0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گاندی

معرفی، خرید و دانلود کتاب گاندی

گزینۀ گفتارها
درباره گاندی

هر جمله‌ای که افراد بزرگ و تاریخ‌ساز به زبان می‌آورند، می‌تواند درسی برای دیگر انسان‌ها باشد. در کتاب گاندی، گزینه‌ گفتارها با اندیشه‌های این شخصیت تأثیرگذار در تاریخ هند از منظر گزین‌گویه‌ها و جملات قصارش آشنا می‌شویم. این کتاب با ترجمه مهشید میرمعزی از نشر ثالث شامل جملاتی از گاندی در باب تمام وجوه مختلف زندگی از آزادی و عشق تا احساساتی همچون خشم و نفرت است.

درباره مهاتما گاندی

مهندَس کرمچاند گاندی که او را با نام مهاتما گاندی می‌شناسیم زاده‌ی 2 اکتبر 1869 میلادی در شهر پوربندر کشور هند است، شهری که آن زمان تحت سلطه بریتانیا بود. مهاتما در زبان سانسکریت به معنای محترم و دارای روح بزرگ است که گاندی را نخستین‌بار در سال 1914 در آفریقای جنوبی با این نام خواندند، نامی که برای او ماندگار شد و امروزه مردم سراسر جهان این مرد بزرگ و آزاده را با این نام می‌شناسند.

او که یک وکیل بود در عمر 78 ساله‌ی خود که در نهایت با ترور و اصابت گلوله به پایان رسید، با تفکر ملی‌گرا و ضد استعماری‌اش نقشی کلیدی در استقلال هند از سلطه بریتانیا داشت. مقاومت غیرخشونت‌آمیز او الهام‌بخش بسیاری از جنبش‌های مدنی دیگر در سراسر جهان شد. او پس از تحصیل در رشته حقوق در لندن برای مدت کوتاهی به هند بازگشت و پس از 2 سال به آفریقای جنوبی رفت، جایی که برای 20 سال به محل زندگی او تبدیل شد. در آفریقای جنوبی بود که او فلسفه‌ی خودش را در باب زندگی شکل داد و نخستین‌بار از مقاومت غیرخشونت‌آمیز در جنبشی با محوریت حقوق مدنی استفاده کرد.

او در 45 سالگی به هند بازگشت، اعتراضاتی را علیه تبعیض و مالیات بیش از حد بر زمین‌های زراعی سازماندهی کرد، به رهبری کنگره ملی هند منصوب شد، جنبش‌هایی را در راستای کاهش فقر، گسترش حقوق زنان، ایجاد پیوند و دوستی بین مذاهب و اقوام مختلف، پایان‌دادن به غیرقابل‌لمس بودن طبقات فرودست جامعه هند و در صدر همه‌ی این‌ها خودمختاری و استقلال هند رهبری کرد. او که به نشانه همذات پنداری با فقرای هند تنها به پوشیدن نوعی از شلوار به نام دوتی بسنده می‌کرد، به‌عنوان رهبری ساده‌زیست و محبوب نه‌تنها در میان مردم هند بلکه در سراسر جهان شناخته می‌شود.

گاندی در کنار این کتاب که در دسته‌ی زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات قرار دارد، کتاب‌های بسیاری در توضیح فلسفه و اندیشه‌هایش نوشته است که از میان آن‌ها می‌توان به خدا آن‌گونه که من می‌فهمم، چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟، نیایش و این است مذهب من اشاره کرد.

چرا باید کتاب گزینه گفتارهای گاندی را بخوانیم

جملاتی که گاندی در این کتاب آورده است نگاهی صلح طلبانه به همه ابعاد و وجوه مختلف زندگی دارد. آشنایی با اندیشه‌های فردی همچون گاندی می‌تواند تأثیر بسزایی روی دیدگاه هر فرد نسبت به جهان داشته باشد. ترجمه روان این کتاب نیز خواندن و لذت بردن از آن را برای خوانندگان دوچندان کرده است.

بخشی از کتاب گزینه گفتارهای گاندی

خداوند

انسان‌ها را با ویژگی

برتر یا زیردست بودن

نیافریده است؛

مذهبی که انسان‌ها را

به دلیل تولد در یک طبقه اجتماعی

به‌عنوان زیردست از بقیه

جدا می‌سازد،

اطمینان ما را از خود سلب می‌کند

این مذهب

خدا و حقیقتی را انکار می‌کند

که خود خداست.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب گزینه گفتارهای گاندی

اگر پس از مطالعه این کتاب به شخصیت گاندی علاقه‌مند شده و تمایل داشتید درباره‌ی او بیشتر بدانید می‌توانید کتاب فرزند تبعیض، پدر آزادی را مطالعه کنید که به شرح زندگی و مبارزات مهاتما گاندی می‌پردازد. برای آشنایی بیشتر با شیوه مبارزه گاندی نیز می‌توانید دو کتاب زیر را مطالعه کنید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
739.۵۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهماهاتما گاندی
مترجممهشید میرمعزی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۳۹.۵۶ کیلوبایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
104,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گاندی
گاندی
گزینۀ گفتارها
نشر ثالث
5
(1)
104,000
تومان