمز ریاحی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Popelka a dalši pohadky bratři Grimmů
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
140,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۶۴ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(2)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بهترین قصه های برادران گریم
بهترین قصه های برادران گریم
ویلهلم کارل گریم
نشر نو
4
(2)
60,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر