0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی برازنده من
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی برازنده من

مؤثرترین راهکارهای تحلیل خویشتن و غنی سازی ارتباط با دیگران «حاوی آزمون خودتحلیل گری»
درباره زندگی برازنده من

هر کدام از ما استحقاق این را داریم که زندگی خوب و پر از شادی‌ای را تجربه کنیم، امکان شکوفایی استعدادهای خود را داشته باشیم و بتوانیم به آرامش برسیم. اما برای دستیابی به شادکامی و موفقیت به چه چیزهایی احتیاج داریم؟ اساسا چگونه می‌توانیم با ارزش‌های باطنی خود آشنا شویم؟ لازم است که در ابتدا شناختی بسیار خوب از زندگی خودمان، از توانایی‌ها و قابلیت‌هایمان پیدا کنیم و پس از آن کاری کنیم که دیگران شخصیت ما را به خوبی بشناسند و درک کنند. کتاب زندگی برازنده من کمکمان می‌کند تا رضایت زندگی و رضایت درونی را تجربه کنیم.

ساختار کتاب زندگی برازنده من

لازم است بدانیم که کتاب زندگی برازنده من، یک کتاب روان‌شناسی است که به بهبود زندگی شخصی و توسعه فردی‌مان کمک می‌کند. اما کتب فوق بر خلاف بسیاری از دیگر کتاب‌های توسعه فردی، اثری عامه‌پسند نیست بلکه تلاش می‌کند تا با رویکردی علمی و با استفاده از آزمون‌های مختلف مسیر زندگی ما را بهبود ببخشد.

کتاب فوق از 8 فصل مختلف تشکیل شده است. فصل اول  کتاب بر اهمیت داستان‌ها در زندگی انسان‌ها تاکید می‌کند و می‌گوید با وجود آن‌که انسان‌ها داستان‌سرا هستند و هر فردی داستان خودش را دارد اما الگوی این داستان‌ها مشخص شده است و همه آن‌ها را می‌توان در قالب الگوهای داستانی طبقه بندی کرد.

فصل دوم زندگی برازنده من، کهن الگوهای دوازده گانه نام دارد. خوانندگان در این فصل با کهن الگوهای موج.د در جهان آشنا می‌شوند و به ویژگی‌های آن‌ها پی می‌برند. کهن الگوها این توان را دارند تا به ما مهم‌ترین نیازها و خواسته‌هایمان را نشان دهند و با استعدادهای نهفته‌ای که داریم آشنایمان کنند.

قسمت سوم کتاب به ما کمک می‌کند تا کهن الگوی خودمان و اطرافیانمان را بشناسیم. این کار به کمک آزمونی به نام آزمون پی ام ای آی صورت می‌گیرد و می‌توان آن را یک گفت‌وگوی درونی با خود دانست.

فصل چهارم کتاب زندگی برازنده من پیگیری آگاهانه مسیر قهرمان نام دارد. این فصل می‌تواند برای نشان دادن راه پیشرفت فردی و رسیدن به موفقیت راستین به ما یاری برساند. قسمت بعدی این اثر مربوط به تجزیه و تحلیل آزمون کهن الگوهای شخصی ما است. این فصل اهمیت بسیار بالایی برای خودشناسی دارد و باعث می‌شود تا ذهنیتی واقعی نسبت به خودمان داشته باشیم.

فصل ششم مربوط به کاربرد کهن الگوها در بین خانواده، دوستان و همکاران است، اگر ما کهن‌الگوهای نزدیکانمان را بشناسیم، می‌توانیم ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم. طبیعتا شناخت ما نسبت به این کهن‌الگوها سبب می‌شود تا قدرت بیشتری برای درک دیگران داشته باشیم، قسمت هفتم به جوانب اخلاقی استفاده از این آزمون اشاره می‎‌کند. فصل پایانی کتاب نیز مربوط به پاسخ به سوال‌های رایجی است که خوانندگان ممکن است آن را طرح کنند.

معرفی کتاب زندگی برازنده من، راهی برای کشف قهرمان درون

کتاب زندگی برازنده من اثری است که به طور خلاصه به غنی سازی ارتباط با دیگران کمک می‌کند. وقتی ما با تیپ شخصیتی و کهن الگوهای اعضای خانواده خود آشنایی داشته باشیم، می‌توانیم راحت‌تر آن‌ها را درک کنیم و تعامل بهتری با آن‌ها داشته باشیم. این شناخت در محیط کار نیز برای ما مفید خواهد بود.نحوه تعامل ما با همکاران و مدیرعامل‌مان با شناخت شخصیت آن‌ها بسیار راحت‌تر می‌شود.

این کتاب به ما راهکارهای تحلیل خویشتن را آموزش می‌دهد و از اسرار شخصیت ما پرده برمی‌دارد. با مطالعه این کتاب متوجه می‌شویم هیچ کدام از کهن الگوها بر دیگری برتری ندارد. بلکه هر کدام می‌تواند ما را به سمت موفقیت برساند، منتهی مسیر آن متفاوت است. بسیاری از افراد ممکن است از کهن‌الگوی خود رضایت نداشته باشند اما این اثر به آن‌ها آموزش می‌دهد تا ضمن شناخت بیشتر با کهن الگوی خود، با آن کنار بیایند و پرورشش بدهند.

درباره کارول اس پیرسون، نویسنده کتاب زندگی برازنده من

کارول اس پیرسون، نویسنده، استاد دانشگاه و روانشناس آمریکایی است. او در  21 مارس سال 1944 در شهر شیکاگو دیده به جهان گشود و در دو سالگی به همراه خانواده‌اش به  هیوستون، مرکز ایالت تگزاس مهاجرت کرد. دوره کودکی و نوجوانیاو در همین شهر سپری شد، کارول متوجه شد که به روان‌شناسی علاقه بسیاری دارد به همین دلیل به دانشگاه رایس رفت و در آن‌جا تا مقطع دکترا به تحصیل خود ادامه داد. کارول اس پیرسون یک روان‌شناس یونگی است و در حال حاضر 77 سال دارد و در شهر زادگاهش شیکاگو زندگی می‌کند. از دیگر آثار این روانکاو می‌توان به چهار قدرت مهم زنان، بیداری قهرمان درون و نقشه راه اشاره کرد.

کتاب زندگی برازنده من در ایران

کارول اس پیرسون کتاب زندگی برازنده من را به همراه هیو کی مار  نوشته است. ترجمه این اثر به زبان فارسی توسط کاوه نیری و به همت بنیاد فرهنگ زندگی در سال 1393 صورت گرفت. با خرید اینترنتی کتاب فوق می‌توانید تغییرات مهمی را در زندگی خود ایجاد کنید.

خواندن کتاب زندگی برازنده من را به چه افرادی توصیه می‌کنیم؟

کتاب زندگی برازنده من برای تمامی افرادی که به روان‌شناسی تحلیلی یا یونگی علاقه‌مند هستند، مناسب است. یونگ به عنوان پایه‌گذار این شاخه روان‌شناسی، عنوان کرد که خواب‌ها، اساطیر و داستان‌ها در روان‌شناسی به کار می‌روند و از آن‌ها می‌توان برای درمان بیماران استفاده کرد.این اثر به خوانندگانش کمک می‌کند تا بتوانند به خوبی با مفاهیم مهم روان‌شناسی آشنایی پیدا کنند و زندگی بهتری داشته باشند. پس اگر قصد دارید تا تعالیم روان‌شناسی را در زندگی خود و در ارتباط با دیگران به کار بگیرید، کتاب فوق برایتان مفید خواهد بود.  علاوه بر این زندگی برازنده من برای مدیران  معلمان مدارس نیز مناسب و خواندنی است. اگر هر روز یک ساعت از وقت خود را به خواندن این کتاب اختصاص دهید، ظرف یک هفته مطالعه آن به پایان خواهد رسید. اما به شما توصیه می‌کنیم که با سرعت کمتری این کتاب را بخوانید تا بتوانید اشنایی بیشتری با مفاهیم کتاب پیدا کنید.

پس از کتاب زندگی برازنده من چه کتابی را بخوانیم؟

چنانچه به خواندن کتاب زندگی برازنده من علاقه داشتید می‌توانید پس از آن کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن را مطالعه کنید. این اثر نیز به روان‌شناسی یونگی نزدیک است و به شما کمک می‌کند تا به شناخت بهتری نسبت به این شاخه روان‌شناسی برسید. کتاب دیگری که می‌تواند برایتان مناسب باشد، چهار مقاله یونگی نام دارد ه توسط دو تن ار مفسران شناخته شده روان‌شناسی یونگی تالیف شده است.

در بخشی از کتاب زندگی برازنده من می‎‌خوانیم

داستان ها و قهرمانان اسطوره ای در فرهنگ های مختلف» راه پیشرفت فردی و موفقیت راستین را به ما نشان می دهند. این روایت ها همواره از ما می خواهند که خود را به مرتبه والاتری از زندگی برسانیم. نتایج آزمون پی ام ای آی, شما را در شناخت و بررسی داستان های اسطوره ای تأثیرگذار زندگی تان راهنمایی می کند. می توانید موقعیت کنونی خود را در هریک از سه بخش اصلی مسیر قهرمان بسنجید. شناخت مسیر قهرمان فرایند دست یابی به استقلال فردی را قابل درک و روشن می سازد. در این مسیر است که متوجه یگانه بودن خود شده و بالاترین توانایی ها و استعدادهای خود را به صورت مثبت در زندگی, خانواده. اجتماع و محل کارتان ابراز می نمایید. راه اسطوره ای هر شخص منحصر به فرد است. شما در مسیر زندگی خود با پیچ وخم های متعددی روبه رو خواهید شد که این مطلب را در انتهای این فصل بیشتر توضیح خواهیم داد. مارپیچ بودن مسیر باعث می شود در طول زندگی به صورت تکراری با چالش های مشابهی روبه رو شویم. اما می توانیم در هر بار رویارویی با این مسائل مهارت

بیشتری به دست آوریم.

هریک از دوازده قصه اسطوره ای این کتاب می توانند قهرمان داستان را به موفقیت و کامیابی برسانند. شجاعت یکی از لازمه های شرکت در همه داستان هاست. هر چند دل وجرأت جنگجو(در نبرد برای رسیدن به اهدافش) و دلاوری عاشق (در فرو ریختن تظاهرها و نشان دادن احساس های راستینش) تفاوت های عمده ای با یکدیگر دارند. با شناخت کهن الگوی اصلی خود می توانید با چالش های اصلی زندگی تان نیز آشنا شوید. با اين کار مسیر پیروزی ها و درگیری های اصلی شما مشخص می شود و به داستان قهرمانان بزرگ تاریخ شباهت و ارتباط پیدا می کنید. این فرایند رفته رفته شما را به انسان آگاه تر, فهمیده ترو موفق تری تبدیل میکند.

با پیشروی در مسیر قهرمانی به بلوغ راستین دست یافته و عهده دار مسئولیت های اصلی و مهم فردی و اجتماعی خود می شویم. در این راه ممکن است نقش های مختلفی را مثل پدر و مادر مدیر رئیس داوطلب شهروند و یا عضو مسئول خانواده ایفا کنیم.

اغلب در زندگی روزمره با همان چالش هایی روبه رو می شویم که شخصیت های اصلی داستان‌ها و افسانه های معروف با آنها روبه رو بوده اند. آشنایی با مراحل مختلف مسیر قهرمان به ما امکان می دهد حتی در زمان سختی اصالت زندگی و راه خود را حفظ کنیم.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۵ مگابایت
تعداد صفحات
211 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۰۲:۰۰
نویسنده کارول اس پیرسون
نویسنده دوم هیو کی مار
مترجمکاوه نیری
ناشربنیاد فرهنگ زندگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
what story are you living
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
56,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۵ مگابایت
۲۱۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب درباره کهن الکوهاست به نظر من خیلی کتاب خوبیه برای اینکه خودمونو بشناسیم و ب تواناییامو جهت بدیم و بفهمیم ک توی هر قسمت از زندگی چ شخصیتی باید داشته باشیم

5

کهن الگوها خوب معرفی شدند. اگه عااقمند به کتابهای روانشناسی هستید کتاب جذاب و مفیدی هست

2

انقدر صدا و مطالب مچ هم بودن واقعا آدم مست کتاب میشه

3

فایل صوتی را پیدا نکردم

3.9
(8)
64,750
٪30
45,325
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
زندگی برازنده من
زندگی برازنده من
کارول اس پیرسون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی برازنده من
٪30
زندگی برازنده من
مؤثرترین راهکارهای تحلیل خویشتن و غنی سازی ارتباط با دیگران «حاوی آزمون خودتحلیل گری»
بنیاد فرهنگ زندگی
3.9
(8)
64,750
٪30
45,325
تومان