0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آدم ها و لباس هایشان

معرفی، خرید و دانلود کتاب آدم ها و لباس هایشان

نویسنده:
لیندا گرانت
درباره آدم ها و لباس هایشان

آیا پیش‌آمده که بر اساس لباس و نوع پوشش افراد، آن‌ها را در دسته‌بندی خاصی قرار دهید و رفتارشان را بر همین منوال بسنجید؟ آدم‌ها و لباس‌هایشان هرکدام ماجرایی را روایت می‌کنند که با دیگری متفاوت است. ویویان کواکس، شخصیت داستان ما نیز به لباس‌ها توجه خاصی نشان می‌دهد.

کتاب آدم‌ها و لباس‌هایشان با عنوان اصلی The Clothes on Their Backs توسط لیندا گرنت در سال 2008 به زبان انگلیسی چاپ شد. این رمان با دریافت دو جایزه من بوکر و اورنج در سال 2008 به محبوبیت رسید. در این کتاب با دختر جوانی روبرو هستیم که به‌خاطر انزوای خانواده‌اش در کودکی به افسردگی دچار شده و زندگی بزرگسالی او را تحت‌تأثیر قرار داده است و حالا با مردی روبرو می‌شود که از او می‌خواهد تا داستان زندگی‌اش را بنویسد. نویسنده تلاش کرده تا پیامدهای مهاجرت را به نمایش بگذارد و این موضوع را مطرح کند که تغییرات اجتماعی چگونه بر سبک لباس پوشیدن افراد تأثیر می‌گذارد. در واقع نویسنده معتقد است معیارهای افراد پشت لباس پوشیدنشان پنهان است.

با لیندا گرنت بیشتر آشنا شویم

لیندا گرنت (Linda Grant) نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است که در سال 1952 در لیورپول به دنیا آمد. این نویسنده از یهودیان مهاجر است به همین دلیل در کتاب آدم‌ها و لباس‌هایشان توانسته مشکلات مهاجرت را به‌خوبی بیان کند. او فعالیت خود را در سال 1985 به‌عنوان روزنامه‌نگار در گاردین آغاز کرد. آثار منتشر شده از او فقط به رمان و داستان محدود نمی‌شود؛ بلکه در حوزه غیرداستانی نیز فعالیت می‌کند. لیندا گرنت در سال 2000 جایزه ادبیات داستانی زنان را برای کتاب زمانی که من در دوران مدرن زندگی می‌کردم دریافت کرد. از این نویسنده جوان تنها کتاب آدم‌ها و لباس‌هایشان با ترجمه مصطفی اسلامیه و توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک به فارسی منتشر شده است.

چرا باید کتاب آدم‌ها و لباس‌هایشان را بخوانیم؟

هر داستان و رمانی، دریچه‌ای نو از جهان را به ما نشان می‌دهد. در این کتاب، با مسائلی روبرو می‌شویم که شاید تا آخر عمر آن را تجربه نکنیم: مشکلات مهاجرت و تنها ماندن. ویویان، شخصیت اصلی داستان، ناگهان با دیدگاهی جدید به زندگی گذشته خود نگاه می‌کند. این تفاوت نگرش، معیارهای اخلاقی او را متحول می‌سازد. این کتاب، مخاطب را به خوبی با خود همراه می‌کند. اگر شما طرفدار پروپاقرص رمان هستید، به دسته بندی داستان و رمان فیدیبو سر بزنید.

در بخشی از کتاب آدم‌ها و لباس‌هایشان می‌خوانیم

چیزی مرا به‌طرف در کشاند، احساس نیرومندی از همدردی. قدم به داخل گذاشتم و همه‌جا پر از بوی خوش او شد، بوی تقلید‌ناپذیر یونیس، بوی آکوامارین رولون، بوی خوش او دو نیل و طلا.

خنده‌ام گرفت، چون آنجا بود. عمویم نزدیک به سی‌سال در یک جعبه‌ی مقوایی پنهان مانده بود. چند ماه پس از مرگ او خودم آن جعبه مقوایی را به آپارتمان آورده بودم و در کمد لباس مادرم گذاشته بود و به عقب هل داده بودم.

آن دو، مرد ریزنقش خوش‌لباسی را صدا کردند که کفش‌های ورنی سیاه و کت‌وشلواری با راه راه سفید داشت. یونیس گفت: «با زندگی چطوری جیم؟ خوش می‌گذره؟» او گفت: «بد نمی‌گذره اما خیلی‌ام خوب نیست.»

هر دو رو در روی هم قرار گرفتند. مثل کشتی‌گیرها با هم سرشاخ شدند. عمویم را دیدم که داشت همه‌ی نیرویش را جمع می‌کرد؛ زخم‌های پشتش، ریه‌های آسیب‌دیده‌اش، همه گویی آخرین تلاششان را می‌کردند تا هیکلی را آماده کنند که می‌خواست با دشمن ابدی خونی‌اش بجنگد و خشم پدرم به‌شتاب افزایش می‌یافت، مثل جیوه‌ی دماسنجی که بالا بیاید و جای کافی نیابد و بخواهد بیرون بریزد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب آدمها و لباسهایشان

معمولاً لباس اولین چیزی است که در آدم‌ها به چشم می‌آید و یکی از دلایلی است که با آن به قضاوت آنها می‌نشینیم. کتاب آدم‌ها و لباس‌هایشان داستان زندگی ویویان و زندگی خانوادگی اوست که مشکلات زیادی را برای او ایجاد کرده است. اگر شما از داستان‌هایی که به دغدغه‌های خانوادگی می‌پردازد علاقه دارید، به عناوین زیر سر بزنید:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۴ مگابایت
تعداد صفحات
344 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۸:۰۰
نویسندهلیندا گرانت
مترجممصطفی اسلامیه
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The clothes on their backs
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۴ مگابایت
۳۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

رمان خوب. راوی عالی. بدون ادا و بازیگری خیلی خوب خوندن ایشان. امیدوارم کتاب‌های بیشتری بخونند

5
(1)
53,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آدم ها و لباس هایشان
آدم ها و لباس هایشان
لیندا گرانت
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
53,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر