0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پی گیر اخبار نباشید
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پی گیر اخبار نباشید

نویسنده:
رولف دوبلی
درباره پی گیر اخبار نباشید

«اخبار برای ذهن مانند شکر است برای بدن» این جمله درون‌مایه‌ی کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید اثر رولف دوبلی است. این کتاب جالب و خواندنی در دسته‌بندی کتاب‌های خودشناسی قرار می‌گیرد و اطلاعات آن به شما کمک خواهد کرد ذهنتان را پاکسازی کنید و از ظرفیت‌هایش بیشترین بهره را ببرید.

کتاب پیگیر اخبار نباشید با عنوان اصلی «stop reading the news: how to cope with the information overload and think more clearly» اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و توجه‌ها را به خود جلب کرد. رولف دوبلی نویسنده‌ی کتاب مشهور هنر شفاف اندیشیدن اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ مانیفست خود درباره‌ی نخواندن اخبار را در مقابل خبرنگاران بیان کرد و هفت سال بعد کتابی برای شرح و بسط این مانیفست نوشت. این کتاب ۳۵ فصل مختلف دارد و با لحنی جذاب و گیرا نوشته شده است که آن را برای بیشتر افراد خواندنی کرده است. این کتاب در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد و عادل فردوسی‌پور گوینده‌ی مشهور فوتبال و مجری سابق برنامه ۹۰ دست به ترجمه‌ی آن در کنار بهزاد توکلی و علی شهروز زده است. او درباره‌ی این کتاب جالب می‌گوید: ‌ «اگر چون من به بیماری خوره خبری مبتلا شده باشید، خواندن این کتاب پیشنهاد خوبی به نظر می‌رسد! شاید در نگاه اول عجیب باشد آدمی اهل رسانه، کتابی را ترجمه کند که توصیه‌اش را ساده و محکم در عنوان خود جای‌داده: پیگیر اخبار نباشید! همچنان برای خودم هم عجیب مانده! گرچه در پایان ترجمه این کتاب متحول نشدم، دست‌کم انگیزه‌هایم در پیشگیری خوره‌مانند اخبار سست‌تر شد.» نسخه‌ی صوتی این اثر با صدای خود فردوسی‌پور منتشر شده است. کار انتشار این نسخه را رادیو گوشه به عهده داشته است و می‌توانید آن را در همین صفحه در دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو بشنوید.

موضوع کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید چیست؟

کتاب پیگیر اخبار نباشید کتابی ۳۵ فصلی است که در هر فصل آن درباره‌ی موضوعی صحبت شده است که به شما کمک می‌کند درک کنید چرا اخبار برای ذهن شما ضرر دارد. این کتاب از این صحبت می‌کند که هرچه بیشتر زمانتان را برای اخبار بگذارید مانند این است که شکر بیشتری مصرف کرده‌اید. این کار باعث اختلالاتی مانند استرس و اضطراب می‌شود و بینش شما را محدود خواهد کرد. رولف دوبلی معتقد است باید یاد بگیرید چگونه بدون اخبار زندگی کنید و دستاوردهای بالقوه‌ی بیشتری داشته باشید. او از این می‌گوید هنگامی که صدای پمپاژ خبری را در ذهنتان متوقف کنید صدای خرد و آرامش را کم‌کم خواهید شنید  و به آرامش بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

رولف دوبلی، صاحب مانیفست ضد اخبار

Rolf dobelli نویسنده و کارآفرین سوئیسی است که متولد سال ۱۹۶۶ است. او در رشته‌ی MBA مدرک کارشناسی ارشد گرفته و دکترایش را از دانشگاه سنت گالن سوئیس دریافت کرده است. او نویسنده‌ای است که برای کتاب‌های موفقیت شناخته می‌شود و مؤسسه‌ی GETABSTRACT را هم راه‌اندازی کرده است. او سال‌ها به‌عنوان مجری در تلویزیون سوئیس فعال بوده است و به‌عنوان روزنامه‌نگار هم در روزنامه‌های این کشور نوشته است. او از سال ۲۰۰۳ نوشتن کتاب را شروع کرد و  سال ۲۰۱۱ و با هنر شفاف اندیشیدن به شهرت رسید و از آن زمان تاکنون کتاب‌های زیادی از این نویسنده باقی‌مانده است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دو دلیل برای شنیدن کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید

  • این کتاب صوتی با صدای عادل فردوسی‌پور ضبط شده است، صدای گیرا و جذاب این گوینده‌ی خبر کتاب را جذابتر و شنیدنی‌تر کرده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.
  • کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید یک کتاب جالب است که از نگاهی متفاوت به مسئله‌ی زندگی و کارکردها و پتانسیل‌های مغز نگاه کرده است و به کمک آن می‌توانید زندگی را از جنبه‌ی متفاوتی ببینید و از آموزه‌های این کتاب بهره بگیرید.

در بخشی از کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید می‌شنویم

همین حالا اپلیکیشن‌های خبری رو از گوشی و آیپدتون پاک کنید، تلویزینتون رو بفروشید، تمام صفحات خبری رو از بوک مارک‌های مرورگرتون حذف کنید. هیچ سایت خبری‌ای رو به‌عنوان صفحه اصلی‌تون نذارید بلکه صفحه‌ای رو انتخاب کنید که هیچ‌وقت تغییر نمی‌کنه. هرچه بی‌سروصداتر، بهتر. هنگام سفر همیشه تعداد زیادی کتاب همراهتون داشته باشین. اگه تو قطار یا هواپیما هستید و روزنامه‌ای در کنارتان توجهتان را جلب کرد نادیده‌اش بگیرید. از ورق زدن روزنامه هیچ چیزی عادیتون نمیشه، عامدانه نگاهتون رو از تیترهای روزنامه دور کنین و به کار مفیدتری مشغول بشین. وقتی به روزنامه یا مجله‌ای برمی‌خورین، هرقدر هم به نظرتون وسوسه برانگیز به نظر می‌رسه همونجا رهاش کنین. فرودگاه‌ها معمولاً دکه‌هایی در سرتاسر ترمینال‌هاشون نصب می‌کنن که پر از روزنامه است. از کنارشون بگذرید. اکثرشون مطلبی جز آگهی‌های خسته‌کننده ندارن، اگر در گیت منتظر هستین دور از نمایشگرهایی بشینید که مدام در حال پمپاژ اخبار به سالن پایانه هستن، اگه مغزتون به یه چیز هیچ نیازی نداشته باشه دیدن گویندگان اخبار تلویزیونه، در بهترین حالت ترجیح اینه که در حال انجام کار یا مطالعه کتاب باشید یا درحالی‌که به اطرافتون نگاه می‌کنید به ذهنتون استراحت بدین.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید

پیگیر اخبار نباشید از آن دسته کتاب‌هایی است که راه‌حل‌هایی برای استفاده بیشتر از پتانسیل‌های ذهن در اختیار شما می‌گذارد. این روزها کتاب‌های زیادی در دنیا چاپ شده‌اند که در دسته‌ی خودسازی و توسعه فردی قرار می‌گیرند. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
226.۹۹ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۰۷:۵۵
نویسندهرولف دوبلی
مترجمبهزاد توکلی
مترجم دومعلی شهروز
مترجم سومعادل فردوسی‌پور
راویعادل فردوسی‌پور
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۰۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲۶.۹۹ مگابایت
۰۴:۰۷:۵۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 202 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (4)
آموزنده 🦉 (3)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
3 ٪
104 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

شاید به نظر بیاد گفتن اینکه «اخبار رو دنبال نکنید» توی کشور ما شعارگونه باشه و به نظر غیر ممکن بیاد. اخبار کل زندگی مارو گرفته و هر روز هم یه خبر جدید پیش میاد. ولی تجربه شخصی من این بوده که وقتی یه مقدار حجم اخبار رو از زندگیروزمرم کم کردم، حالم بهتر شد، استرس هر روزه و اعصاب خوردیا و نگرانی‌های بی موردی که اخبار ایجاد میکرد، خیلی کم شد. به هرحال فراموش نکنیم تقریبا تمام نگرانی هایی که به واسطه اخبار ایجاد میشه، ما توانایی در حل کردنش نداریم. برای من کار کرد این فرمول، یه نظرم ارزش امتحان رو داره.

5

با اینکه کتاب رو خوندم اما برای ابراز ارادت و حمایت از آقای عادل فردوسی‌پور نسخه صوتی‌ش رو هم خریداری می‌کنم. 💐💐💐

5

خدایا شکرت بابت اینکه روز تولدم ۱۲ اردیبهشت مصادف شد با انتشار کتاب عادل خان چه کادویی بهتراز این ؟ این کتاب رو به خودم کادو‌ دادم و پیش خرید کردم مرسی فیدیبو عاشق این برنامه هستم

5

وای فیدیبو جون تو چه هستی تو که هستی (اشک شوق) امروز تولد دوستم سحر جونه و نمی‌دونستم چی کادو بدم اما تو باز هم گل کاشتی همین کتاب رو می‌گیرم. مرسی که هستی (شکلک قلب) سحر جونم اگه این جملات رو می‌خونی تولدت مبارک( شکلک بو س)

3

سلام خدمت دوستان عزیز ضمن تشکر از زحمات شما در خصوص ترویج کتاب صوتی، خواستم در خصوص گویندگی جناب فردوسی پور نکته ای رو عرض کنم، ایشون بسیار مسلط و اگاه و توانمند هستند اما اصلا بیان مناسبی برای روایت کتاب ندارند. من اصلا با کتاب هایی که با صدای ایشون خوانده شده ارتباط نمی گیرم. من خودم هم در زمینه گویندگی فعالیت مختصری دارم و به همین دلیل این مطلب رو خدمتتون عرض کردم.

5

فوق‌العاده است.... با دلیل های زیاد ثابت میکنه که اخبار چه زیان‌های داره، حتی برای کشور های که حال و روز خوبی دارند بد و مضره... وای به حال کشور خودمان که دائم در حال شنیدن خبرهای بد و ناگوار هستم، یا جنگ یا گرانی یا اختلاس یا قطعی برق و گاز... و نکته مهمتر شیوه خواندن گیرا و زیبای آقای عادل فردوسی پور هست، پشت تک تک کلماتی را که می‌خواند، دانایی و حسش رو احساس می‌کنید... من لذت بردم و توصیه میکنم حتما بخرید و گوش کنید، واقعا پنجره زیبا و متفاوت به رویتان باز می‌کند این کتاب....

5

کتاب هنر شفاف اندیشیدن و هنر خوب زندگی کردن از همین نویسنده رو با صدای عادل فردوسی پور گوش دادم و واقعا لذت بردم. منتظرم تا هر چه زودتر سومی رو گوش بدم. ممنون از فیدیبو

5

دوباره کتاب جدید از آقای فردوسی‌پور، عالیه، ممنونیم فیدیبو

5

این کامنت رو بعد از یکبار شنیدن نسخه ی صوتی و یکبار خواندن نسخه ی متنی مینویسم، یه کتاب فوق العاده خصوصا برای امروز ما، مایی که شاید خیلی تو اخبار غرق نشده باشیم ولی خب تو فضای اینستاگرام و یوتیوب و... غرق شدیم و متوجه نمیشیم که چه طوری وقت و انرژی و تمرکز و... مون رو داریم در ازای هیچی از دست میدیم، به شدت به کسایی که به چرخ زدن تو فضای مجازی عادت دارن توصیه ش میکنم. به شرطی که به یک ماه ترک عادتش پایبند باشین خیلی میتونه کمکتون کنه.

5

چکیده فهم من از این کتاب اینه که &#۳۴;اختصاص دادن زمان فراوان برای دریافت اخبار گوناگون، به ادراک و جهان بینی و تصمیم سازی موثر شما هیچ کمکی نمیکنه. اگه همون زمان رو به دریافت مطالب مرتبط با تخصص و حیطه تحت کنترل خودتون اختصاص بدید، موفق تر، اثرگذارتر و انسان با آرامش تری خواهید بود.&#۳۴; من خودم معتاد به اخبار بودم و با خوندن این کتاب متقاعد شدم که خبر، سم مهلک دوران ماست. حالا هم موفق شدم عادت مخربم رو ترک کنم و حالم واقعا بهتره.

نمایش 94 نقد دیگر
4.6
(202)
اجرای روان 🎙️ (4)
91,000
٪50
45,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
پی گیر اخبار نباشید
پی گیر اخبار نباشید
رولف دوبلی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پی گیر اخبار نباشید
٪50
پی گیر اخبار نباشید
رولف دوبلی
رادیو گوشه
4.6
(202)
اجرای روان 🎙️ (4)
91,000
٪50
45,500
تومان