0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فکر کردن،بی درنگ و بادرنگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب فکر کردن،بی درنگ و بادرنگ

درباره فکر کردن،بی درنگ و بادرنگ
در نگاه رایج، انسان موجودی عقلانی است که اغلب بر مبنای منطق تصمیم می‌گیرد؛ اگر هم گاهی از مسیر عقل منحرف می‌شود، ریشۀ آن را معمولاً باید در احساسات و هیجاناتی چون خشم، ترس، یا نفرت جُست. از دهۀ هفتاد میلادی، دانیل کاهنمن و آموس تورسکی این نگاه را به چالش کشیده‌اند. آنان با طراحی آزمایش‌هایی ساده، اما هوشمندانه، نشان داده‌اند که ریشۀ بسیاری از خطاهای فکری ما نه‌فقط در هیجانات بلکه در دستگاه شناخت ماست. پژوهش این دو دانشمندِ روان‌شناس تأثیری ژرف بر علوم اجتماعی گذاشت و توجه رشته‌های گوناگون، از فلسفه و حقوق گرفته تا سیاست و پزشکی، را جلب کرد؛ در این میان شاید بیشترین بهره را علم اقتصاد برد، چنان که شاخه‌ای جدید به نام «اقتصاد رفتاری» شکل گرفت و در سال ٢٠٠٢ جایزۀ نوبل را در اقتصاد به کاهنمن اهدا کردند. کتاب حاضر چکیدۀ سال‌ها پژوهش نویسندۀ آن دربارۀ شگفتی‌ها و کاستی‌های ذهن انسان است، موجودی که می‌پندارد پادشاه افکار خویش است و فقط به ارادۀ خود تصمیم می‌گیرد. به گواه این کتاب اما، عوامل دیگری هم هستند که در شکل‌گیری باورها، تصمیم‌ها و سلیقه‌های ما سهم دارند؛ شاید گریزی از آن‌ها نباشد، اما می‌توان با شناختشان منطقی‌تر فکر کرد و عاقلانه‌تر تصمیم گرفت. «این کتاب شاهکاری به قلم اندیشمندی بزرگ است، کتابی خواندنی، حکیمانه و عمیق. بی‌درنگ آن را بخرید، اما با‌درنگ بخوانیدش. شیوۀ تفکر شما به جهان و به زندگی شخصی‌تان را دگرگون خواهدکرد.» ریچارد تالر، برندۀ نوبل اقتصاد در سال ٢٠١٧، استاد اقتصاد دانشگاه شیکاگو

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۹۹ مگابایت
تعداد صفحات
648 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۱:۳۶:۰۰
نویسندهدانیل کاهنمن
مترجم حسین علیجانی رنانی
مترجم دومجمشید پرویزیان
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Thinking, fast and slow,
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۹/۱۷
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
135,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۹۹ مگابایت
۶۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 41 مخاطب
5
ستاره
31 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
29 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
26 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یک کتاب خوب که به علاقه مندان حوزه مطالعات ذهن و تفکر اکیدا توصیه می کنم. خلاصه این کتاب رو قبلا در یک مقاله که در روزنامه گاردین منتشر شده بود خونده بودم و مشتاق شدم که بخونمش. چیزی که در همین اوایل نظرم رو به خودش جلب کرد ترجمه واژه heuristic به "دریابش" هست. واژه گنگی در زبان فارسی که شاید به کاربردن واژه "ابتکاری" یا "اکتشافی" انتخاب بهتری می بود.

1

هیچ کدوم از ترجمه های این کتاب متاسفانه خوب نیستند. اگر واقعا قصد دارید این کتاب رو مطالعه کنید نسخه انگلیسی بهترین گزینه است. در غیر این صورت مطالعه دروس تصمیم گیری از سایت متمم یا خلاصه همین کتاب پیشنهاد میشه. در موضوع خطاهای شناختی جستجو کنید و در موردش مقالات فارسی بخونید. پول پای ترجمه های گوگل ترنسلیتی ندید.

3

چه خبرتونه؟ چهه، خخبرتونههه؟ چهل دو دو هزارتومن؟؟؟ ؟؟

3

سلام من هم با دوستان عزیز صدر صد موافقم کتاب الکترونیکی این همه گرون

3

دوستان راجع به مقایسه سه ترجمه موجود لطفا نظراتتون رو بفرمایین مشتاقانه منتظر خوندن نظراتتون هستم

3

کتاب خیلی خوبیه، اما ترجمه خیلی بده. واقعا همچین کتابی نیاز به ترجمه خوبی داره، این چه کاریه آخه، لذت خوندن کتاب رو از بین میبره

3

بیشتر از ترجمه خوب به ویراستاری خوب احتیاج داره… برگردان صحیح لغات رو میشه حدس زد ولی ویراستاری اشتباه مفهوم اشتباه میرسونه…..

1

سال حمایت از کالای ایرانیه . ما حتما میخریم.?

1

اینجا ایران است

4

سلام ترجمه تفکر سریع و کند نشر نوین ۱۴۰۱ چاپ شده عالیه

نمایش 8 نقد دیگر
3.1
(46)
130,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فکر کردن،بی درنگ و بادرنگ
فکر کردن،بی درنگ و بادرنگ
دانیل کاهنمن
گروه انتشاراتی ققنوس
3.1
(46)
130,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر