0
باب پراکتور

معرفی کتاب‌های باب پراکتور

نویسنده

در طول زندگیمان با سخرانان انگیزشی فراوانی برخورد داشتیم که همه‌‌ی آن‌ها قصد دارند یک شبه ما را به ثروت و سعادت برسانند. در بین آن‌ها تعداد بسیار کمی وجود دارند که واقعا مسیر خوشبختی را آموخته باشند. آن‌هایی که این مسیر را خودشان طی کرده باشند می‌دانند که برای رسیدن به خوشبختی و سعادت نمی‌توان راه صد ساله را یک شبه رفت و رسیدن به ثروت، تنها مسیر خوشبختی نیست.

یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین سخنرانان و نویسندگان انگیزشی در سراسر دنیا آقای باب پراکتور است. او که برای رسیدن به این نام و لقب سختی‌های بسیاری کشیده است، برای انتقال تجربه، حرف‌های شنیدن بسیاری دارد.

زندگی‌نامه باب پراکتور، فیلسوف نویسندهn>

باب پراکتور (Bob Proctor) در ۵ ژوئن ۱۹۳۴ میلادی در کانادا متولد شد. او که نویسنده و سخنران است و خود را یک فیلسوف معرفی می‌کند، در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی، رسیدن به موفقیت و بهبود فردی در جنبه‌های مادی و معنوی فعالیت می‌کند. کتاب‌های مختلفی از او به چاپ رسیده و سمینارهای مختلفی نیز در این زمینه برگزار کرده است. از مهم‌ترین کتاب‌های وی می‌توان به کتاب‌های «علم بدست آوردن ثروت»، «افکار همه‌چیز است»، «مسأله پول نیست»، «۱۰ قانون موفقیت» و «تو ثروتمند به دنیا آمده‌ای» که با نام «تو ثروتمند زاده شده‌ای» نیز منتشر شده است اشاره کرد.

کتابی که مسیر باب را تغییر داد

باب در دوران کودکی تصور مشخصی از خود و آینده‌ی خود نداشت و به همین دلیل در دوران دبیرستان ترک تحصیل کرد. پراکتور به استخدام نیروی آتش‌نشانی تورنتو درآمد و مشغول به کار شد در سال‌هایی که در آتش‌نشانی فعالیت می‌کرد، زمانی که ۲۶ سال داشت با مردی آشنا شد که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را به او هدیه داد. این کتاب اولین کتابی بود که پاراکتور خوانده بود. نگاه پراکتور به زندگی با خواندن این کتاب تغییر کرد و تصمیم گرفت برای اینکه بدهی‌های خود را پرداخت کند از راه شستن کف منازل کسب درآمد کند.

باب پراکتور در ابتدا یک شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات نظافتی تأسیس کرد و به گفته‌ی خودش در اولین سال شروع به کار خود بدون اینکه تحصیلات دانشگاهی و یا سابقه‌ی تجارت داشته باشد، بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرد.

پراکتور در مسیر سخنرانی انگیزشی

زمانی که پراکتور به سازمان Nightingale-Conant که در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و کمک به افراد فعالیت می‌کند، پیوست و در این شرکت مشغول به کار شد، توسط «ارل نایتینگل» راهنمایی شد تا جایی که توانست معلم توسعه فردی و ایجاد انگیزه شود. در سال ۱۹۸۴ بود که باب کتاب شما ثروتمند متولد شدید را به چاپ رساند. راندا برن (تهیه کننده مستند راز) این کتاب را کشف کرد و باعث شد تا از باب درخواست کند مصاحبه‌ای با او داشته باشد. سپس پیشنهاد شرکت در فیلم راز را به او داد، که بعداً در چندین خبر و برنامه گفتگو با وی مصاحبه کرد و توجه گسترده را جلب کرد.

اکنون باب پراکتور به خاطر کتاب «تو ثروتمند زاده شده‌ای» که پرفروش‌ترین کتاب او و همینطور از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است شناخته می‌شود. او همچنین در فیلم راز که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده همکاری کرده است. امروزه کتاب‌های انگیزشی بسیاری در زمینه‌ی موفقیت و ارائه‌ی الفبای موفقیت منتشر شده است و از جوانب مختلف راهکارهایی را به افراد ارائه می‌کنند ولی باب به قانون جذب و تجسم خلاق بسیار معتقد است و عقیده دارد که مهم نگاه انسان و چیزی است که روی آن تمرکز دارد. او عقیده دارد که درونیات انسان و ضمیر ناخودآگاه او تأثیر بسیاری در نتایجی که حاصل می‌شود دارد و این درونیات انسان است که کنترل همه‌چیز را در اختیار دارد. داشتن یک تصویر مثبت و خوب از خود برای دستیابی به موفقیت بسیار مهم است. این موضوع در کلیه سمینارها و کتاب‌هایی که تألیف کرده است که مشهود است.

قانون جذب

باب پراکتور در مقالات و مصاحبه‌های خود و مطالبی که ارائه می‌کند قصد دارد تا مخاطب به درون خود رجوع کند. وی توضیح می‌دهد آنچه که انسان در درون خود احساس می‌کند و تصویر می‌کند، آن چیزی است که کنترل همه‌ی چیزهایی که به زندگی او وارد می‌شود را در اختیار دارد. او در مصاحبه‌ای بیان می‌کند که یک تصویر خوب از خود، یا یک الگوی بد که ممکن است به خاطر سیستم آموزشی نامناسب در ذهن فرد شکل گرفته باشد، منجر به کسب نتایج ضعیف خواهد شد. او معتقد که آموزش آکادمیک آسیب زیادی به فرد وارد می‌کند، از این رو بیشتر روی رشد شخصی و آگاهی مردم از قوانین اساسی جهان تمرکز دارد.

بر پایه‌ی قانون جذب، پراکتور نتیجه می‌گیرد که همه چیز در جهان دارای ارتعاش است و ارتعاشات مشابه یکدیگر را جذب می‌کنند. وی توضیح می‌دهد که ذهن و بدن ما نیز دارای ارتعاش هستند و از آنجا که انسان قادر به کنترل افکار و ارتعاشات خود است، در نتیجه قادر به کنترل نتایج خود نیز هست. وی معتقد است هیچ چیز در زندگی وجود ندارد که نتوان آن را از طریق قانون جذب تغییر داد.