0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تفکر استراتژیک
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب تفکر استراتژیک

راه حل های حرفه ای برای چالش های روزانه
نویسنده:
دیوید کالیس
درباره تفکر استراتژیک

کتاب تفکر استراتژیک

کتاب تفکر استراتژیک از آن دست کتاب‌هایی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد در مشاغل گوناگون مفید و موثر باشد. هر یک از ما برای پیشبرد کارهای خودمان نیاز به استراتژی صحیحی داریم که بتوانیم با کمترین هزینه به بیشترین دستاورد برسیم. به‌همین خاطر، انسان‌هایی در کار یا زندگی موفق‌تر عمل می‌کنند که تفکر استراتژیک دارند. چنین کسانی ممکن است در برخی برهه‌ها در نظر دیگران کند یا حتی شکست خورده به نظر برسند اما از آنجایی که آن‌ها طبق یک استراتژی دقیق در حال پیشروی هستند، در نهایت به چیزی که برای خود تعیین کرده‌اند می‌رسند. کتاب تفکر استراتژیک نیز همین را به ما آموزش می‌دهد و از ما می‌خواهد به همه مسائل در کار و زندگی به صورت استراتژیک نگاه کنیم. اما می‌توان گفت که مهم‌ترین مخاطبان این اثر، مدیران کسب‌وکارها هستند؛ چرا که آن‌ها باید بتوانند با نیروی انسانی و سرمایه‌ای که در اختیار دارند، به اهداف سازمانی تعیین شده برسند. این کتاب در دسته مدیریت و بازاریابی قرار گرفته و توسط نشر آریانا قلم منتشر شده است.


درباره نویسنده

دیوید کالیس از دانشگاه هاروارد مدرک  MBA خود را دریافت کرده و تمام تمرکز خود را بر تحقیق درباره استراتژی‌های سازمانی قرار داده است. کالیس علاوه‌بر نویسندگی و ارائه مشاوره درباره کسب‌وکار و رقابت، بارها در همایش‌های بزرگ تجاری نیز حاضر شده و برای افراد سخنرانی کرده است. از سخنرانی‌های آموزشی دیوید کالیس بالغ بر 400 هزار نسخه به فروش رسیده است و همین مساله به خوبی نشان می‌دهد که آموزه‌های او تا چه اندازه محبوبیت دارد. از دیگر فعالیت‌های دیوید کالیس، تدریس مدیریت کسب و کار در دانشگاه  Yale بود و در آن دوره دانشجویان زیادی را برای راه اندازی کسب و کار ترتیب کرد. با این حال، مشهورترین اثر و محبوب‌ترین کتابی که کالیس در زندگی خود نوشت، کتاب تفکر استراتژیک است که می‌توان آن را عصاره پژوهش‌های کالیس نامید.


چرا باید کتاب تفکر استراتژیک را مطالعه کرد؟

انسان‌ها در حوزه تصمیم‌گیری برای موارد مختلف در کار و زندگی خود، عموما یا نگاه بلند مدت به مسائل دارند و یا اینکه به صورت کوتاه مدت به موضوعات نگاه می‌کنند. در این بین، کسانی‌که نگاهی بلند مدت به موضوعات دارند اما این توانایی را در خود پرورش داده‌اند که می‌توانند تصمیمات کوتاه مدت خود را به خوبی با تصمیمات بلند مدت‌شان هماهنگ کنند، کسانی هستند که تفکر استراتژیک دارند. کتاب تفکر استراتژیک به خواننده آموزش می‌دهد که چگونه بین تصمیمات بلند مدت و کوتاه مدت خود تعادل ایجاد کنند. در نتیجه، شما برای اینکه بتوانید در هر حوزه‌ای به بهترین شکل تصمیم‌گیری و برنامه ریزی کنید، نیاز به مطالعه کتابی مانند کتاب تفکر استراتژیک دارید.

دیگر ویژگی این کتاب که هر خواننده‌ای را مجاب به مطالعه‌اش می‌کند، تجربه بالای نویسنده آن است. دیوید کالیس، نویسنده این اثر، سالیان سال در حوزه استراتژی‌های کسب و کار و مزیت‌های تجاری مطالعه و پژوهش کرده است و او را یکی از بهترین سخنران‌ها و مشاوران در زمینه تفکر استراتژیک می‌دانند. بنابراین، شما با مطالعه این کتاب با افکار کسی آشنا می‌شوید که در حوزه طراحی برنامه‌های استراتژیک جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود.


بخشی از کتاب تفکر استراتژیک

از شما می‌خواهند که استراتژیک فکر کنید، اما معنای تفکر استراتژیک چیست؟ در ادامه، مروری بر جنبه‌های کلیدی تفکر استراتژیک خواهیم داشت. تفکر استراتژیک به تحلیل فرصت‌ها و مشکلات از نگاهی جامع می‌پردازد و پیامدهای احتمالی کارهای شما را بر دیگران مدنظر قرار می‌دهد. متفکران استراتژیک تصویر آینده را ترسیم می‌کنند و رویکردی عمل‌گرا به چالش‌ها و مسایل روزمره دارند.



پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان کتاب تفکر استراتژیک

اگر از مطالعه کتاب تفکر استراتژیک لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که این کتاب‌ها را از دست ندهید:


کتاب 42 قانون طلایی بازاریابی

هر کسب و کاری نیاز دارد که در حوزه بازاریابی محصولاتش تمرکز بالایی داشته باشد تا بتواند کالا یا خدمات خود را به فروش برساند. در این کتاب با 42 قانون موثر درباره بازاریابی آشنا می‌شنوید.

کتاب کی؟

کتاب کی یا چه زمانی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و آموزه‌ها است که به شما آموزش می‌دهد چگونه برای خودتان برنامه‌ریزی کنید و هر کاری را در زمان مناسب انجام دهید.

کتاب راه‌اندازی کسب و کار شخصی

اگر قصد دارید برای خودتان یک کسب و کار شخصی راه اندازی کنید و آن را به موفقیت برسانید، این کتاب نکات موثر و مفیدی برای شما دارد.




شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
550.۸۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهدیوید کالیس
مترجممسعود سلطانی
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۲۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
28,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۵۰.۸۹ کیلوبایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
28,000
٪40
16,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تفکر استراتژیک
٪40
تفکر استراتژیک
راه حل های حرفه ای برای چالش های روزانه
انتشارات آریانا قلم
5
(1)
28,000
٪40
16,800
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.