0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راز گشوده
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب راز گشوده

به انضمام کتاب امیدوارم زودتر بمیری
درباره راز گشوده
از یک منظر می‌توان مکاتب عرفانی را به چند گروه تقسیم کرد: جادومحور، نیایش‌محور، مراقبه‌محور و نادوگانگی. بحث محوری در نادوگانگی این است که همه‌چیز صرفاً یگانگی است که خود را به‌صورت همه‌چیز متجلی می‌کند؛ بنابراین، وجود جوینده‌ی معنوی توهم و رؤیاست. در مکاتب مراقبه‌گرا، به فرد توصیه می‌شود تکنیک‌های مراقبه را انجام دهد تا به روشن‌ضمیری برسد، اما در مکتب نادوگانگی سخن این است که مراقبه‌گر وجود ندارد! زندگی همان‌طور که باید، اتفاق می‌افتد. این احساس که کسی در من هست که به دنبال چیزی است، در واقع شبیه به خواب و رؤیاست و هیچ اصالتی ندارد. این یگانگی است که خود را به‌صورت جوینده ظاهر می‌کند. درست مانند فیلمی که روی پرده‌ی سینما نمایش داده می‌شود، و چیزی جز بازی رنگ نیست، آنچه اصالت دارد پرده‌ی سینماست. ازآنجاکه کسی وجود ندارد و هویتِ جوینده صرفاً هویت فکری است، بنابراین، کاری خاص برای بیداری نمی‌توان کرد! زیرا فرد خیالی نمی‌تواند کاری کند که به خیالی بودن خودش پی ببرد! بیداری به‌صورت غیرمنتظره اتفاق می‌افتد و ناگهان به‌وضوح دیده می‌شود که هیچ فردیتی وجود ندارد و زندگی در واقع بدون مرکز است! جوینده درمی‌یابد تنها حجاب میان او و حقیقت «خودِ» اوست و از میان برمی‌خیزد. وقتی جوینده از میان برخاسته باشد، فقط حقیقت هست و این‌طور نیست که کسی حقیقت را یافته باشد!
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
858.۶۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
153 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۶:۰۰
نویسندهتونی پارسونز
نویسنده دومریچارد سیلوستر
مترجموحید مهدیخانی
ناشرنشر ترنگ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Open Secret
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۵۸.۶۹ کیلوبایت
۱۵۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

به نظرم نویسنده این کتاب باید توی غار زندگی کنه چون هیچ بالانسی نداره بین هیچ و همه چیز نداره، کاملا در هیچ غرق شده و به گفته ی خودش حتی خیلی احساس خشمش قدرتمندتر از قبل هست چون چیزی وجود نداره بتونه جلوی خشم رو بگیره، نویسنده هایی مثل اکهارت، اشو و جف فوستر و... کاملا بالانس هستن، ایشون میگه رهایی عملا هیچی نیست و هیچ مزیتی نداره زمانی که بدن زنده ست، پس چرا اصلا باید در مورد رهایی صحبت کنه خب آدم میتونه با همین من زندگی کنه تا مرگ فیزیکی سر برسه یا خودکشی کنه و براحتی رها بشه، این کتاب گمراه کننده ست به نظر من در مقایسه با کتاب‌های اساتید دیگه. متشکرم از جناب وحید مهدی خانی و آنالد بهرام عزیز که هر آموزشی که تا الان بوده از این دو عزیز بوده و بسیار سپاسگزارم از هستی بخاطر وجود این دو عزیز فارسی زبان.

5

در نهایت با پیشرفت جدی و برخاسته از عمقِ‌جان در مسیر جستجوی حقیقت، به نقطه توافق با این کتاب خواهی رسید....میتوانی این را نخواهی، اشکالی ندارد، به قول نویسنده "این هم در رهایی وجود دارد!!!"، و این نکته‌ی اصلی این کتاب است....بله ذهن و منِ متفردِ ساخته شده بر اساس محدودیت ذهن، حتما این هیچ بودن را برنخواهد تابید....تشکر فراوان از نویسنده و زحمتِ مترجم که به خوبی این کتاب را ترجمه کرده‌اند...

1

میتونم حدس بزنم نویسنده روی ال اس دی بوده هنگام نوشتن این بی سرو تهات اما مترجم مطمئنم که آمفتامین مصرف کرده بوده چون کله خالی نمیشه این چیزارو تو هم پیچوند، انگار یه مسابقه ایه بین اینکه هرکس بتونه غیر قابل فهم تر و پر تکلف تر بنویسه جوری که نه خودش بفهمه نه بقیه برندست، کل این مزخرفات رو تو دو صفحه میشد گفت...اینا چه پرت و پلاهاییه آخه؟!🤦‍♂️

5

این کتاب فوق العاده ترین و آرامش بخش ترین و کارگشا ترین کتاب معنوی بود که بعد از چند سال خودشناسی مطالعه و درک کردم. کسانی که با آثار جف فوستر مانوسند از مطالعه این کتاب بی نهایت لذت خواهند برد و به نظرم این کتاب تیر خلاص است.

5

عالی‌ترین بیان ممکن در جُستن و یافتن آن حقیقت غایی که ماورای نام و نشان و باور و زمان و زبان و ذهن است

5

اگر این کتاب در مسیرتون قرار گرفت بدونید که لطف خدا بود‌.

5

روشن ضمیری از تجربه های حیرت انگیز انسانه کتاب درباره روشن ضمیریه

5

اگه این کتابو فهمیدی از کتابهای جف فوستر خییییلی بیشتر لذت میبری

5

کتابی راجبه وحدت و آدوایتا...فوق العاده

5

ممنون از ترجمه و ممنون از انتشار

نمایش 4 نقد دیگر
4.4
(21)
19,500
٪50
9,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راز گشوده
٪50
راز گشوده
به انضمام کتاب امیدوارم زودتر بمیری
نشر ترنگ
4.4
(21)
19,500
٪50
9,750
تومان