0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مزدور

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مزدور

نویسنده:
هاوارد فاست
ناشر:
قناری
درباره مزدور

مزدور

The Hessian یا همان مزدور نوشته هاوارد فاست یک رمان تاریخی است که در سال 2002 منتشر شد. نویسنده، هاوارد فاست، بازسازی داستان‌های تاریخی را به سبکی زنده و جذاب به نمایش می‌گذارد. او معمولاً از تخیل تاریخی برای خلق داستان‌های جذاب و پرهیجان استفاده می‌کند. در کتاب The Hessian، داستان در زمان جنگ استقلال آمریکا اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی کتاب، یک سرباز هسیان به نام مایکل براند، است که در جبهه‌های جنگ به دنبال کمک به ارتش انگلیسی‌ها می‌آید. اما در طول داستان، او با مشکلات و تغییرات غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شود که زندگی و مقداری از باورهایش را تغییر می‌دهد.

موضوع کتاب The Hessian به طور عمده درباره تجربیات شخصیت اصلی و نحوه تغییر و تحول زندگی‌اش در طول مسیر داستان است. نویسنده با طرح سؤالات اخلاقی و مواجهه شخصیت اصلی با تصمیمات و دستاوردهایش، خواننده را به تأمل در موضوعاتی مانند هویت، ارزش‌ها، و تاثیر جنگ بر زندگی انسان‌ها دعوت می‌کند.

کتاب صوتی مزدور نوشته‌ی هاوارد فاست ترجمه‌ی مهدی غبرایی، با صدای عبدالله روا شنیداری شده است. نشر خزه این کتاب را بعد از بیش از ۳۶ سال، با ویرایش جدید منتشر کرده و قناری آن را به صورت صوتی تولید کرده است.

موضوع کتاب مزدور چیست

کتاب مزدور ماجرای مزدوران آلمانی است که توسط انگلیسی‌ها اجیر شده‌اند. این افراد به شدت خشن هستند اما پشت خشونتشان رنج و فقر پنهان شده است. آنها یک‌روستاییِ نیمه دیوانه را در جنگ‌های داخلی آمریکا دار می‌زنند و همین موضوع، باعث برافروختن آتش خشم و انتقام آمریکایی‌ها می‌شود. دقیقا در میان این درگیری و خون است که عشق به میدان می‌آید. عنوان کتاب The Hessian است؛ که به کسانی گفته می‌شد که اهل «ایالت هس آلمان» هستند و از آنجا که حدود ۱۷۰۰۰ سرباز آلمانی در جنگ‌های استقلال امریکا در قبال دریافت مزد برای انگلیسی‌ها می‌جنگیدند و خونخوارترین‌شان «هسی» بودند، این اسم به تمام آنان نسبت داده شد و به مرور زمان معنای سرباز مزدور را به خود گرفت.

درباره هاوارد فاست، نویسنده کتاب مزدور

هاوارد فاست در ۱۱ نوامبر ۱۹۱۴ در شهر نیویورک به دنیا آمد. هاوارد فاست یک نویسنده‌ی چندگانه‌‌‌ی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله رمان‌های تاریخی، اجتماعی و سیاسی فعالیت داشت. او به عنوان یک نویسنده و فعال سیاسی همیشه به مبارزات انسانی و عدالت اجتماعی توجه داشت. او تحصیلات خود را در آکادمی ملی طراحی به پایان رساند. زندگی ادبی‌اش را از هفده سالگی آغاز کرد و تا زمان مرگش در سال ۲۰۰۳، ده‌ها رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه و فیلمنامه نوشت و علاوه بر جوایز ادبی متعدد جایزه بین المللی صلح ۱۹۵۴ را نیز از آن خود کرد. آثار زیادی از جمله صبح آوریل، اسپارتاکوس، همشهری تام پین، راه آزادی، قضیه ویلسن از او به فارسی ترجمه شده است.

دیگر اثار هاوارد فاست در فیدیبو:

·      کتاب صوتی آخرین مرز

·      کتاب صوتی آمریکایی

در بخشی از کتاب صوتی مزدور می‌شنویم

در اینجا، در این بهار زیبا و دیرپا، ترسناک‌ترین درام در حال اجرا بود؛ مردی را داشتند محاکمه می‌کردند که موضوع مرگ و حیاتش در میان بود و نه هر مردی، بلکه یکی از کسانی که در آن سال‌های عجیب، کینه و نفرت همگان را برمی‌انگیخت: یعنی یک مزدور. شاید سرنوشت غم‌انگیز ما چنین بود که جنگ این همه از ما دور باشد، چون با تمام درنده‌خویی و پوچی جنگ، درگیری هرکسی در آن، نه تنها بدترین صفاتش را آشکار می‌سازد، بلکه بهترین خصوصیاتش را نیز می‌پروراند و همین‌جاست که همراه با بی‌رحمی ترحم و شفقت نیز به وجود می‌آید. در اینجا دشمن مردی تنها بود که اصلاً مرد نبود، بلکه پسربچه‌ بدبخت و یتیمی بود که هزاران مایل از خانه و کاشانه‌ خود دور افتاده بود.

4 دلیل برای شنیدن کتاب صوتی مزدور

1. جذابیت تاریخی: اگر به تاریخ و دوره‌های تاریخی علاقه دارید، این کتاب به شما فرصت می‌دهد تا به داستان‌هایی از زمان‌های گذشته واقعی پرداخته و از آنها لذت ببرید.

2. تجربه زندگی در دوره‌ی جنگ استقلال: این کتاب به خواننده اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم در تجربیات و زندگی افراد در دوره‌ی جنگ استقلال آمریکا فرو رود و از زمینه‌های گوناگون این دوره آگاهی پیدا کند.

3. عمق شخصیت‌ها و روند تحول آنها: کتاب با روایت داستان شخصیت اصلی، مایکل براند، به تبع آن دستاوردها، تردیدها، تصمیمات و تغییرات او، یک فرصت برای تامل در مسائل روحی و تحولات فردی ارائه می‌دهد.

4. تبدیل داستان تاریخی به داستان انسانی: نویسنده با ترکیب تخیل و تاریخ، داستانی انسان‌محور را ایجاد می‌کند که خواننده را به تأمل در مسائلی همچون هویت، ارزش‌ها، تصمیمات و تأثیر جنگ بر زندگی انسان‌ها دعوت می‌کند.

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب مزدور

اگر از شنیدن کتاب صوتی مزدور لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن و شنیدن کتاب‌های زیر را از دست ندهید:

·      کتاب صوتی امپراطوری ایران

·      کتاب صوتی قمارباز | اثر داستایوفسکی |ترجمه سروش حبیبی

·      کتاب صوتی سمفونی مردگان | اثر عباس معروفی | صدای حسین پاکدل

 



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
365.۳۲ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۳۸:۵۴
نویسندههاوارد فاست
مترجممهدی غبرایی
راویعبدالله روا
ناشرقناری
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۶۵.۳۲ مگابایت
۰۶:۳۸:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کتاب کاملا معمولی بود.فکر میکنم از اونجایی که موضوع کتابهایی خارجی در محیط و فرهنگ اونجا اتفاق افتاده باعث این میشه که نتونیم با این کتاب ها ارتباط خوبی بگیرم.در کل کتاب کاملا معمولی بود. و حتی رو به پایین داستان انچنان شما رو مجاب نمیکنه حریص گدش کردن به پارگرافهای بعدی باشید.

4

زیبا و جذاب وتاثرانگیز آقای روا هم عالی بودن...در کشور ما شنیدن این چنین داستانهایی فقط خونوادههایی که دربیم وامید بدنبال رهایی عزیزانشون غصه ها خوردند رو بیاد میاره

5

کتاب آرام و خوب خوانده شده بود. متن آموزنده و غم انگیزی داره. نسبت به کتاب های دیگه هاوارد فاست که خووندم به نظر غمگین تره.

5

من از شنیدن این کتاب لذت بردم. هم متن خوبی بود هم صدای راوی خیلی خوب بود. ممنون فیدیبو

5

تا اینجا که گوش دادم کتاب خوبی بوده،در آقای روا هم خیلی خوب روایت کردند.

5

کتاب قشنگیه.مخصوصا با صدایآقای روا محشر بود.من که بسیار لذت بردم

5

مثلِ بقیه‌ی آثارِ هاوارد فاست، انتقادی و جریان‌ساز!

4.5
(14)
تلخ ☕️ (1)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مزدور
مزدور
هاوارد فاست

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مزدور
مزدور
هاوارد فاست
قناری
4.5
(14)
تلخ ☕️ (1)
30,000
تومان