0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چه کسی پنیر مرا برداشت؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

یک روش جالب برای مقابله با تغییرات در زندگی شخصی و کاری
درباره چه کسی پنیر مرا برداشت؟

اگر اهل کتاب‌های خودیاری و خودسازی هستید حتماً نام کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت را شنیده‌اید. کتابی که بیش از بیست سال از نگارش آن گذشته است؛ اما هنوز هم طرفداران زیادی دارد. کتاب اسپنسر جانسون در زمان خودش یکی از پرفروش‌ترین داستان‌های نیویورک‌تایمز بود و تا سال ۲۰۱۸ بیشتر از ۳۰ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروخته شده است. این کتاب به ۴۰ زبان مختلف هم برگردانده شده است.

کتاب «who moved my cheese? An amazing way to deal with change in your work and in your life» سال‌ ۱۹۹۸ منتشر شد و اسپنسر جانسون با روایت یک داستان جالب با چهار شخصیت مختلف که دو موش به نام‌های اسنیف و اسکوری و دو انسان به نام هم و هاو هستند. آن‌ها درون یک ماز زندگی می‌کنند و به دنبال پنیر که نماینده خوشبختی هستند می‌گردند. آن‌ها پنیر موردنظر را در ایستگاه C در اختیار دارند؛ اما ناگهان روزی می‌فهمند که پنیر این ایستگاه تمام شده است. موش‌ها شروع به حرکت و یافتن پنیر جدید می‌کنند؛ اما هم و هاو در حال جدل با خودشان هستند و از این موضوع گله می‌کنند که چرا پنیرشان جابه‌جاشده است. آن‌ها از شروع مسیر جدید می‌ترسند با هم سروکله می‌زنند و عملاً تصمیم نمی‌گیرند. داستان ادامه پیدا می‌کند و مسیر آن‌ها جلوتر از هم جدا می‌شود. مسیری که این چهار شخصیت طی می‌کنند همان چیزی است که جانسون می‌خواهد بگوید.

اسپنسر جانسون کیست؟

Patrick spencer johnson پزشک و نویسنده‌ی آمریکایی است که در سال ۱۹۳۸ در داکوتای جنوبی متولد شد. او ابتدا سر از دانشگاه هنر درآورد و لیسانس روانشناسی را در سال ۱۹۶۳ دریافت کرد. او سپس به دانشکده‌ی پزشکی رفت و مدرک خود را گرفت. او در مدرسه دولتی جان اف کندی هم کار کرده است. اسپنسر بیش از هرچیزی برای چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد شناخته شده است اما کتاب‌های دیگری هم از این نویسنده هم وجود دارند که می‌توانید بخوانید:

چرا باید کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت را خواند؟

چه کسی پنیر مرا برداشت یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری است که در دهه‌های گذشته چاپ شده است. این کتاب می‌تواند بینش تازه‌ای به شما بدهد و اجازه دهد قضایان را بهتر ببینید. همچنین چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد بهتر قضاوت کنید داستان کتاب اسپنسر جانسون، یک نمونه‌ی ساده‌شده از زندگی ماست که با چهار شخصیت مختلف، عکس‌العمل افراد در برابر تغییر را نشان می‌دهد. با خواندن این کتاب می‌توانید درک کنید خودتان چگونه عکس‌العمل نشان دهید و عکس‌العمل‌ها بهتری را در نظر بگیرید. همه‌ی این‌ها در کنار هم باعث خواهد شد انسان واقع‌گراتری باشید و موفقیت بیشتر به شما نزدیک شود.

این کتاب می‌تواند برای گروه‌های سنی مختلف و رده‌های سنی متفاوت مناسب باشد. ترجمه‌های فارسی مختلفی از کتاب اسپنسر جانسون موجود است که یکی از آن‌ها ترجمه‌ی مامک بهادرزاده است که انتشارات آوین آن را با عنوان کامل «چه کسی پنیر مرا برداشت؟ یک روش جالب برای مقابله با تغییرات در زندگی شخصی و کاری» چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی انگیزشی و موفقیت در دسترس است.

در بخشی از کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت می‌خوانیم

هاو گفت: «نمی‌دانم.» او بارها این سؤال را از خودکرده بود و حس می‌کرد ترس‌های قدیمی دارند دوباره بر وجودش چیره می‌شوند و او را به ماندن تشویق می‌کنند.

تز خودش سؤال کرد: «احتمال یافتن پنیر در کجا بیشتر است، اینجا یا در میز؟»

او در ذهن خود تصویری حک کرد. خودش را در آن تصویر دید که با چهره‌ای خندان در میز در جستجوی پنیرَ، خود را به مخاطره انداخته است.

گرچه این تصویر متعجبش کرد؛ ولی احساس خوبی از دیدنش به وی دست دا. او خود را چه اینجا و چه در بیرون ایستگاه «د»، گم شده یافت، اما از فکر این که بالاخره روزی در آن بیرون به پنیر جدیدی دست خواهد یافت، از پیامدهای مطلوب و خوشایندش احساس اطمینان و دلگرمی کرد. پس تمام شهامتش را جمع کرد.

سپس از قدرت تصویرش برای به‌تصویرکشیدن باورنکردنی‌ترین تابلوی دنیا - با واقعی‌ترین جزئیاتش- دست به کار شد. تابلو، تصویر خودش بود که پنیر جدید و تازه‌ای یافته، مشغول مزه مزه کردن و لذت بردن از آن است.

خودش را در حالی دید که مشغول خوردن یک پنیر سوئیس با سوراخ‌های درشت است، و یک پنیر چدار پرتقالی و پنیرهای متنوع امریکاییی و موزارلای تیتالیایی و پنیر کممبرت نرم فوق العاده‌ی فرانسوی، و...

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت

چه کسی پنیر مرا برداشت یک کتاب خوب برای گام برداشتن در مسیر تغییر و در نتیجه موفقیت در کار و زندگی است. اگر از خواندن این کتاب لذت برده‌اید، کتاب‌های زیر هم در دسترس‌اند:

  • زندگی و کار من اثر هنری فورد

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۸ مگابایت
تعداد صفحات
94 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۰۸:۰۰
نویسندهاسپنسر جانسون
مترجممامک بهادرزاده
ناشرانتشارات آوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Who moved my cheese?
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
48,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۸ مگابایت
۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
27 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
16 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

خیلی خوشمزه بود این غذا.تو این روزا که کرونا تو خونه زندونیمون کرده حتما این غذا رو طبخ کنید و به اتفاق خانواده میل کنید.نوش جان

5

یکی از زیباترین کتاب های داستانی که درس مهمی راجب تلاش کردن و از پا ننشستن به شما میدهد...

5

کتاب واقعا خوبیه ، من نسخه کاغذی با ناشر و مترجم متفاوت خوندم ولی واقعا کتاب خوبیه

5

واقعا عالي و آموزنده. كوتاه با ترجمه فوق العاده.

5

از جمله کتاب های معروف که ارزش خوندن رو داره...

1

از ی مترجم دیگه بخونید ترجمش خوب نبود

4

تورق کردم ولی زیاد جالب نبود برام

4

دارم میخوتمش دوسش دارم

4

این کتاب فوق العاده س

1

کتاب خیلی خوب و مفیدی بود.

نمایش 1 نقد دیگر
3.6
(18)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چه کسی پنیر مرا برداشت؟
چه کسی پنیر مرا برداشت؟
یک روش جالب برای مقابله با تغییرات در زندگی شخصی و کاری
انتشارات آوین
3.6
(18)
33,000
تومان