0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شب بی پایان

معرفی، خرید و دانلود کتاب شب بی پایان

ماجراهای آرسن لوپن به ضمیمه آرسن لوپن، اسطوره مردمی(برگزیده از کتابپلیسی نوشته ژوزه دوپویی)
ناشر:
طرح نو
درباره شب بی پایان

آرسن لوپن کیست؟ دزد نجیب‌زاده‌ای که در اواخر کار بیشتر کارآگاه بود تا دزد! البته پاسخ به این پرسش دشوار است. وقتی بازرس پلیس از او می‌خواهد تا هویتش را فاش سازد پاسخ می‌دهد: راستش من می‌خواستم از شما تقاضا کنم که هویتم را برایم فاش کنید. من آن‌قدر با نام‌های مختلف زندگی کرده‌ام که نام واقعی خودم را فراموش کرده‌ام. دیگر خود را نمی‌شناسم.

روبر دلور در کتاب اساتید رمان پلیسی می‌نویسد آرسن لوپن همه‌جا هست و هیچ جا نیست. اما همیشه در جایی که لازم است حضور داشته باشد حضور دارد. یعنی در جایی که هیچ‌کس انتظارش را ندارد. لوپن از مردم است و با مردم و بیشتر آموخته‌های خود را در دانشگاه‌های اجتماع فراگرفته است و شاید رزم موفقیت عجیب این دزد نجیب‌زاده که قهرمان ملی فرانسه گردید همین باشد. کتاب حاضر که به‌وسیلة دو تن از بهترین نویسندگان نوع جنایی و پلیسی نوشته شده است به بازسازی یکی از پرهیجان‌ترین ماجراهای این شخصیت مرموز می‌پردازد.

شب بی‌پایان بازآفرینی یکی از مشهورترین شخصیت‌های ادبیات فرانسه است که «نشر طرح نو» آن را در ایران منتشر کرده است. این رمان با جملات زیبا و هنرمندانهٔ فراوان و با روایت جنایی منحصربه‌فردی که دارد خوانندگان خود را به وجد آورده است. مترجم این اثر خسرو سمیعی بوده که آثار زیادی در دسته‌بندی رمان و داستان داشته است.

درباره نویسندگان کتاب

پیر بولو، متولد 1906 در پاریس، از جوانی نویسندگی را آغاز کرد. جایزه روم d'Aventures که او در سال 1938 با Le Repos de Bacchus برنده شد، قطعا حرفه او را به سمت رمان‌های پلیسی هدایت کرد. توماس نارسژاک  در سال 1948 برای La Mort est du voyage برنده همان جایزه شد و سپس با Pierre Boileau آشنا شد. آنها با هم رمان‌های زیادی نوشتند که معروف‌ترین آنها برای فیلم‌هایی در سینما اقتباس شد پی‌یر بوآلو و تُماس ناسژاک، با عنوانِ «بوآلو-نارسژاک» رمان‌های خود را منتشر کردند.

چرا باید رمان شب بی پایان را بخوانیم؟

نویسنده فرانسوی موریس لابلان خالق شخصیت داستانی آسن لوپن در مجموعه رمان‌های جنایی در کتاب شب بی‌پایان الهام‌بخش پیر بولو نارسژاک بوده است. آرسن لوپن به‌عنوان یک اسطوره دزد توسط این دو نویسنده دوباره مطرح شده و با ویژگی‌های اخلاقی خاصش مانند جوانمردی و حس مسئولیت و محبوبیتش گره‌های متفاوتی را در داستان باز کند. چنان مورد استقبال قرار گرفت که بعدها بر مبنای این شخصیت تعداد زیادی داستان و فیلم و مجموعه تلویزیونی ساخته شد.

بخشی از کتاب

رائول داپینیاک از راهرو گذشت. قصر اونرویل در طرف راستش قرار داشت. بدنه عظیم و سقف هایش را که زیر نور ماه نقره ای شده بودند فوری دید. دوربین را میزان کرد و مدتی دراز به تماشا پرداخت.

-آن چیست که آن جا طرف چپ نرده می درخشد؟

یرونو گفت چاه است. چاهی کنار آن دیوار قرار دارد و حتما دلو را روی لبه چاه می بینی.

رائول با ابروان در هم، به وارسی کردن ادامه می داد.

سگ هم دارند؟

فقط یک سگ بولداگ که همیشه همراه دختر جوان است.

شب‌ها ولش می کنند؟

نه.

مطمئنی؟

اگر ولش می کردند که می دیدمش مطمئن باش که توی خانه می خوابد.

صدایش بی آن که متوجه باشد آهسته می شد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

کتاب شب بی‌پایان در واقع ماجراهای آرسن لوپن یکی از شخصیت‌های محبوب در ادبیات فرانسه و اسطوره‌ای مردمی است. اگر به خواندن کتاب و رمان‌های پلیسی علاقه دارید این کتاب مناسب شماست و ارتباط خوبی باشخصیت اصلی داستان برقرار خواهید کرد. کتاب‌های زیاد در سبک جنایی وجود دارد که در این قسمت به تعدادی از این کتاب‌های پرمخاطب اشاره خواهیم کرد.

کتاب در سایۀ مارسل پروست اثر شهلا حائری

کتاب معرکه اثر لوئی‌فردینان سِلین

کتاب ژان کریستف جلد چهارم اثر رومن رولان

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات
181 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۲:۰۰
نویسندهبوآلو نارسژاک
مترجمخسرو سمیعی
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
36,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۱ مگابایت
۱۸۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بی نظیره این کتاب ولی نه با این ترجمه

5
(1)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شب بی پایان
شب بی پایان
ماجراهای آرسن لوپن به ضمیمه آرسن لوپن، اسطوره مردمی(برگزیده از کتابپلیسی نوشته ژوزه دوپویی)
طرح نو
5
(1)
50,000
تومان