0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیاده
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پیاده

درباره پیاده
داستان پیاده در سال‌های جنگ میان ایران و عراق می‌گذرد، انیس یک زن گورانی است (همان ولایت همیشگی داستان‌های سلیمانی) که یک سال و نیم است با کرامت مردی با گذشته مبهم، ازدواج کرده و به تهران آمده است. کرامت در تهران دانشگاه می‌رود اما رفتار و کردارش عجیب است؛ بد دل است و اجازه خروج از خانه هم به انیس نمی‌دهد. روزی کرامت مردی به اسم هوشنگ را به خانه می‌آورد و می‌گوید قرار است مدتی مهمان آنها باشد اما ماندن هوشنگ طولانی می‌شود و با رفتاری که کرامت دارد عرصه بر انیس تنگ می‌شود چون روزها که کرامت به دانشگاه می‌رود، انیس را در یکی از اتاق‌های خانه زندانی می‌کند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
475.۵۸ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۳۹:۲۵
نویسندهبلقیس سلیمانی
راویآهو خردمند
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۰۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷۵.۵۸ مگابایت
۰۸:۳۹:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 63 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
4 ٪
48 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

قصه ی زنی گرفتار و زخم خورده از باورهای مردسالارانه و جامعه ای که به حرف مرد بیشتر بها میدهد. زنی که برای بقا می جنگد... روایت قصه بی نظیر است؛ نویسنده، ما را همراه میکند با آنچه در ذهن قهرمان قصه میگذرد، ترسها، نگرانی ها، مصیبت ها و اندک شادی هاش. رفت و برگشتهای زمانی قصه درست مثل حرف زدن های ذهن آدمی است، پر از فکر کردن، به خاطر آوردن، چه شد که اینطور شد. قصه پر از غافلگیری است، هرجا امیدوارت میکند، در آغاز فصل بعد، ضربه ای آوار میشود. این قصه بسیار تلخ است و بانو خردمند با خوانش این قصه به آن جان میدهد و اثرش را ماندگارتر میکند.

5

بسیار غم انگیز و دردناک بود این داستان سرگذشت هزاران زن بی پناه و تنها ودرد کشیده سرزمین ماست که همیشه درگیر خرافه و سنتهای عجیب و غریب و مردسالاری میشن و با رنج و سختی زندگی رو میگذرونن و تا بجایی میرسن و میخوان بعد از سالها کمی طعم خوشبختی رو بچشن همه چیز باز بدست همون خرافه ها و عتقادات غلط و مردسالاری خراب و ویران میشه

4

با سلام به نظر من کتاب جالبی بود داستان و شخصیت پردازی ها خیلی خوب بود ممنون از خانم سلیمانی البته با وجود همه احترامی که به خانم نیکو خردمند عزیز دارم متاسفانه بعضی از کلمات به خوبی ادا نمی‌شد و تن صدای آرام ایشون با داستان همخوانی نداشت شاید اگه توسط فرد دیگری مثل خانم شبنم مقدمی خوانش می شد خیلی بهتر می شد ممنون از همه دوستان

5

افكار و رفتار و احساسات شخص اول داستان بسيار زيبا و روان بيان شده بود و به خوبي مشكلات يك زن فقير و زخم خورده را نشان ميداد، راوي هم بسيار خوب بود، ولي داستان بسيار دردناكي بود و روي روحيه ام تاثير بدي گذاشت سرگذشت انسان بي گناهي كه تا لحظه ي مرگش هم خيليا به بي گناهي و رنج هايش پي نبردند.

5

باز هم تعصبات کورکورانه . غرور و اقتدار مرد در برابر زن که ضعیفه می نامدش. زنی که از مرد هم مردتر است وکوله بار تنهایی و تحقیر و انگ همه چیز را میپذیرد و از فرزندانش نمی گذرد. شیر زنی که از نزدیکترین هایش زخم می خورد کاش دنیا به عدالت بود 😷😷😞 تشکر از نویسنده توانا و راوی خوب

2

گویندگی خانم آهو خردمند کاملا بی حس و یکنواخت بود، و خود داستان بیش از حد به یکسری مسائل پرداخته بود مانند اینکه غذا چه میخورن ، در واقع بیش از حد به غذا پرداخته شده بود و چندین بار یک مطلب را در جایی جای داستان تکرار میکرد، که باعث کسل کنندگی برای شنونده می شود،

4

داستان خوبه. شخصیت اول داستان، طرز فکر و رفتار و افکاری داره که حتی یک لحظه دلم براش نسوخت. خیلی وقتا ازش متنفر شدم. بعضی جاها ‌واقعا آدمو عصبی می کنه. ولی به هر حال داستان خوب بود. آخرش هم خوب بود.

5

بهترین اثر خانم سلیمانی(از میان آثاری که تاکنون از ایشون خونده م). نثر روان، داستان جذاب و پرکشش، شیوه ی روایتی جدید و جذاب. بعد از خوندنش چند نسخه از این کتاب رو به چند نفر از عزیزانم هدیه دادم.

1

داستان بنظر جذاب می‌آید ولی متأسفانه خوانش کتاب بسیار خطی، یکنواخت و خسته کننده ست. اصلا صدا سازی ندارد. بطوریکه نتوانستم به شنیدن آن ادامه بدهم و ترجیح میدهم ورژن متنی این کتاب را بخوانم.

5

باید قلم این نویسنده رو بپسندید که از کتاب لذت ببرید. در جریان کتاب اتفاق خاص یا خوشحال کننده ای نمیفته و تمام روایت پر از غم و اندوه هست ولی قلم نویسنده بینظیره.راوی عالی نیست ولی بد هم نیست.

نمایش 38 نقد دیگر
4.2
(65)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
74,000
٪40
44,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
پیاده
پیاده
بلقیس سلیمانی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیاده
٪40
پیاده
بلقیس سلیمانی
رادیو گوشه
4.2
(65)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
74,000
٪40
44,400
تومان