0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فیل کوچولوی دماغ دراز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فیل کوچولوی دماغ دراز

درباره فیل کوچولوی دماغ دراز

بسیاری از ما قصه‌های صوتی کودکانه مریم نشیبا را به خاطر داریم. او گوینده‌ی رادیویی است که با قصه‌های شب بخیر کوچولو در رادیو شب‌های بسیار زیبایی را برای بچه‌های دهه‌ی شصت و هفتاد رقم‌زده است. قصه صوتی فیل کوچولو دماغت کو، قصه صوتی شیر کوچولو و قصه‌ی حیوانات دیگر از زبان او در ذهن بچه‌ها جای گرفته‌اند. این روزها دیگر کمتر کسی برای شنیدن قصه به رادیو سر می‌زند اما انواع قصه‌های صوتی مختلف با صداهای دلنشین دیگر برای بچه‌ها منتشر شده‌اند. یکی از این قصه‌های بامزه و دوست‌داشتنی قصه‌ی فیل کوچولوی دماغ دراز است.

درباره کتاب صوتی فیل کوچولوی دماغ دراز

یک چیزهایی که اثر زیادی بر روان کودکان دارد و می‌تواند برای آموختن بسیاری از موارد به آن‌ها به کار برود قصه و داستان است. روانشناسان متوجه شده‌اند کودکان به ارزش‌هایی که از طریق شنیدن قصه‌ها یاد می‌گیرند اهمیت زیادی می‌دهند و یکی از بهترین راه‌های آموختن ارزش‌هایی مانند دوستی، صداقت، وفاداری، مهربانی و ... طراحی شخصیت‌هایی است که آن‌ها را به کار ببرند و بچه‌ها بتوانند با آن‌ها احساس دوستی داشته باشند. کتاب صوتی فیل کوچولوی دماغ دراز یکی از کتاب‌های بامزه و جالبی است که می‌تواند در فضایی کودکانه و جذاب چیزهای زیادی به بچه‌ها یاد بدهد. این کتاب را پویا اسکندر زاده نوشته است و انتشارات شیما ناشر آن است. در این داستان ما با فیل کوچک و بانمکی طرف هستیم که دیگران او را به خاطر خرطومش دوست ندارند اما او روح مهربانی دارد و به دیگران کمک می‌کند.

گویندگان گروه شیما این داستان را با صداسازی جذاب برای شخصیت‌های مختلف داستان روایت کرده‌اند که باعث شده است جذابیت چند برابری داشته باشد. قصه‌ فیل کوچولوی شجاع و دوست‌داشتنی ما می‌تواند باعث شود بچه‌ها تفاوت‌های همدیگر را بهتر بپذیرند و متوجه شوند هرکسی با خصوصیات خاصش جایگاه خودش را داشت.

درباره انتشارات شیما، ناشر قصه کودکانه

نشر شیما یکی از ناشران موفق کتاب‌های کودک در ایران است و چندین سری کتاب بامزه برای کودکان گروه سنی الف و ب چاپ کرده است. قصه‌های وقت خواب و قصه شب مشهورترین سری‌های این ناشرند و در سری قصه شب می‌توانید علاوه بر فیل کوچولوی دماغ دراز کتاب‌هایی مانند «کی بود؟ چی بود؟»، «ابرهای پفکی»، «لپ گلی تپلی» و «صدای جوجه کلاغ» را هم انتخاب کنید. شیما نسخه‌ی صوتی فیل کوچولوی دماغ دراز را هم منتشر کرده است که می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو خریداری و دانلود کنید.

کتاب صوتی فیل کوچولوی دماغ دراز برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن قصه پیش از خواب می‌تواند آرامش بچه‌ها را تأمین کند. واقعیت این است که ما در دنیای آرامی زندگی نمی‌کنیم و همیشه در حال دویدن هستیم، این احساس در بسیاری از موارد به بچه‌ها هم منتقل می‌شود و آن‌ها روز آرامی را نمی‌گذرانند. یک قصه بچه‌گانه زیبا پیش از خواب می‌تواند حس بسیار خوبی در بچه‌ها ایجاد کرده و ذهن آن‌ها را آرام کند. به خواب رفتن با قصه‌ی فیلی که به دنبال دوستان جدید می‌گردد قطعاً مسیر سرزمین رؤیا را برای کودکان هموارتر خواهد کرد.

فیل کوچولوی دماغ دراز برای خردسالان و دانش آموزان سال‌ها اول دوره‌ی ابتدایی مناسب است و صدای گرم و دوست‌داشتنی گویندگان آن را شبیه یک لالایی دوست‌داشتنی می‌کند. این کتاب را علاوه بر داستان پیش از خواب می‌توانید در ساعات عصر و مثلاً هنگام خوردن عصرانه برای کودکتان بگذارید و یک فضای شاد و خوشایند برای او ایجاد کنید. حتی می‌توانید هنگام مکالمه‌های داستان از بچه‌ها بخواهید با فیل کوچولو حرف بزنند و آن‌ها هم مثل او فکر کنند چه‌کارهایی از دستشان برمی‌آید. این قصه و قصه‌های مشابهی مانند قصه صوتی فیل و زرافه یا قصه صوتی زرافه کوچولو برای مهدکودک‌ها و مربیان هم کاربردی خواهد بود. به کمک تصویرسازی این داستان‌ها می‌توانید بچه‌ها را با جانوران مختلف و خصوصیات ظاهری خاص آن‌ها مانند خرطوم دراز یک فیل یا گردن‌دراز زرافه آشنا کنید.

در بخشی از کتاب صوتی فیل کوچولوی دماغ دراز می‌شنویم

فیل کوچولو خیلی دوست‌داشتنی و مهربون بود و یه خرطوم دراز و بامزه داشت اما همین خرطوم باعث شده بود که هیچ دوستی نداشته باشه و همیشه تنها بمونه. حیوونای دیگه از خرطوم فیل کوچولو خوششون نمیومد و اون رو به جمع خودشون راه نمی‌دادن. هر وقت فیل کوچولو پیش اونا می‌رفت تا با اونا بازی کنه به خاطر خرطومش مسخره‌اش می‌کردن و می‌گفتن: بچه‌ها بازم این فیل کوچولوی دماغ دراز اومد، نگاش کنین، دماغش حتی از پاهاشم درازتره. انگار به شاخه‌ی درخت گیر کرده و حسابی کش اومده. بعد هم قاه قاه به فیل کوچولو می‌خندیدن. فیل کوچولو ناراحت می‌شد و با خجالت می‌رفت و خودش رو پشت درختا قایم می‌کرد تا اینکه یه روز یه اتفاقی افتاد. فیل کوچولو که مثل همیشه تک و تنها کنار رودخونه نشسته بود و به بازی ماهیا نگاه می‌کرد صدای عجیبی شنید. اون خوب گوش داد و صدای گریه شنید، گریه‌ای که براش خیلی آشنا بود. فیل کوچولو دلش شور افتاد و رفت ببینه این صدا از کجاست و کیه که داره گریه می‌کنه. اون انقدر گشت و گشت تا بالاخره فهمید صدای گریه از توی یه گودال بزرگ میاد. با تعجب توی گودال رو نگاه کرد و اون پایین خرگوش کوچولو رو دید که داشت های های گریه می‌کرد. فیل کوچولو گفت: آی خرگوش کوچولو، تو اون پایین چیکار می‌کنی؟ خرگوش کوچولو با گریه از ته گودال گفت: وقتی داشتم بازی می‌کردم حواسم درت شد و افتادم توی این گودال، تو رو خدا کمکم کن و من و از اینجا بیار بیرون. فیل کوچولو دستش رو به‌طرف خرگوش کوچولو دراز کرد و گفت: غصه نخور الآن کمکت می‌کنم... حالا دست من و بگیر و بیا بالا. فیل کوچولو هرچقدر که می‎‌تونست دستش رو بیشتر پایین برد تا به خرگوش برسه اما گودال خیلی عمیق بود و دستش به دست اون نمی‌رسید. خرگوش کوچولو که فهمید کاری از دست فیل کوچولو برنمیاد دوباره گریه‌اش رو از سر گرفت.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
9.۵۷ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۵۸
نویسندهپوریا اسکندرزاده
راویگروه شیما
ناشرانتشارات شیما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۰۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹.۵۷ مگابایت
۰۶:۵۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

قشنگه

5

خوبه

4
(5)
5,500
٪50
2,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فیل کوچولوی دماغ دراز
٪50
فیل کوچولوی دماغ دراز
پوریا اسکندرزاده
انتشارات شیما
4
(5)
5,500
٪50
2,750
تومان