0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فضیلت کناره گرفتن

معرفی، خرید و دانلود کتاب فضیلت کناره گرفتن

هنر خویشتن داری در عصر افراط
درباره فضیلت کناره گرفتن

کتاب فضیلت کناره‌گرفتن کتابی درباره موج مصرف‌گرایی در دنیای مدرن امروز است. جایی که تبلیغات اثرگذاری بسیار زیاد بر روی مصرف‌کننده داشته و شعارها دائماً انسان‌ها را به روش‌های مختلف در تکاپو می‌اندازد. «چون ارزشش را دارید»، «فقط انجامش بده!» نمونه‌هایی از شعارهای این‌چنینی است؛ به هر طرف که می‌رویم، دائماً تشویق می‌شویم تاحدامکان، تا زمانی که ممکن است، به گونه‌های مختلف مصرف‌گرایی را تجربه کنیم. ترس ازدست‌دادن فرصت‌ها به یک دغدغه اصلی در دنیایی تبدیل شده است که به دنبال رضایت و خودشکوفایی بی‌پایان است.

اما این پیگیری می‌تواند تبدیل به تردمیل شود که به جایی نمی‌رسد. چگونه می‌توانیم از آن خارج شویم؟ در این کتاب پرطرف‌دار، اسوند برینکمن، فیلسوف و روان‌شناس دانمارکی، فوائد بسیاری را آشکار می‌کند که ازدست‌دادن انتخاب‌ها و وسوسه‌های همیشگی حاکم بر جامعه مصرف‌کننده تجربه‌گرای ما تسلط دارند. با پرورش خویشتن‌داری و انتخاب راه اعتدال، می‌توانیم روش رضایت‌بخش‌تری برای زندگی ایجاد کنیم که خود و همنوعانمان را غنی می‌کند و از سیاره‌ای که همگی مشترک هستیم محافظت می‌کند  به طور خلاصه، می‌توانیم لذت ازدست‌دادن را کشف کنیم.

کتاب فضیلت کناره‌گرفتن در سال ۲۰۱۷ به چاپ رسید. خیلی سریع در بین مخاطبان جای خود را باز کرد و به زبان‌های مختلف ترجمه شد. در سال ۱۴۰۰، محمد ملا عباسی این کتاب را به زبان فارسی بازنویسی کرد و انتشارات ترجمان آن را منتشر و روانه بازار کرد. برای تهیه و دانلود pdf کتاب فضیلت کناره‌گرفتن می‌توانند از طریق سایت فیدیبو اقدام کنید.

درباره نویسنده، سوند برینکمن

سوند برینکمن به‌عنوان استاد روان‌شناس در دانشگاه آلبورگ دانمارک مشغول به فعالیت است و تحقیقات ارزشمندی در خصوص روان‌شناسی اخلاق رو فلسفه انجام داده است. مجموعه سه‌گانه برینکمن یعنی «محکم بایست»، «ایستگاه‌ها» و «فضیلت کناره‌گرفتن» زمانی که منتشر شد در سراسر جهان بسیار پرفروش شد و به‌سرعت او را به‌عنوان یک منتقد روشنفکر فرهنگی برجسته معرفی کرد. کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های فلسفه قرار گرفته و جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. سوند که برنده جایزه معتبر روزنکژر است، برای میزبانی رویدادها و سخنرانی در مورد مشکلات کلیدی زندگی مدرن به طور گسترده سفر می‌کند. او همچنین در مستندهای تلویزیونی مختلف ظاهر شده و برنامه Live Fast تلویزیون دانمارک را ارائه کرده است.

3 دلیل برای خواندن کتاب فضیلت کناره‌گرفتن

فضیلت کنار گرفتن یکی از همان کتاب‌های تأثیرگذاری است که می‌تواند به سبک زندگی هر شخصی کمک کند و باعث شود یک بازنگری اساسی نسبت به رفتارهایتان داشته باشید. در ادامه به تعدادی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

یادگیری هنر خویشتن‌داری. برای گذر از بحران‌های آینده و امروز با یادگیری این مهارت عملکرد بهتری در هر کاری خواهیم داشت.

یادگیری قناعت‌کردن. به‌جای این که هر روز به دنبال بیشترین باشیم اعتدال و قناعت را در زندگی خود اجرا کنیم. شاید در ابتدا این کار آسان نباشد؛ اما در کتاب ما راه اصولی را می‌آموزیم.

شناخت ارزش بنیادهای اخلاقی که توسعه شخصی بر آن استوار است. تمرکزکردن بر این اصول فضیلت کنار گرفتن را برای هر شخصی روشن خواهد کرد.

در بخشی از کتاب فضیلت کناره گرفتن می‌خوانیم

ایده «زیبایی در سادگی است» ایده‌ای کلاسیک است که هم در هنر پیدا می‌شود و هم در علم شاید این ایده برای هنر زندگی‌کردن هم به کار بیاید. ادعای من این است که در آیین‌های ساده‌ای که زندگی روزمره‌مان را ساماندهی می‌کنند و توان و منابعمان را برای انجام فعالیت‌های برجسته‌تر آزاد می‌کنند نوعی ارزش زیبایی‌شناسانه وجود دارد این فصل، علاوه برای تلاش می‌کند تا راه‌های روشن بیشتری را معرفی کند که از طریق آنها بتوانیم فن خویشتنداری را تمرین کنیم. درست استفاده‌کردن را می‌توان به‌نوعی هنر زندگی تبدیل کرد. این پنج استدلال در کنار هم نشان می‌دهند که خویشتن داری و کناره گرفتن نه‌تنها نوعی الزام سیاسی است، بلکه نوعی عمق وجودی، ظرفیت اخلاقی، فایده روان شناختی و کیفیتی زیبایی شناختی هم دارد. تقسیم این بحث به حوزه‌های مختلف یگانه راه حرف‌زدن درباره این موضوع نیست و مرزهایی که میان مثلاً حوزه وجودی، روان شناختی سیاسی یا اخلاقی وجود دارد، به‌هیچ‌وجه مرزهایی سفت‌وسخت به شمار نمی‌رود. فصل‌ها با هم پیوند دارند اما می‌شود آن‌ها را جدا جدا هم خواند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فضیلت کناره گرفتن

کتاب فضیلت کناره گرفتن کتاب خوبی است که می‌تواند روی سبک زندگی و توسعه فردی خواننده اثرگذار باشد و برای گروه‌های سنی مختلف مناسب است. کتاب‌های زیادی با همین موضوع نوشته شده‌اند که اگر از این کتاب لذت برده‌اید می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
974.۲۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
112 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۴:۰۰
نویسندهسوند برینکمن
مترجممحمد ملاعباسی
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
34,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۷۴.۲۹ کیلوبایت
۱۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
7 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

به نظر من اینکه نظرات مخالف رو بررسی کنیم و حرفاشونو گوش کنیم سازندست اما تا حدی که با منطق سازگار باشه من به طور کلی اصلا نمی‌تونم درک کنم چطوری میشه هر کتابیو خوندن برای آدم مفید باشه اگر آدم ذهنشو از زباله پر کنه دیگه نمی‌تونه مطالبو از هم تشخیص بده همونطور که شما با هر آدمی همزبون نمیشی هر کتابیم خوندنش درست نیست برای همین به نظرم این تفکر از بیس مشکل داره گرچه زیبا بیانش کرده

5

قسمتی از کتاب :(( طوری تصمیم بگیرید که برگشت ناپذیر باشد اگر مدام فکر میکنید به اینکه آیا میتوانستید عملکرد بهتری داشته باشید یا نه؛ نسخه بسیار عذاب اوری از بدبخت شدن را در پیش گرفته اید.)) کتاب بسیار ارامش بخش

4

کتاب نظرگاه متفاوتی رو درباره زیستن مطرح میکنه در عصری که همه تشویق به رقابت می‌کنند فضیلت کمی آرام گرفتن رو بررسی میکنه

5

کتاب خوبیه . در مورد اینکه چطور باید تعادل برقرار کنیم در زندگیمون راههایی رو پیشنهاد میده تا در نتیجه از اضطراب و نگرانی در دنیای شلوغ و پرسرعت امروزی بتونیم از خودمون مراقبت کنیم

1

متاسفانه کتاب رو اصلا دوس نداشتم. با اینکه ایده بسیار جذابی داشت ولی تحلیل ها و بحث های راجع به موضوع اصلی خیلی پراکنده بودن و من نتونستم ارتباط برقرار کنم.

4

ترجمه اگر روانتر بود لذت مطالعه این کتاب مضاعف می شد. اما من ازمطالعه این کتاب هم لذت بردم و هم آموختم.

4

کتابی بسیار ارزشمند ولی ترجمه ای غیر روان و بد

5

کتابی حقیقتا باارزش.خوندن اون رو توصیه میکنم

5

کتاب خوبیه ارزش وقت گذاشتن داشت.

4
(14)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
فضیلت کناره گرفتن
فضیلت کناره گرفتن
هنر خویشتن داری در عصر افراط

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فضیلت کناره گرفتن
فضیلت کناره گرفتن
هنر خویشتن داری در عصر افراط
ترجمان علوم انسانی
4
(14)
20,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر