0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در روزگار آلودگی

معرفی و دانلود رایگان کتاب در روزگار آلودگی

یادداشت های رمان نویسی که در قرنطینه به ویروس، ریاضی، جامعه و اخلاق می اندیشد!
ناشر:
نشر برج
درباره در روزگار آلودگی
پائولو جوردانو، ادیب و فیزیک‌دان ایتالیایی، این روزها صدای رسای مردمِ در قرنطینه‌ی جهان است. نویسنده‌ای جوان، متولد ۱۹۸۲، که برنده‌ی جایزه‌ی ادبی استراگا و برنده‌ی جایزه‌ی رمان برتر اتحادیه‌ی اروپا و نامزد نهایی جایزه‌ی ادبی فمینا بوده است. او در سال ۲۰۰۸ در سن بیست‌وشش‌سالگی با اولین کتاب خود، تنهایی اعداد اول، به صدای تازه‌ای در ادبیات ایتالیا بدل شد. انتشار هم‌زمان کتابچه‌ی در روزگار آلودگی در بریتانیا، فرانسه، هلند، آلمان، یوگسلاوی، آلبانی، رومانی، کره‌ی جنوبی، لتونی، یونان، سوئد، فنلاند و ایران این صدا را جهانی کرده است. صدایی که از آلودگی همه‌گیر در جهان می‌گوید. دردی که بدون مرز باید همه آن را تحمل کنیم و برای مقابله و گریز از آن راهی بیابیم. جوردانو کتابچه‌ی در روزگار آلودگی را به مردم ایران هدیه داده و از آن‌ها خواسته است برای قطع شدن زنجیره‌ی آلودگی در خانه بمانند. او این روزها از بالکن کوچک خانه‌اش در قرنطینه، از راه‌هایی برای دوام‌آوردن و زندگی‌کردن می‌نویسد و به واکاوی این درد مشترک عالم‌گیر می‌پردازد، دردی که خودش را به شکل اپیدمی کووید-۱۹ به جان زندگی اجتماعی مردم جهان انداخته است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
402.۰۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
54 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۴۸:۰۰
نویسندهپائولو جوردانو
مترجممحیا بیات
ناشرنشر برج
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۱۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۰۲.۰۶ کیلوبایت
۵۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 88 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
6 ٪
54 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب کم حجم در نخستین روز های پاندمی کرونا در جهان، توسط نویسنده ایتالیایی نوشته و به سرعت به چندین زبان ترجمه و منتشر شد. نویسنده در خصوص آلودگی همه جانبه ای که به دست بشر در سراسر دنیا در حال تولید و انتشار هست صحبت کرده و در شرایطی که نیروی طبیعت بر جریان پیشرونده ی سلطه ی انسان ها بر طبیعت غلبه کرده و انسان ها رو از هر طبقه و قشر و نژادی، ناتوان کرده، به نجوی صدای طبیعت و کره ی زمین شده و به خواننده القا می کند که انسان ها راه درستی برای تعامل با طبیعت پیش نگرفتن و طغیان های طبیعت بی دلیل نیستند. نویسنده کتاب «در روزهای آلودگی» رو به صورت رایگان در روزهای قرنطینه کرونا، به ایرانی ها تقدیم کرد که از طریق فیدیبو در اختیار افراد قرار گرفت.

5

سپاس از انتشار به موقع و آن هم رایگانِ این مجموعه جستارگونه های کوچک و خوب و دلنشین! که ما را دعوت می کند که به جای اینکه کووید-۱۹ را یک بداقبالی یا مصیبت بدانیم، به آن معنا بدهیم و از روزگار آلودگی استفاده بهتری ببریم: آن را به کارِ اندیشیدن به چیزی ببندیم که وضعیت عادی، ما را از فکر کردن به آن باز می دارد: چه طور شد که به اینجا رسیدیم!؟ چه طور می خواهیم از نو شروع کنیم!؟ باری، شمارش ایام؛ تصاحب دلی فرزانه. نگذاریم که این روزها بیهوده بگذرند. (برگرفته از متن کتاب)

5

این کتابچه مجموعه‌ای است از چندین یادداشت کوتاه که قرار نیست به معلومات علمی شما چیزی اضافه کند، بلکه بیشتر یک‌جور بلند فکر کردن کسی است که با منطق ریاضی به موضوع شیوع کرونا نگاه می‌کند و انگار در پی تدوین اخلاق قرنطینه و خانه‌مانی است. یادداشت‌ها کوتاه است و اغلب شیرین و جذاب. البته کار مترجم هم عالی است و بعید می‌دانم مطالعه‌اش بیشتر از یک ساعت وقت کسی را بگیرد.

3

کتاب کوچکی که ذهن ما را برای نگاهی دیگرگونه به دنیایی که در آن زندگی می کنیم آماده می کند.نگاهی که مبنای آن نه فرد محوری یا زمین محوری ، که نگاهی جمع محوری و جهان محوری است.نگاهی که به ما می آموزد ، یک تغییر کوچک در هر ناحیه ای از این اکوسیستم ، احتمال تبدیل شدن به یک فاجعه را خواهد داشت.

5

فکر می‌کنم خیلی بی‌حاشیه و درون‌نگرانه به مسئله‌ی مهم این روزها (کرونا و قرنطینه.ی خانگی) پرداخته بود. نویسنده هم مثل ما در یکی از کشورهایی زندگی می‌کند که آمار ابتلا و رشد تعداد مبتلایان در آن بالاست. تجربیات او خیلی به ما نزدیک است. امیدوارم تعداد بیش‌تری از مردم این کتاب را بخوانند. خیلی از بخش‌هایش را در صفحه‌ی اینستاگرامم به اشتراک گذاشتم و به خیلی‌ها توصیه کردم.

2

برای کسی که آشنایی اولیه با مدلسازی دینامیک یا مدلهای اپیدمی داشته باشد، کتاب حرف خاصی ندارد و ملغمه‌ای از تلاش برای مهم دانستن ریاضیات و دستورالعمل‌های خیرخواهانه است. اما در کل نیت نویسنده خیر بوده و فضا را مناسب دیده تا بیانیه ای بنویسد و اطلاعاتی کلی بدهد که کار خوبی است اما انتظارات من را برآورده نکرد

1

توقع داشتم که مباحثی که در مورد ریاضیات هست پیشرفته باشه ولی یه ریاضی سطحی بیشتر نبود. نود درصد حرف‌های نویسنده رو امروز به راحتی میشه نقض کرد، مخصوصا اونجا که گفته با واکسیناسیون درصد کمی از افراد، این اپیدمی تموم میشه، فعلا که با هفتاد-هشتاد درصد واکسیناسیون هنوز تموم نشده و بلکه بدتر هم شده.

5

خیلی خیلی توصیه میکنم خوندن این کتاب کوچک اما ارزشمند رو. نگاه مسئولانه‌ی نویسنده واقعا ارزشمنده خودم تا الان به تعداد زیادی از دوستانم پیشنهاد کردم که بخوننش

5

عالی تر از عالی بود توی شراط موجود و حتما توصی میکنم تا این دوران کرونا و قرنطینه تموم نشده بخونینش و جدا از اون جهان بینی رو تا حدود زیادی عوض میکنه و زاویه ی جدیدی میده به نگاه ما آدم های خودخواه و سرکش نسبت به طبیعت و جهانِ پیرامونمون

5

جالب بود.. دید و نگرشی تازه نسبت به اپیدمی بیماری کرونا... واقعیت اینه که باید یاد بگیریم مسئولیت پذیر باشیم؛ در تمام ابعاد و فقط منافع شخصی مون رو در نظر نگیریم... کرونا نه اولین است و نه آخرین آنچه باید تغییر کند انسان خودخواه است و بس

نمایش 44 نقد دیگر
3.9
(88)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در روزگار آلودگی
در روزگار آلودگی
یادداشت های رمان نویسی که در قرنطینه به ویروس، ریاضی، جامعه و اخلاق می اندیشد!
نشر برج
3.9
(88)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
رایگان