0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درک فرم و ساختار انسان

معرفی، خرید و دانلود کتاب درک فرم و ساختار انسان

درباره درک فرم و ساختار انسان
جیووانی سیواردی در این کتاب ساختارهای استخوانی، عضلانی، مفاصل و تناسبات را عمیقا مورد مطالعه قرار داده است. او پیچیدگی‌های طراحی را به بخش‌های سادۀ پیکرشناختیِ سر، تنه، دستان و پاها تجزیه کرده است. با تلفیق نظریات علمی و هنری، سیواردی نه‌تنها به خواننده چگونگی طراحی حالات بدن انسان را آموزش می‌دهد، بلکه می‌آموزد که چگونه آن را درک کند. هنرمند از علم پیکرشناسی(آناتومی) استفاده می‌کند تا بتواند حالت پیکر انسان را به تصویر بکشد. آموزش در بیشتر مدارس هنر، در درجۀ اول، به صورت مطالعۀ دقیق پیکر انسان پایه‌ریزی شده است. چرا که برای طراحی تأثیرگذار ریخت انسان، نه‌تنها نیاز دارید آن را به‌خوبی ببینید، بلکه باید آن را به‌خوبی درک کنید. بدن انسان ساختار پیچیدۀ جذابی دارد که برای به تصویر کشیدن آن درک بالایی نیاز است که این میسّر نیست مگر با مطالعۀ اساسی پیکرشناسی آن. در پایان وظیفۀ اصلی پیکرشناسی هنری این است که پیچیدگی‌های پیکر انسان را برای افرادی که می‌خواهند آن را نقاشی کنند شفاف سازد تا آنها بتوانند به بهترین نحو آن را به تصویر بکشند که شامل تفسیر خصوصیات مدل‌ها به معیارهای پرمعنی و هنری می‌شود. بنابراین برای یک هنرمند این مسئله خیلی مهم است که آموزش‌های فنی و فرهنگی که موجب آگاهی از ساختار بدن ــ آناتومی ــ می‌گردد را پشت‌سر بگذارد و مکانیزم‌های ارتباط میان اعضای آن را با یکدیگر درک کند. درک این مسئله ساده است که اگر ما با ساختار درونی بدن آشنا باشیم اجرای حالات بیرونی که هنرمندان علاقۀ زیادی به آن دارند بسیار آسان خواهد بود. امّا این یک واقعیت است که رویکرد هنر مدرن، به‌ویژه در هنر معاصر روی حالات قابل رؤیت و واقعی بدن متمرکز نیست (حداقل در روش کلاسیک)، بنابراین دوره‌های آموزشی، معمولاً مطالعۀ دقیق پیکرشناسی برای هنرمندان را نادیده می‌گیرند یا در کل آن را رد می‌کنند و عملاً موجب منسوخ شدن این روش می‌شوند. امّا هنوز آثار باستانی و مجموعه‌های تاریخی توسعه‌یافته ارزش مطالعۀ پیکرشناسی را در هنر امروز تأیید می‌کنند. اگر این مسئله به عنوان ابزاری برای به‌دست آوردن دانش توسط مدارس هنر درک شود، منبعی بین نقطه‌نظرات هنری و علمی به اشتراک گذارده خواهد شد. به بیان دیگر مطالعات پیکرشناختی آزادی بیان هنرمند را محدود نخواهند ساخت، بالعکس موجب برانگیختن خلاقیت و پژوهش‌های هنرمند برای رسیدن به اهداف دوررس و مختلف خواهد شد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
28.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهجیووانی سیواردی
مترجممحمدعلی گلناری
ناشربرگ‌نگار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
48,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲۸.۷۳ مگابایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
18 ٪
2
ستاره
18 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب خیلی خوبیه برای کسانی که میخوان حرفه ای طراحی کنند. من کتاب چاپی شو دارم فقط صفحه ۹ اینجوری پوشش داره اون هم در توضیح تصویر واضحه که برای نشان دادن تناسب اندام مرد و زن هست. صفحه ۱۳ و ۱۴ هم فقط روی نقاط غیرقابل نمایش بدن برچسب خورده و بقیه کتاب موردی برای سانسور نداره و آموزش طراحی ساختار استخوانی و ماهیچه ای بدنه

4

کتاب خوب و کاربردیه و مطالب پایه و لازم رو برای اناتومی توضیح داده کامل. سانسورش البته مسخرست علتشو درک نمیکنم وقتی نقاشها فرم همه چیزو بلدن و به کار میگیرن این کار بی معنیه.

2

کتاب سانسور شده است ...

2

خوب نیست

4
(11)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درک فرم و ساختار انسان
درک فرم و ساختار انسان
جیووانی سیواردی
برگ‌نگار
4
(11)
35,000
تومان