0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندان عروسک

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندان عروسک

نویسنده:
تیاری جونز
ناشر:
نشر خوب
درباره زندان عروسک

گاهی در زندگی برای انسان اتفاقاتی می‌افتد که در شکل‌گیری آن‌ها هیچ دخالتی نداشته‌است. در این شرایط باید چه کرد؟ باید ترسید و فرار کرد یا باید ماند و برای زندگی جنگید؟ کلودیا رانکلین در این زمینه می‌گوید:« آنچه برای تو اتفاق می‌افتد وابسته به تو نیست، تنها نیمی از آن به تو مربوط می‌شود. تنها از آن تو نیست.»

نقد و بررسی کتاب زندان عروسک

کتاب زندان عروسک An American Marriage توسط نویسنده آمریکایی تیاری جونز نوشته شده‌است. این چهارمین رمان این نویسنده است که در سال 2018 و در آمریکا منتشر شد. نام اصلی این کتاب «ازدواج آمریکایی» است. اما مترجم نام آن را به زندان عروسک تغییر داده است. این کتاب داستان خود را در سه فصل موسیقی پُل، میزی برایم بچین و سخاوت روایت می‌کند.

داستان این رمان بروی زندگی یک زوج آمریکایی-آفریقایی متمرکز است. سلسشیال Celectial و روی Roy یک زوج در طبقه متوسط جامعه هستند. آن‌ها در آتلانتا، ایالت جورجیا زندگی می‌کنند. این زوج جوان زندگی عاشقانه و آرامی را کنار یکدیگر دارند. روی، نماینده فروش شرکت چاپ کتاب‌های درسی و سلسشیال هنرمند و سازنده عروسک است. سلسشیال یک کارگاه عروسک سازی نیز دارد. این دو پس از یک سال زندگی مشترک تصمیم می‌گیرند که به دیدار والدینشان در لوئیزیانا بروند. در آنجا روی به مسئله مهمی در مورد خانواده‌اش پی‌ می‌برد. پدرش، نسبت خونی با او ندارد در واقع پدر بیولوژیکی او نیست.

به همین دلیل جنگ بزرگی درون خانواده‌اش راه می‌افتد. پس از چند ساعت روی برای قدم زدن به بیرون از خانه می‌رود. او زنی را می‌بیند که همسن مادرش بوده و بخاطر دست شکسته قادر به جابه‌جایی وسایلش نیست. روی به این زن کمک کرده و وسایل را داخل منزل می‌برد. در همان شب زن مورد تجاوز فرد ناشناسی قرار می‌گیرد. او معتقد است که این کار توسط روی انجام شده، اما این اتفاق کار روی نبود. سرانجام روی به دادگاه رفته و محکوم به 12 سال حبس می‌شود. در چند سال اول سلسشیال هروز به دیدار همسرش می‌رفت. این دو از طریق نامه و دیدار با یکدیگر ارتباط داشتند. اما کم کم سلسشیال به شغل خود بازگشته و فاصله آن‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. در این سال‌ها روی مادرش را نیز از دست می‌دهد. پس از گذشت سه سال سلسشیال تصمیم به جدایی از روی می‌گیرد. اما روی نپذیرفته و هیچ جوابی به نامه‌های او نمی‌دهد.

در این دوره روی متوجه می‌شود که هم سلولی‌اش والتر در واقع پدر حقیقی او است. روی و پدرش ارتباط خوبی با یکدیگر دارند. والتر کمک‌های بسیاری در جهت اثبات بی‌گناهی پسرش می‌کند. فاصله بین روی و سلسشیال باعث اتفاقات ناخوشایندی می‌شود. سلسشیال عاشق، عشق دوران کودکی خود آندره شده‌است. به همین دلیل تصمیم گرفته تا از روی جدا شده و با آندره ازدواج کند. زمانی که روی از موضوع باخبر می‌شود، آخرین روز حضورش در زندان بوده و فردای آن روز قرار است آزاد شود. وقتی از زندان بیرون می‌آید او نیز با یکی از همکلاسی‌هایش به نام داوینا قرار شام می‌گذارد. اما به سرعت از این کار پشیمان شده و به سمت همسر سابقش می‌رود. در کارگاه عروسک سازی سلسشیال، آندره و روی با یکدیگر درگیر می‌شوند. اما سلسشیال برای جلوگیری از ادامه ماجرا به آندره می‌گوید که می‌خواهد با روی زندگی کنند. این زن دیگر هیچ احساسی به روی ندارد. حتی وقتی متوجه رابطه روی و داوینا می‌شود هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. در پایان داستان سلسشیال به روی اطلاع داد که اگرچه او و آندره یک بچه دارند، اما قصد ازدواج با یکدیگر را ندارند. روی نیز پاسخ می‌دهد که قصد دارد با داوینا ازدواج کند.

 این رمان هنگام انتشار نظرات بسیاری را دریافت کرد. نیویورک تایمز این رمان را یک رمان عاقلانه و دلسوزانه معرفی کرده‌است. این کتاب برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه تصویر NAACP برای کارهای برجسته ادبی در سال 2019، جایزه اورول Orwell برای داستان‌های سیاسی در سال 2019، جایزه داستانی زنان در سال 2019 و جایزه ملی کتاب در سال 2019 برای داستان‌های بلند را بدست آورد.

ترجمه کتاب زندان عروسک به زبان فارسی

ترجمه کتاب زندان عروسک توسط رضا پوینده انجام شده‌است. این کتاب در سال 1399 توسط انتشارات نشر خوب به چاپ رسیده و منشر شد. رضا پونیده این کتاب را با زبانی ساده و روان ترجمه کرده‌است. این کتاب اولین کار ترجمه این مترجم است. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی زندان عروسک به قلم تیاری جونز و ترجمه رضا پوینده و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب زندان عروسک، تیاری جونز

تیاری جونز Tayari Jones زاده 30 نوامبر سال 1970 است. او در آتلانتا، ایالت جورجیا چشم به جهان گشود. جونز در خانواده‌ای بزرگ شد که والدین او هردو از فعالان جنبش‌های مدنی بودند. والدین جونز هردو از استادان رشته علوم اجتماعی در دانشگاه کلارک به شمار می‌رفتند. جونز از کودکی از حقوق مدنی نژاد خود آگاه شده بود. او فارغ التحصیل دانشگاه اسپلمن، یک کالج برای زنان سیاه پوست است. اشتیاق جونز به نویسندگی توسط یکی از استادانش مورد تشویق قرار گرفت. او پس از فارغ التحصیلی در سال 1971 به عنوان نمایش‌نامه نویس در دانشگاه به فعالیت پرداخت. جونز در حال حاضر عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم و هنر آتلانتا است. به علاوه او به عنوان استاد عالی در دانشگاه کرنل منصوب شده‌است. وی تاکنون پنج کتاب با نام‌های زندگی در آتلانتا در سال 2002، نگفته‌ها در سال 2005، گنجشک نقره‌ای در سال 2011، آتلانتا نویر در سال 2017 و ازدواج آمریکایی یا زندان عروسک در سال 2018 منتشر کرده‌است.

بخشی از کتاب زندان عروسک

ازدواج با یک زن بیوه لابد چنین حس و حالی دارد. به او مرهمی برای زخم‌هایش می‌دهی. وقتی خاطرات دزدکی سر برمی‌آورند. دلداری‌اش می‌دهی و او به ظاهر بی هیچ دلیلی گریه می‌کند. وقتی یاد گذشته می‌کند. آن چیزهایی را که نمی‌خواهد به یاد بیاورد به یادش نمی‌آوری و تمام مدت به خودت می‌گویی که معقول نیست به یک مرد مرده حسادت کنی. اما من جز آنچه کرده‌ام چه می‌توانم بکنم؟ من تمام عمر سلسشیال دیون پورت را می‌شناخته‌ام و دست کم به درازای عمرم او را دوست داشته‌ام.

 این حقیقتی است درست به اندازهُ هیکیِ پیر؛ درخت چندصدسالة روییده میان خانة ما و آن‌ها، طبیعی و بی‌شاخ و برگ. محبت من به او مانند خال مادرزادی سفید نقش بسته روی استخوان کتفم، درون بدنم حک شده است. آن روز که خبردار شدیم. می‌دانستم که او به من تعلق ندارد؛ منظورم این نیست که او دست کم به طور رسمی، همسر مرد دیگری بود. اگر او را می‌شناختید می‌دانستید که او هرگز به آن مرد هم تعلق نداشت. مطمئن نیستم که حتی خودش هم این را دریافته باشد. اما او از آن زن‌هایی است که هرگز به کسی تعلق نخواهند داشت. این حقیقتی است که برای دیدنش باید از نزدیک به آن نگاه کنی.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
334 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۰۸:۰۰
نویسندهتیاری جونز
مترجمرضا پوینده
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
an american marriga
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
53,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۵ مگابایت
۳۳۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
26,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندان عروسک
زندان عروسک
تیاری جونز
نشر خوب
0
(بدون نظر)
26,000
تومان