0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اختلال شخصیت

معرفی، خرید و دانلود کتاب اختلال شخصیت

مشکل از ماست یا دیگران
نویسنده:
فاطمه گلشنی
درباره اختلال شخصیت
تا چه اندازه خود را می‌شناسید؟ آیا دیگران از شما همان شناختی را دارند که خود دارید؟ بدترین و بهترین صفت شما چیست؟ خود را به چه چیزی تشبیه می‌کنید؟ چه صفات و ویژگی‌هایی شما را از دیگران متمایز می‌کند؟ اکنون به اطرافیان خود فکر کنید، چند صفت اصلی آن‌ها را به‌یاد آورید. ممکن است یک فرد را خوش‌نیت، صمیمی و گرم وصف کنید، دیگری را فردی غیرواقع‌بین توصیف کنید که واقع‌بینانه فکر و رفتار نمی‌کند، از نظر شما فرد سوم با دیگران ارتباط کمی دارد و فقط به فکر خودش است، خودمحور و در پی جلب توجه است و... این ویژگی‌های اساسی همان چیزی است که روان‌شناسان به آن «صفت شخصیت» می‌گویند. شخصیت آن چیزی است که ما را می‌سازد و از دیگران متمایزمان می‌کند. شخصیت و صفت شخصیت، چگونگیِ فکر کردن، احساس کردن و رفتار کردن ما را تعیین می‌کنند. این‌ها الگوهای بادوامی هستند که درک ما را از محیط و دیگران، و چگونگی برقراری رابطه با آن‌ها و فکر کردن به آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای مثال وقتی می‌گوییم او شخصیتی بدبین دارد، یعنی این‌که او با بدبینی با دیگران ارتباط برقرار می‌کند، فکر می‌کند دیگران قصد فریب او را دارند، جهان را جای امنی نمی‌بیند، سعی می‌کند در ارتباطاتش گوش‌به‌زنگ باشد و حواسش را جمع کند که کسی به او آسیبی نرساند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
580.۰۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
106 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۲:۰۰
نویسندهفاطمه گلشنی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۱۰
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۸۰.۰۵ کیلوبایت
۱۰۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

فرد بهنجار می داند در چه وضعیتی میتواند محیط و اطرافیان را تغییر دهدو در چه وضعیتی نمی توان محیط و اطرافیان را تغییر داد و باید خود را با محیط منطبق کند. فرد نابهنجار از نظر شخصیتی سعی میکند روابط و محیط را با ویژگیهای خشک و انعطاف ناپذیر خود اداره کند. در حالیکه گاهی محیط و اطرافیان نمی توانند مطابق میل او باشند یا تغییر کنند.

1

خوب نیست با سرچ ساده توی گوگل مطالب جامع ترس درباره هر کدوم از اختلالات شخصیتی میشه پیدا کرد و خیلی طبقه بندی درستی ندارد کتاب و بدترین عیبش این هست که برای ریشه یابی و درمان هر کدوم از اختلالات هیچی نگفته فقط اختلال هارو معرفی کرده و ویژگی افرادش رو گفته و تمام به درد من نخورد

3

کتاب رو خوندم. در کل بد نیست اما به نظرم مطالب گفته شده تو کتاب رو می شه با یه سرچ اینترنتی به دست آورد. و مقداری هم آشتفتگی در مطالب وجود داره. برای کسی که تازه شروع به مطالعه در مورد اختلال های شخصیت کرده، خوبه

5

برای من خیلی خیلی مفید بود. به نسبت بقیه کتابها حجم نمونه کتاب قابل قبول بود. از فیدیبو و خانم دکتر گلشنی و ناشر محترم بی نهایت سپاسگزارم. توضیحات بسیار روان و جامع و کامل بود.

5

کتاب خوبی بود برای آشنا شدن با شخصیتهای مختلف و اختلالاتی که وجود داره.

4

کتاب خوبی بود. واقعاً که حوزه ی روانشناسی خیلی پیچیده اس!

4

بد نبود تشابه شخصیت ها آدم ویژگی هاشونو قاطی میکنه

4

کتاب خریداری ولی دریافت نکردم

5

کتاب واقعا مفیدیه

3

خوب

4.1
(13)
12,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اختلال شخصیت
اختلال شخصیت
مشکل از ماست یا دیگران
نشر قطره
4.1
(13)
12,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر