0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه ایده خلاق ایجاد کنیم؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه ایده خلاق ایجاد کنیم؟

نویسنده:
بری هاکینز
درباره چگونه ایده خلاق ایجاد کنیم؟

بری هاکینز در کتاب چگونه ایده خلاق ایجاد کنیم، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در زمینه خلق ایده‌ها تقویت کنید. این کتاب ارزشمند، درباره ایده‌پردازی و جهانی که با ایده‌ها ساخته شده است صحبت و خلاقیت شما را تقویت می‌کند.

نویسنده مقتعد است که هر پیشرفتی با یک ایده شروع می‌شود. بسیاری از شرکت‌های بزرگ، نتیجه یک ایده اولیه هستند؛ ایده‌ای که توانسته یک تغییر بزرگ ایجاد کند. ایده‌پردازی شاید به نظر ساده برسد؛ اما ذهن به‌صورت مداوم مانع می‌تراشد و از چارچوب‌های قبلی پیروی می‌کند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین تمرین‌ها، غلبه بر موانع برای خلق ایده‌ها است. زمانی‌که شما بتوانید از چارچوب‌ها رها شوید، ذهن‌تان شکوفا می‌شود و خلاقیت در شما اوج می‌گیرد.

چگونه ایده خلاق ایجاد کنیم (How to generate great ideas) که برای اولین بار در سال  ۱۹۹۹ و به زبان انگلیسی منتشر شد، یک کتاب مفید برای کسانی است که به ارزشِ ایده‌ها پی برده‌اند و می‌خواهند خلاقیت خودشان را تقویت کنند. شرکت‌های بزرگ به ایده‌های بزرگ نیاز دارند و شما برای موفقیت در ایده‌ای بزرگ، به ایده‌های بیشتر و جریان مداوم آن نیاز دارید. این کتاب روش‌های عملی برای تقویت خلاقیت و قدرت ایده‌پردازی ارائه کرده است که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید چارچوب‌های ذهنی خود را گسترده‌تر و از موانع فکری عبور کنید.

کتاب حاضر توسط «نفسیه معتکف» به فارسی ترجمه شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو خریداری کنید.

درباره بری هاکینز، نویسنده کتاب

بری هاکینز (Barrie Hawkinsis) نویسنده و سنخران انگیزشی و فعال حوزه کسب‌وکار است. او تاکنون سخنرانی‌های انگیزشی متعددی را در نقاط مختلف برگزار کرده است. «Tea and Dog Biscuits» نام یکی دیگر از کتاب‌های این نویسنده است که به زبان انگلیسی نوشته و منتشر شده. هاکینز و همسرش در زمینه نگهداری و حمایت از سگ‌ها نیز فعالیت می‌کنند و کتاب Tea and Dog Biscuits نیز درباره تجارب این زوج در نگهداری و مراقبت از سگ‌ها است. هاکینز در دهکده‌ای روستایی در کمبریج شایر انگلستان زندگی می‌کند.

سه دلیل برای مطالعه کتاب چگونه ایده خلاق ایجاد کنیم؟

اگر به‌عنوان نیروی خلاقیت در شرکتی کار می‌کنید یا به هر شکلی با ایده‌پردازی سروکار دارید، مطالعه این کتاب برایتان ارزشمند خواهد بود. علاوه‌بر آن، «چگونه ایده خلاق ایجاد کنیم» یکی از کتاب‌های مفید در زمینه خودشناسی و خودسازی است که به توسعه فردی و تقویت مهارت‌های شخصی شما کمک می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • چارچوب‌های ذهنی خود را درک و آ‌ن‌ها را برطرف کنید
  • ملزومات خلق ایده‌های ناب را دریابید
  • با انجام تمرین‌های لازم برای ایده‌پردازی، قدرت خلاقیت خود را تقویت کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

رهنمودی برای خلق

خواه زمانی که با همکاران در جلسه‌ای رسمی خلق ایده هستید و یا صرفا مشغول نوشیدن قهوه با دوست‌تان هستید و بحث خلق ایده به میان می‌آید، قبل از این‌که ایده‌هایی را که دیگران توصیه می‌کنند به باد انتقاد بگیرید، دراین مورد یک مرتبه، دو مرتبه، سه مرتبه فکر کنید، حتی اگر کیفیت ایده سطح بالا نبود. اگر شما واکنشی نظیر «بارها چنین چیزی را شنیده‌ام احمقانه است» از خود نشان دهید، احتمالا برخورد به وجود خواهید آورد. یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای ارتقای کیفیت ایده‌های دیگران، تشویق آنان به عمل کردن است. آن‌ها هرچه بیشتر ایده‌هایی داشته باشند، برای به ذهن آوردن ایده‌های ارزشمند فرصت بیشتری خواهند داشت و دراین زمینه خبره خواهند شد. اما با خرده‌گیری از آنان، باعث می‌شوید که روحیه‌شان تضعیف شود و اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهند. خلق ایده‌های به‌شدت بالقوه درهنگام مشاهده تیم‌ها یا گروه‌هایی که برای خلق ایده‌های خود با یکدیگر کار می‌کنند، در مواردی ناظر وضعیتی به شرح زیر بوده‌ام.

 با زیرنظر گرفتن یک فرد، گاهی احساس می‌کنید که ایده‌ای به ذهن او می‌رسد: شما می‌توانید تمرکز کامل و انتظار را از حالت چهره‌اش تشخیص دهید که می‌خواهد افکارش را بیرون بریزد و آشکار کند. او شروع به صحبت می‌کند، اما حرفی از دهانش خارج نمی‌شود. دوباره دهان خود را می‌بندد. چشمانش تنگ می‌شود. اوضاع از چه قرار است؟ به احتمال زیاد این سوال به ذهن فرد خاموش می‌رسد که :«اگر ایده‌ام را رو کنم، مبادا کسی دیگر آن را بدزدد؟» اگر قضیه به این صورت باشد، در میان گذاشتن عقیده و نظریه با افرادی که لازم است موضوع برای آن‌ها هم مطرح شود، دست و پاگیر می‌شود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

در دنیای امروزه، این ایده‌ها هستند که ما را از دیگران متمایز می‌کنند. ایده‌های ناب می‌تواند شما را به قله پرتاب کند و نقطه عطف کسب‌وکار شما باشد. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ در سرتاسر جهان، با یک ایده شروع شدند. البته به جز خلق ایده، استمرار و عمل به آن نیز اهمیت دارد. شما می‌توانید با استفاده از منابع معتبر مثل کتاب حاضر و کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده است، قدرت ایده‌پردازی خود را تقویت کنید و در کسب‌وکار و زندگی شخصی خود، خلاق‌تر باشید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
781.۵۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهبری هاکینز
مترجمنفیسه معتکف
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How to Generate great Ideas
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۸۱.۵۶ کیلوبایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
36,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه ایده خلاق ایجاد کنیم؟
چگونه ایده خلاق ایجاد کنیم؟
بری هاکینز
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
36,500
تومان