0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بمب و خاکستر

معرفی، خرید و دانلود کتاب بمب و خاکستر

ناشر:
نشر خوب
درباره بمب و خاکستر

هر ساله چندین نفر از مردمان بی‌گناه قربانی ترورهای گروهک‌های تروریستی در سراسر جهان می‌شوند. گروهک‌هایی که با عقاید پوچ و اشتباه خود دیگران را به کام مرگ می‌کشانند. اما این ترورها فقط جان یک نفر را نمی‌گیرد. بلکه زندگی را نیز از بازماندگان سلب می‌کنند. برخی از کشورهای خاورمیانه بسیار شاهد این ترورها و انفجارهای تروریستی هستند.

نقد و بررسی کتاب «بمب و خاکستر»

کتاب بمب و خاکستر The Association of Small Bombs توسط کاران ماهاجان Karan Mahajan نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2016 به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر شد. کتاب بمب و خاکستر در زمان انتشار با نظرات بسیاری از طرف منتقدان روبرو شد. به علاوه جوایز بسیاری را نیز به دست آورد. ژانر این کتاب واقعیت گرایی است. کاران ماهاجان در کتاب بمب و خاکستر اثری درخشان را در مورد تاثیرات تروریسم برقربانیان و عاملان این ترور‌ها ارائه داده‌است. داستان این کتاب جذاب و در هر قدم شوکه کننده‌ است. خوانندگان خاورمیانه‌ای این کتاب با موضوع آن ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند. زیرا در بسیاری از کشور‌های این منطقه مانند افغانستان، عراق و پاکستان مردم بسیار شاهد ترور‌های مرگ‌بار و بمب گذاری‌ها هستند. کتاب بمب و خاکستر داستان خود را در 7 فصل انفجار می 1996، قربانیان می 1996، تروریست‌های می 1996، واکنش آقا و خانم کورانا به کشتار 1996-1997، واکنش منصور احمد به ترور می 1996-مارچ 2003، واکنش ایوب اعظمی به ترور مارس 2003-اکتبر 2003 و انجمن بمب‌های کوچک اکتبر 2003 روایت می‌کند. نام اصلی این کتاب «انجمن بمب‌های کوچک» است. اما مترجم زهرا امی‌کار سیدانی نام آن را به «بمب و خاکستر» تغییر داده‌است.

داستان کتاب بمب و خاکستر از انفجار یک بمب در مرکز خریدی در شهر دهلی نو در سال 1996 آغاز می‌شود. این انفجار یک حمله تروریستی وحشتناک است که چندتن از افراد بی‌گناه را به کام مرگ می‌کشاند. درون مایه این داستان بررسی آسیب‌های ناشی از حمله است. به علاوه این آسیب‌ها را از دید قربانیان، خانواده و مجرمان بررسی می‌کند. این حمله تروریستی سیزده کشته و سی زخمی بر جا گذاشت. انفجار این بمب در بازار دهلی جان پسران خانواده‌ای به نام کورانا می‌گیرد. کشته شدن این دو جوان زندگی خانواده آن‌ها را ویران می‌کند. شخصی به نام منصور احمد نیز در این حمله مجروح می‌شود. اما تحمل اثرات جسمی و روانی این اتفاق را ندارد. به همین دلیل شهر و کشور خود را رها کرده و به آمریکا مهاجرت می‌کند. منصور احمد چند سالی به تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا به تحصیل می‌پردازد. اما دوباره به دهلی باز می‌گردد. در دهلی با یک مرد مرموز با شخصیتی کاریزماتیک به نام ایوب آشنا می‌شود. ایوب عضو یک گروه سرشناس است. این گروه در زمینه آگاه سازی جامعه در مقابل اعمال تروریستی فعالیت می‌کند. منصور احمد به دلیل درد و رنجی که در زمان انفجار آن بمب متحمل شده، آگاهی بخشی دیگران را وظیفه انسانی خود می‌داند. اما ایوب با اینکه عضو این گروه است، شخصیتی متزلزل دارد. ایوب از نتیجه این آگاهی رسانی‌ها نامید و سرخورده شده‌است. به همین دلیل از این گروه خارج شده و دست به اقدامات خطرناکی می‌زند. در این کتاب فضای کشور هند به زیبایی هرچه تمام به تصویر کشیده شده‌است. کاران ماهاجان دقت خاصی در به تصویر کشیدن هند به خرج داده‌است. خواننده به همراه تمامی ماجراهای داستان در کوچه‌ها و خیابان‌های هند به همراه مردمان این کشور قدم زده، نفس کشیده و زندگی ی‌کند. به علاوه تمامی درد و رنج‌های این مردمان را با تمام وجود حس می‌کند.

این کتاب جوایز بسیاری از جمله جایزه داستانی شیرهای جوان کتابخانه عمومی نیویورک، جایزه بنیاد خانواده، جایزه داستان بارد، جایزه ادبی پن Pen و جایزه ادبی سیمپسون را بدست آورده است. به علاوه کتاب بمب و خاکستر توسط مجلات بسیاری از جمله نیویورک، هافمن پست، گاردین، ریدبوک، نیویورک تایمز و ... به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شده‌است.

نیویورک تایمز در نقد و بررسی این کتاب نوشت:«کتاب بمب و خاکستر عالی، هوشمند، غیرقابل پیش‌بینی و ویرانگر است. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک نسخه از این کتاب را تهیه کنید.» این کتاب از نگاه بسیاری دیگر رمانی با مضامین عمیقا انسانی ست. به علاوه بلند پروازی و دقت خیره کننده‌ای در شخصیت‌ها و اتفاقات داستان وجود دارد.

ترجمه‌ی کتاب «بمب و خاکستر» به زبان فارسی

کتاب بمب و خاکستر توسط مترجم خوب کشورمان زهرا امین‌کار سیدانی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات نشر خوب به چاپ رسیده و منتشر شد. خانم سیدانی با آشنایی کامل نسبت به فرهنگ هند اقدام به ترجمه این کتاب نمود. این مترجم به زیبایی تمام توانسته المان‌های فرهنگی هند را به زبان فارسی بازگرداند. به علاوه او اختلافات میان فرهنگی و میان زبانی را هم به خوبی برطرف ساخته‌است. خانم سیدانی در این اثر و دیگر آثارش با حفظ اصالت متن، ترجمه‌ای روان و قابل فهم را ارائه کرده‌است. از دیگر آثار موفق زهرا امین‌کار سیدانی می‌توان به کتاب کوه میان ما اثر چارلز مارتین اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی بمب و خاکستر به قلم کاران ماهاجان، ترجمه زهرا امین‌کار سیدانی و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه کنید.

درباره‌ی نویسنده کتاب «بمب و خاکستر» کاران ماهاجان

کاران ماهاجان Karan Mahajan زاده 24 آوریل سال 1984 است. او در استمفور در آمریکا چشم به جهان گشود. اما در دهلی بزرگ شد. ماهاجان فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه استنفورد و رشته ادبیات داستانی از مرکز نویسندگان میچنر است. او سال‌ها به عنوان سردبیر در سانفرانسیکو کار کرده‌است. به علاوه مدتی نیز مشاور اقتصادی و برنامه ریزی شهری در نیویورک بود. او در کشورش هند نیز مدتی به عنوان محقق در بنگلور فعالیت کرده‌است. ماهاجان سپس به نویسندگی روی آورد. اولین اثر این نویسنده در سال 2008 با نام «برنامه خانواده» Family Planning منتشر شد. این کتاب سال بعد در انگلستان به چاپ رسید. هم اکنون در کشورهای بسیاری مانند آلمان، هند، فرانسه، ایتالیا، برزیل، اسپانیا و کره ترجمه و منتشر شده‌است. این رمان نام این نویسنده را به یکباره در آمریکا و بعدا در سراسر جهان پخش کرد. دومین رمان این نویسنده هندی-آمریکایی در سال 2016 با عنوان «انجمن بمب‌های کوچک یا «بمب و خاکستر» منتشر شد. این کتاب در همان ابتدا با استقبال گسترده‌ای روبرو شد. تمامی منتقدین درمورد آثار این نویسنده یک نقطه نظر مشترک دارند. این نقطه نظر « تابلوی حماسی و احساسی» است که این نویسنده در آثارش ترسیم می‌کند.

بخشی از کتاب «بمب و خاکستر»

وقتی ویکاس خبرهای مربوط به انفجار بمب را از تلویزیون شنید، همسرش را صدا کرد که بیاید و تماشا کند. دیپا که داشت در اتاق پذیرایی روزنامه می‌خواند آن را مچاله کرد و به طرف تلویزیون دوید.

دیپا درحالی که سرش درون کمد اتاق خواب بود آمد روی لبه‌ی تخت نشست، عینکش را میزان کرد و پرسید:«چند نفر مرده‌ان؟»

خانواده‌یکورانا در چند سال گذشته علاقه‌ای بیمارگونه به خبرهای انفجار بمب در سراسر کشور به خصوص در دهلی پیدا کرده بودند.آن‌ها مثل قربانیان فجایع نادر و محرمانه شدیدا از بمب گذاری‌ها هیجان زده می‌شدند و به طور غریزی می‌دانستند چه بر سر قربانیان و خانواده‌هایشان می‌آید؛ اینکه دولت چطور وعده کمک می‌دهد اما شهرداری دهلی با به ستوه آوردن مغازه دارها به آن‌ها توصیه می‌کند میزان ضررهای برآورد شده را پایین بیاورند؛ اینکه وعده دادن غرامت با چه آب و تابی در روزنامه‌ها اعلام می‌شود اما هرگز پولی پرداخت نمی‌گردد؛ اینکه چطور مجروحان و اجساد، ساعت‌ها در بازار و بیمارستان معطل رسیدگی می‌شوند.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۴ مگابایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهکاران ماهاجان
مترجم زهرا امین کار انی
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the association of small bombs
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
56,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۴ مگابایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بمب و خاکستر
بمب و خاکستر
کاران ماهاجان
نشر خوب
0
(بدون نظر)
27,000
تومان