0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روانشناسی پول
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی روانشناسی پول

نویسنده:
مورگان هازل
درباره روانشناسی پول

مورگان هاوزل در کتاب روانشناسی پول، مباحث بسیار مهمی را در حوزه مالی آموزش می‌دهد و سعی دارد پیچیده‌ترین مسائل را با داستان‌های جذاب و مثال‌های عینی، برای خوانندگان شفاف‌سازی کند. کتاب روانشناسی پول (The psychology of money)ارتباط شما را با مسائل مالی بهبود می‌بخشد.

احتمالا شما هم در زندگی‌تان تصمیمات اشتباه مالی گرفته‌اید که هم زندگی خود و هم دیگران را تحت تاثیر قرار داده است. پول یکی از مهم‌ترین مسائل دنیای امروزه است و بسیاری از پارامترهای زندگی، به پول وابسته است. لازم نیست حتما مدیر مالی یا حسابدار باشید تا بتوانید پول خود را مدیریت کنید؛ هرکسی می‌تواند با گوش دادن به کتاب روانشناسی پول، وضعیت مالی خود را بهبود ببخشد و تصمیمات بهتری درباره مال و ثروت خود بگیرد.

این اثر برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و توانست رتبه یک فروش را در حوزه کتاب‌های مدیریت مالی آمازون کسب کند. کتاب روانشناسی پول تاکنون بیش از دو میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروش داشته و به ۵۲ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. روانشناسی پول ساختار ذهنی شما را درباره پول و مسائل مادی ترمیم می‌کند و سعی دارد لایه‌های پنهان این حوزه را برای شما آشکار سازد. این کتاب شامل داستان‌هایی کوتاه و آموزنده درباره راه‌های استفاده از پول و تصمیمات عجیب مردم در استفاده از پول است.

این نسخه توسط «مهدی منصوری» گویندگی شده و رادیو مثبت آن را با ترجمه «گروه مترجمان رادیو مثبت» در حوزه مدیریت، بازاریابی و فروش منتشر کرده است.

درباره مورگان هاوزل، نویسنده کتاب

مورگان هاوزل (Morgan Housel) یکی از نویسندگان مطرح در وال‌استریت‌ژورنال و مشاور بازارهای مالی و بورس است و تاکنون موفق به دریافت جایزه سیدنی نیویورک تایمز و جایزه انجمن ویراستاران و نویسندگان تجاری شده است. علاوه‌بر آن، این نویسنده محبوب دو بار نامزد نهایی «جایزه جرالد لوب» برای برجسته‌ترین روزنامه‌نگار حوزه تجارت و مالی شده است.

سه دلیل مهم برای شنیدن کتاب روانشناسی پول

بسیاری از افراد به‌خاطر اتخاد تصمیمات اشتباه مالی، زندگی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. پول مسئله مهمی در دنیای امروزه است و بسیاری از روابط ما با دیگران و دنیای بیرون، براساس پول ساخته شده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، ذهنیت اشتباهی است که هرکدام از ما درباره پول داریم. شاید به‌خاطر نبودن منابع آموزشی کافی، هیچ‌وقت تلاش نکرده‌ایم تا رابطه‌مان را با پول بهبود ببخشیم و بازسازی کنیم. کسب دانش درباره چگونگی استفاده از پول و گرفتن تصمیم‌های درست مالی، به شما در زمینه‌های زیر کمک می‌کند:

  • شما بدون نیاز به مشاورهای این حوزه می‌توانید تصمیمات درست مالی اتخاذ کنید
  • به راحتی می‌توانید مسائل مالی را مدیریت و تصمیمات اشتباه خود را اصلاح کنید
  • با اصلاح ذهنیت خود درباره پول و اتخاذ تصمیم‌های درست، زندگی بهتری برای خود و دیگران رقم می‌زنید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

موقع قضاوت درباره موفقیت مالی خودتون و دیگران متوجه می‌شید که هیچ‌چیز اونقدرها که به نظر می‌رسه، خوب یا بد نیست. سال‌ها پیش از رابرت شیلر، اقتصاددان و برنده جایزه نوبل اقتصاد پرسیدم: «دوست داری چه چیزی رو درباره سرمایه‌گذاری بفهمی که ما نمی‌تونیم بفهمیم؟» جواب داد: «دوست دارم بدونم شانس دقیقا چه نقشی توی کسب نتایج موفقیت‌آمیز داره.» از این جواب خوشم اومد چون هیچ‌کس واقعا به این فکر نمی‌کنه که شانس، نقشی توی موفقیت مالی داره. نمی‌شه به راحتی میزان دخالت شانس رو حساب کنیم و به مردم بگیم، به همین دلیل هیچ‌کس شانس رو عامل موفقیت نمی‌دونه. اگه بگم یک میلیاردر سرمایه‌گذار توی دنیا داریم، به نظرتون ممکنه ۱۰ نفرشون با خوش‌شانسی محض میلیاردر شده باشن؟ احتمالا پاسخ‌تون مثبته. اما اگه از شما بخوام اسم اون ۱۰ نفر رو بگین، احتمالا دیگه بحث رو ادامه نمی‌دید. اگه موفقیت دیگران رو شانسی بدونین، این رفتار بخل و حسادت شما رو نشون می‌ده. اما وقتی حرف از موفقیت خودتون باشه، دوست ندارید شانس رو در موفقیت‌تون دخیل بدونید. اقتصاددانی نشون داده که ارتباط میزان درآمد دو برابر با هم بیشتر از مقدار شباهت اونا از نظر قد و وزنه. اگه شما پولدار و قد بلند باشید، احتمال پولدار بودن برادرتون بیشتر از احتمال قد بلند بودن اونه. فکر کنم بیشترمون حس می‌کنیم میزان تحصیلات و فرصت‌هایی که توی زندگی نصیب‌مون می‌شه، خیلی به وضعیت اجتماعی-اقتصادی والدین‌مون وابسته‌ست.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

یکی از مهم‌ترین عناصر دنیای مدرن، پول است. مسئله پول و نوع روابط انسان‌ها با آن، مسئله جدیدی نیست و در طول تاریخ، همیشه انسان در تلاش برای کسب منابع بیشتر برای زندگی راحت‌تر بوده است. به کمک کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده‌اند، می‌توانید ذهنیت خود را درباره پول و ثروت تغییر دهید. از جمله کتاب‌هایی که در این زمینه می‌توانید مطالعه کنید یا گوش دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
293.۱۱ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۲۰:۰۹
نویسندهمورگان هازل
مترجم گروه مترجمان رادیو مثبت
راویمهدی منصوری
ناشررادیو مثبت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
قیمت ارزی
9.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۹۳.۱۱ مگابایت
۰۵:۲۰:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
20 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

من کتاب رو خوندم و فقط نمونه رایگان صوت رو گوش کردم. خود کتاب خیلی کتاب خوبیه به نظرم . ولی با توجه به اینکه کتاب پر از عدد و رقمه و ساختار اقتصادی کتاب هم تا حدود زیادی اقتصاد امریکا رو دنبال میکنه، بنظرم راوی باید خیلی شمرده تر میخوند تا گوش دهنده بتونه تجزیه تحلیل کنه و درک کنه. فارغ از این قصه، خیلی هسته کتاب در مورد سرمایه گذاری در بازار سهام و انواع مختلف صندوق ها در امریکا یا غربه، نمیدونم برای کسی که در ایران زندگی میکنه کاربردی باشه یا نه!

5

راوی خیلی تند می خونه به جز یه سری اطلاعات عددی که مرتبط به امریکاس، در کل دید خوبی راجبه هدف گذاری مالی برای رسیدن به ثبات و شادی تو زندگی میده.نکات فصل ١٧ خلاصه خوبی بود از کل کتاب

5
آموزنده 🦉

گوینده بسیار خوب و با احساس میخونه کتاب رو و برخلاف گفته دوستان سرعت خوانش هم خوبه ترجمه کتاب هم جالبه

1

سلام .راوی خیلی تند مطالب رو میخونه و آدم متوجه نمیشه این منظورش چی بود .راضی نبودم .

2

نسخه صوتی رو‌گوش دادم و سرعت روایت خیلی بالا بود و از خرید کتاب منصرف شدم

3

کتاب خوبیه در اجماع ولی راوی بدون نفس گیری میخونه

5

ارزشمند هست مخصوصن برای سنین زیر ۲۰

5

کتاب خوبیه

3

عالی

5

عالی

3.2
(24)
آموزنده 🦉 (1)
148,000
٪50
74,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روانشناسی پول
٪50
روانشناسی پول
مورگان هازل
رادیو مثبت
3.2
(24)
آموزنده 🦉 (1)
148,000
٪50
74,000
تومان