0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وصیت کوروش بزرگ (ذوالقرنین)

معرفی، خرید و دانلود کتاب وصیت کوروش بزرگ (ذوالقرنین)

به روایت گزنفون، هزار سال پیش از هجرت پیامبر گرامی اسلام (ص)
نویسنده:
مهدی رضوی
درباره وصیت کوروش بزرگ (ذوالقرنین)
دعوت اسلام حتی پیش از حمله اعراب، در ایران و از سوی مردمی که صدای این دعوت را شنیده بودند با استقبال گرم مواجه شد، ایرانیان مستقر در یمن و ایرانیان مناطق جنوبی خلیج‌فارس، از این دعوت به خوبی استقبال کردند و به اسلام گرویدند. برابری اجتماعی ناشی از پذیرش اسلام، استعداد‌های نهفته مردم ایران را شکوفا کرد. به نحوی که سده‌های پس از پذیرش اسلام، شکوفاترین و غنی‌ترین دوره فرهنگ و اندیشه مردم ایران محسوب می‌شود. دانش بشری رشد و نمو و گسترش خویش را در این مرز و بوم آغاز کرد و ایرانیان دستاوردهای بشریت را در تمامی علوم گسترده‌تر کردند. به مدد پذیرش اسلام و آزادی روحی و فکری برآمده از آن، جامعه و سرزمین ایران تا پیش از حمله ویرانگر مغول، از چنان غنای علمی و فرهنگی برخوردارشد که به جرات می‌توان گفت در تمامی ادوار تاریخ این کشور، بی‌مانند و بی‌همتا است. حمله مغول و فراز و نشیب‌های پس از آن، آفتاب خدمات ایرانیان را دچار زمستانی سخت کرد و این روند تا دوره معاصر ادامه داشت. سومین مرحله تمدن ایرانی در دوران معاصر شکل گرفته و رخ داده است، غلبه مردم بر تفکر نهادینه شده سلطنت مطلقه ایرانشهری، و تشکیل نخستین جمهوری در سرزمین ایران، ذهن و روح ایرانیان را آزاد کرد، سقوط نظام سلطنتی و جایگزین شدن مردم‌سالاری و نظام مبتنی بر آرای مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی، مرحله جدید در تمدنی است که روحش بر اثر قرن‌ها استبداد ناشی ازسلطنت مطلقه، آزرده، بیمار، راکد و تقدیرگرا شده و سالها بود که به لحاظ تاریخی، در تعطیلات به سر می‌برد و اندیشه پیشرفت و ترقی را کنارگذاشته بود. البته، راه درازی در پیش است تا از تمامی بیماریها و آفات صدها سال تسلط تفکر مستبدانه سلطنت مطلقه فردی رها شویم و نزول کیفیتی که در سبک زندگی ایرانی ایجاد شده را به مرحله‌ای ارتقا دهیم که سطح زندگی انسانی ایرانیان، جایگاهی شایسته درجهان امروز و آینده یابد. اما ملت ایران دیگر هرگز به نظام استبدادی و حکومت فردی و موروثی باز نخواهدگشت. این راه با سخت‌کوشی، تلاش، شناخت درست و بازتولید فضیلت‌ها و ویژگی‌های نیکوی تمدنی ایران و درک و دریافت مزایا و نکات مثبت دیگر تمدن‌ها‌ی پیشرفته دنیای امروز طی خواهد شد و البته می‌بایست بیماری‌های مزمن و نقاط منفی نشسته بر وجودمان را بازشناسیم و آلودگی آنها را از وجود خود بپیراییم.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
352.۵۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
66 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۱۲:۰۰
نویسندهمهدی رضوی
ناشرخجستگان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۷/۲۲
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
15,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۵۲.۵۲ کیلوبایت
۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
12 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

محتوای کتاب را میشه از خلاصه که نوشته شده فهمید ، نویسنده سعی در اِنکار تاریخ پر شکوه ایران قبل از اسلام رو داره ، و سعی داره به خواننده این مطلب رو القا کنه که نظام های شاهنشاهی که ما در گذشته داشتیم (قبل و بعد از اسلام) همه بدون هیچ استثنایی بد و مستبد بودند ، اینطور نیست ، شاهانی در این سرزمین زندگی میکردند که تنها فکر و ذکرشون خدمت به خلق و مردم بوده

1

بی ارزش کردن تاریخ ایران باستان در حالی که تمام زمینه های فرهنگی ادبی تاریخی و علمی و ... ایران امروز ریشه در باستان دارد.

5

من نسخه چاپی کتاب را خواندم بسیار خلاصه و کامل بود، زبان کتاب هم امروزی بود

5

بسیار کتاب خوبی بود پیشنهاد میکنم

3.5
(8)
7,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وصیت کوروش بزرگ (ذوالقرنین)
وصیت کوروش بزرگ (ذوالقرنین)
به روایت گزنفون، هزار سال پیش از هجرت پیامبر گرامی اسلام (ص)
خجستگان
3.5
(8)
7,500
تومان