0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نیلوفر و مرداب
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب نیلوفر و مرداب

هنر دگرگون کردن رنج ها
نویسنده:
تیچ نات هان
درباره نیلوفر و مرداب

کتاب نیلوفر و مرداب از تیچ نات هان راهب بودایی راهنمایی برای یادگیری هنر دگرگون کردن رنج‌هاست؛ هنری که به واسطه آن می‌توانیم رنج‌هایمان را بپذیریم، درک کنیم و در آغوش بگیریم. ما برای شاد بودن و شادکامی قرار نیست رنج‌هایمان را به صفر برسانیم، بلکه مهارت شاد بودن از مهارت درست رنج‌کشیدن می‌آید. این‌‌گونه نه تنها رنج کمتری خواهیم کشید بلکه خواهیم فهمید که چگونه رنج‌هایمان را برای خودمان و دیگران به درک، لذت و شفقت تبدیل کنیم.

کتاب نیلوفر و مرداب نوشته‌ی تیج نات هان توسط نشر بیدگل با ترجمه‌ی علی امیرآبادی منتشر شده است.

چگونه رنج‌هایمان را در آغوش بگیریم؟

رنج‌ها می‌توانند مانند مردابی باشند که ما را در خود فرو می‌برند و غرق میکنند. در کتاب نیلوفر و مرداب سعی بر این است تا یاد بگیریم چگونه با شفاف شدن در افکار و احساسات‌مان از دست و پا زدن و پایین رفتن در مرداب رنج‌مان جلوگیری کنیم. نات هان معتقد است با ذهن‌آگاهی می‌توانیم متوجه شویم در لحظه حال چه چیزی واقعا در حال رخ دادن است. اگر رنجی در افکار و احساس ما وجود دارد به جای تلاش برای از بین بردن آن سعی کنیم تا از رنج‌هایمان به درستی بهره ببریم تا آن‌ها را دگرگون کنیم و بسیار کمتر رنج ببریم. جنگدین با رنج‌ها و نادیده گرفتن آن پیش از پیش یک جنگ شکست خورده است. باید با نگاهی دیگر با آن‌ها مواجه شویم؛ با نگاهی از جنس عشق و شفقت با آن‌ها رو به رو شویم و نسبت به آن‌ها مشتاقانه برخورد کنیم.

هرچی بیشتر تلاش کنیم تا رنج‌هایمان را در آغوش بگیریم به شادکامی و آسودگی نزدیکتر می‌شویم. وجود رنج‌های درون‌مان را می‌پذیریم و متوجه می‌شویم که با وجود تمام رنج‌ها همچنان سرشار از زندگی هستیم و زنده‌ایم. و بعد که رنج‌ها را مشتاقانه دیدیم و پذیرفتیم می‌توانیم برای تجربه کردن شادی به نگرش‌های پیشنهادی نات هان توجه کنیم؛ نگرش‌هایی مثل رها کردن، شکوفا کردن خصوصیتی که در تضاد با رنج‌مان است، ذهن‌آگاهی با تمرکز بر لذت، تمرکز کردن و بصیرت پیدا کردن نسبت به رنج‌هایی که قبلا تجربه‌شان کرده‌ایم و حالا تمام شده‌اند.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در نیلوفر و مرداب مطرح می‌شود تاکید بر آن دارد که شادی و شفای ما در پیوند با اطرفمان است و آرامش درونی ما بر اطرافیان ما نیز تاثیر بسزایی دارد.

تیچ نات هان را بیشتر بشناسیم

تیج نات هان متولد یازدهم اکتبر 1926 هوئه در کشور ویتنام یک راهب بلندآوازه بودایی‌ست. فعال صلح است و یکی از آموزگاران معنوی عصر ماست. او یکی از شناخنه‌شده‌ترین اساتید ذن و همچنین بنیان‌گذار مکتبی بودایی با نام «سنت دهکده پلوم» است؛ که بزرگترین معبد بودایی در اروپاست. او شانزده ساله داشت که به سلک راهبان بودایی درآمد و تحت تعلیم استادش تمرین‌های ذن را آموخت و تا بیست و پنج سالگی با شاخه‌های اصلی بودیسم آشنا شد و رسما به مقام «بهشکو» یعنی راهب مذکر رسید. در سال‌های بعدی به معبد وان هان در شهر هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام رفت و در نهایت در سال 1966 به مقام استادی ذن رسید. نات هان تاکنون بیش از صد عنوان کتاب با موضوع بودیسم نوشته است و بیشتر از هفتاد سال است که مشغول به تدریس ذهن‌آگاهی و هنر شادکامی‌ست.

از دیگر کتاب‌های او به هنر برقراری ارتباط نیز می‌توان اشاره کرد.

چرا باید نیلوفر و مرداب را بخوانیم؟

در کتاب‌هایی که در دسته دین و عرفان قرار می‌گیرند کتاب نیلوفر و مرداب با زبانی ساده و لحن دوستانه و بدون اصطلاحات خاص آسیای جنوب‌شرقی و مفاهیم پیچیده ذن ما را به رنج کشیدن درست و شادکامی دعوت می‌کند. در طول خواندن این کتاب شما به یاد اتفاقاتی مانند طرد شدن از طرف معشوق، به‌هم خوردن یک دوستی قدیمی یا بدگویی‌هایی در محل کار در زندگی خودتان می‌افتید و نات هان راه درک و پذیرفتن را با تبیین و تمرین به ما می‌آموزد. تمرین‌هایی برای شادی، روبه‌رو شدن با هیجانات قدرتمند و ذهن‌آگاهی به ما می‌دهد تا با آگاهی و شوق بیشتری با رنج‌ها و شادی‌هایمان مواجه شویم.

این کتاب برای افرادی که علاقه‌مند هستند در زندگی به شادکامی، آسودگی و ذهن‌آگاهی برسند می‌تواند کمک بزرگی باشد. از آن‌جایی که هیچ فکر، احساس یا خاطره‌ای در روان ما انسان‌ها از بین نمی‌رود، بیشتر تلاش‌هایی هم که برای تسکین پیدا کردن از رنج به کار می‌بریم، ناکارآمد هستند ، با این کتاب خواهیم فهمید که در زندگی نسبت به رنج و سختی‌ها چه واکنشی داشته باشیم.

بخش هایی از کتاب

بودا می‌گفت هیچ چیزی بدون غذا زنده نمی‌ماند. این حقیقت نه تنها درباره حیات جسمانی موجودات زنده،که درمورد حالات روانی نیز صادق است. گل عشق برای زنده ماندن به آبیاری ،توجه و پرورش نیاز دارد. و اگر رنج هایمان دوام می‌آورند و زنده می‌مانند به این دلیل است که خوراک آنها را تأمین می‌کنیم. ما با رنج، پشیمانی و غم‌هایمان همان کاری را می‌کنیم که حیوانات نشخوار کننده با غذاهایشان می‌کنند! جویدن، بلعیدن، بالا آوردن و سپس دوباره خوردن آن‌ها! اگر هنگام کار کردن، غذا خوردن، قدم زدن یا گفت وگو با کسی، با خیالات گذشته و آینده و نگرانی‌های زمان حال، خوراک رنج‌هایمان را تأمین کنیم خود را قربانی آن خیالات می‌کنیم و نابود می‌شویم. این شیوه، زندگی راستین نیست؛ اگر چنین باشد، گویی زندگی‌مان را زندگی نمی‌کنیم.

پیشنهادهایی برای کسانی که نیلوفر و مرداب را دوست دارند

اگر این کتاب را دوست داشتید و به کتاب‌هایی مانند نیلوفر و مرداب در بخش دین و عرفان علاقه دارید خواندن سه کتاب دیگر را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم و امیدواریم از خواندن آن‌ها هم لذت ببرید و به کمک آن‌ها به شادکامی در زندگی نزدیکتر شوید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۲ مگابایت
تعداد صفحات
139 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۸:۰۰
نویسنده تیچ نات هان
مترجمعلی امیرآبادی
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
No mud, no lotus
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
42,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۲ مگابایت
۱۳۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

متاسفم این کتاب بسیار ارزشمند برای این همه غلط املایی و رعایت نکردن حدفاصل کلمه ها، یک عمر زحمت کشیدن کتاب نوشتن حالا بیاد با این ترجمه و نگارش تحویل داده بشه متاسفم

5

واقعا کتاب خوب و جالبی هست.توصیه میکنم حتما بخونید.به خصوص کسایی که شاد نیستند.

5

ممنون از رسیدگیتون...

4

عالیه فیلمش هم ساختن

4
(10)
51,800
٪40
31,080
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
نیلوفر و مرداب
نیلوفر و مرداب
هنر دگرگون کردن رنج ها

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نیلوفر و مرداب
٪40
نیلوفر و مرداب
هنر دگرگون کردن رنج ها
نشر بیدگل
4
(10)
51,800
٪40
31,080
تومان