0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شومنامه ی تبر نقره ای

معرفی، خرید و دانلود کتاب شومنامه ی تبر نقره ای

نویسنده:
بهزاد قدیمی
درباره شومنامه ی تبر نقره ای
قصبه‌ی حرامی‌های سوریه، رسمی داشتند به اسم شاه‌کشان. بعدازظهرهای گرم تابستان توی قصبه‌ی حرامی‌ها، وقت مراسم که می‌شود، مردها بچه‌های خردسال‌شان را می‌برند که برای‌شان رنگ بزنند. توی محراب‌های زیرزمینی، رنگ‌ها را داغ می‌کنند که ضدعفونی شود و بعد چند تا خط می‌اندازند روی سرهای تاس و تراشیده‌ی پسربچه‌های کوچک. قرمزی رقیق و ارغوانی‌رنگ می‌ریزد روی پوست طفلکی‌هایی که به‌زور جلوی گریه‌ی خود‌شان را گرفته‌اند تا زودتر مرد شوند؛ بزرگ شوند. خود بزرگ‌ترها،‌ هرچه مردانگی‌شان بیشتر باشد، قوی‌تر رنگ می‌زنند، شاید حتی به پهنای قلم‌مو پوست سر‌شان را رنگ کنند؛ به‌خصوص اگر ناشی و جوان باشند، یا گاهی فقط برای اینکه بخواهند خودنمایی کنند. بعد، توی آن گرمای خرماپزان، یکهو می‌بینی دسته‌های صدنفری است که توی خیابان تفته، راه افتاده‌اند به مسخره‌بازی؛ صدای زنگ‌دار بلندگو اشعار عجیبی می‌خواند؛‌ صحنه‌هایی از مردن بچه‌های کوچک، تجاوز به عنف، مردن مردهای خانه. بلندگو زوزه‌اش را هی غلیظ‌تر و تلخ‌تر می‌کند؛ مردها هی سخت‌تر می‌رقصند؛ زن‌ها هی بیشتر پیچ‌وتاب می‌خورند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهبهزاد قدیمی
ناشرانتشارات پیدایش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
45,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۰ مگابایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
پربار 🌳 (2)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
5
ستاره
90 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲

قبلا فکر میکردم که نویسنده های ایرانی بلد نیستن داستان ترسناک بنویسن. ولی وقتی این کتابو خوندم فهمیدم دارم اشتباه بزرگی میکنم. چرا باید این کتاب رو بخونیم؟: به دو دلیل بخونیدش.......... دلیل اول: اولین چیزی که شما رو جذب این کتاب میکنه، نثر فوق العاده عالی و قالب داستانیه عجیبشه. قلمش خیلی قشنگه و من خیلی ازش خوشم اومد. نثری که نویسنده انتخاب کرده بود کاملا با وحشتی که توی کتابشه جوره و همین باعث شده مکمل هم بشن. دلیل دوم: دلیل بعدیش در واقع ایده های داستاناشه. واقعا ایده پردازی که بدرد اینجور قالب های عجیب و باحال بخوره خیلی سخته. من واقعا به این نویسنده تبریک میگم زیرا که بخوبی از پس این ایده هاش بر اومده. ارزشیابی داستان ها: بنظرم داستان اول و دوم متوسط بودن، داستان سوم خیلی به دلم ننشست ولی داستان چهارم و پنجم عالی بودن و خیلی عالی تونستن یه وحشت کاملا اصیل و ایرانی رو بهم منتقل کنن. دم نویسنده گرم. ............... درواقع امتیاز واقعی این کتاب از نظر من ۴ ستاره است ولی بخاطر قدردانی از زحمت های فراوانی که برای نگاشتن این کتاب کشیده و برای حمایت از نویسنده های خوبمون، یه ستاره بیشتر بهش دادم. امیدوارم بتونه در آینده بازم از این داستانی خوب واسمون بنویسه🤌

5
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳

داستان های کوتاه ترسناک که همگی به خاطر تبرچه‌ای نقره‌ای به هم متصل شده بودند. من به شخصه از داستان آخر خیلی بیشتر خوشم اومد.شخصیت های کتاب به طور کلی جوری پرداخته شده بودند که احساس می کردی آدم‌های حقیقی هستند، اشخاصی که شاید تو همین شهر یک روز از کنارشون رد شدیم. من شخصیت های حنان و اردلان قاسمی که در داستان آخر بودند رو از همه بیشتر دوست داشتم.

5

از بهترین کتاب‌های ژانر وحشتی که خوندم.

4.6
(10)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
49,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شومنامه ی تبر نقره ای
شومنامه ی تبر نقره ای
بهزاد قدیمی
انتشارات پیدایش
4.6
(10)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
49,800
تومان