0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت تضادها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت تضادها

زنان و مردان چگونه با استفاده از اختلافهایشان، زندگی مشترک شاد و بادوامی داشته باشند؟
درباره قدرت تضادها

انسان‌ها در جهان متفاوت آفریده شده‌اند. نه تنها رنگ، نژاد و فرهنگ اراد با یکدیگر تفاوت دارد بلکه از نظر شخصیتی هم هیچ انسانی شبیه دیگری نیست. زندگی زناشویی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با همه ی شباهت هایی که دو فرد به هم دارند باز هم تفاوت ها  و تضادهایی وجود دارد که ممکن است گاهی باعث آزار طرفین شود. آنچه در یک رابطه‌ی دو طرفه اهمیت دارد ایجاد توازن و تعادل در آن رابطه است. ما بر اساس تضادهایی که با یکدیگر داریم گاهی این تضادها را دوست داریم و گاهی نسبت به ان‌ها حساس میشویم و مدام میخواهیم که فرد مقابل را وادار به شبیه شدن به خودمان کنیم. ایساک آدیزس مشاور برجسته در کتاب قدرت تضادها به افراد می‌گوید که میتوان از این فرصت استفاده کرد و از تضادها برای پیشبرد و بهبود روابط‌مان استفاده کنیم. پس نگران تضادها نباشیم چون تضادها بخشی از زندگی ما در روابط مان هستند.

درباره کتاب قدرت تضادها

کتاب قدرت تضادها نوشته‌ی ایساک آدیزس است که در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع ارتباط و زناشویی قرار می‌گیرد. این کتاب اولین‌بار در سال 2016 منتشر شد و  به زنان و مردان می‌آموزد که چطور با استفاده از اختلاف‌هایشان زندگی مشترک، شاد و بادوامی داشته باشند. روت مادانس و یچزکل مادانس نیز در نگارش این کتاب با آدیزس همکاری داشته‌اند. قدرت تضادها در ایران با ترجمه‌ی محمد حسین اکبرزاده در سال 1397 از سوی انتشارات نگاه نوین راهی بازار نشر شده است. این کتاب دو بخش اصلی دارد. بخش اول با عنوان «ازدواج‌ها و خانواده‌های امروزی؛ اوضاع از چه قرار است؟» و بخش دوم «خیلی خب متوجه موضوع شدم، حالا چه کار باید بکنیم؟» است. در واقع نویسنده در طول این بخش‌ها سعی دارد به زنان و مردان توضیح دهد که مشکلات و نزاع بین زن و شوهر الزاماً مخرب نیستند. چرا که زندگی همیشه پر از فراز و نشیب است و هیچ زن و شوهری در طول تاریخ نبوده‌اند که بدون هیچ دعوا و درگیری زندگی کرده باشند؛ اما مدیریت تضادها و اختلافات است که به افراد کمک می‌کند نه تنها در زندگی زناشویی بله در روابط خود با دیگران هم بتوانند تعامل سالم و صحیحی داشته باشند. آدیزس در این کتاب با زبان ساده و روان نکات کاربردی و قابل اجرا را به زوج‌ها می‌آموزد تا به آن‌ها بگوید که می‌توان از خلل این درگیری‌ها در نهایت مسئله‌ای که باعث این بحث و گفت‌وگوی تند شده را حل و فصل کرد. نویسنده توضیح می‌دهد که این درگیری‌ها درست همان چیزی است که منجر می‌شود تا زندگی و روابط را بسازیم و یک فرهنگ خانوادگی سالم داشته باشیم. آنچه آدیزس در کتاب قدرت تضادها می‌گوید این است که می‌توان از قدرت شگفت‌انگیز تضادها به نفع روابط خود استفاده کنیم تا زندگی عاشقانه‌ای داشته باشیم.

چرا زوج‌ها باید کتاب قدرت تضادها را بخوانند

کتاب قدرت تضادها به زنان و مردان می‌آموزد که برخلاف عقاید متداولی که در جامعه نسبت به درگیری‌ها در ازدواج وجود دارد به هیچ وجه نباید از این موضوع وحشت کرد. نویسندگان این کتاب توضیح می‌دهند که چرا درگیری در ازدواج اجتناب‌ناپذیر است و چطور می‌توان از این درگیرها استفاده کرد و زندگی خود را به سمت یک زندگی شاد برد.

در این کتاب، شما یاد خواهید گرفت:

چهار نقشی که یک زوج برای روابط سالم و عملگرا نیاز دارند.

نحوه استفاده از چرخه زندگی خانواده برای حفظ شور و شوق زندگی مشترک

چگونه زوجین یکدیگر را نابود می‌کنند - و چگونه می‌توان از وقوع این اتفاق جلوگیری کرد

چگونه شخصیت شریک زندگی خود را بشناسیم تا ارتباط بهتری با هم داشته باشیم.

برای زنان و مردانی که تازه ازدواج کرده‌اند، زن و شوهرهایی که سال‌هاست در زندگی مشترک هستند و رابطه‌ی آن‌ها به سمت بحران رفته است و افرادی که به تازگی قصد ازدواج دارند می‌توانند با استفاده از مطالب کتاب قدرت تضادها زندگی زناشویی خود را هدایت کنند و نه تنها این رابطه را زنده نگه دارند بلکه آن را شکوفا کنند.

در بخشی از کتاب قدرت تضادها می‌خوانیم

چه چیزی باعث می‌شود یک خانواده موفق باشد؟ چطور می‌توانیم موفقیت را اندازه بگیریم؟ آیا فرمولی برای محاسبه‌ی موفقیت وجود دارد؟

به این نتیجه رسیده‌ام که موفقیت (در هر سیستمی و نه فقط در خانواده) تابعی ست از همدلی بیرونی تقسیم بر نبود همدلی درون خانواده. اجازه دهید توضیح دهم که منظورم از این حرف چیست.

سطح اول: یکپارچگی فردی

بنا بر اصول فیزیکی، انرژی در هر نقطه از زمان، ثابت است؛ یعنی انرژی، محدود است. مقدار انرژی که در اختیار دارید بی‌نهایت نیست. درواقع، حتی پربارترین و بهره‌ور‌ترین انسان‌ها هم در هر روز، بیستوچهارساعت در اختیار دارند. چیزی که من متوجه شده‌ام این است که انرژی ثابت به شکل قابل پیش‌بینی، تقسیم‌بندی می‌شود. چطور؟ انرژی، اول، صرف حل کردن درگیری‌های درونی و تضادهای درونی ما می‌شود. انرژی اضافی؛ در صورتی که بعد از این مرحله، انرژی‌ای باقی بماند، صرف رسیدن به اهداف فردی و حرفه‌ای در دنیای بیرون می‌شود.

تصور کنید هر صبح که از خواب بیدار می‌شوید، یک مخزن انرژی در اختیار دارید. با این انرژی قرار است با روز خودتان و با چالش‌های این دنیا رودررو شوید. حالا چه می‌شود اگر فردی بیماری باشد؟ فرض کنید به ملاقات دوستی می‌روید که در بیمارستان است. دکتر می‌گوید این ملاقات نباید بیش‌تر از پنج دقیقه طول بکشد. چرا؟ چون دوستتان انرژی برای شما ندارد. او باید همه‌ی انرژی را که در اختیار دارد، صرف خوب شدنش کند. انرژی به شکل قابل پیش‌بینی، قبل از هر چیز به سمت درون می‌رود تا به او کمک کند روی مشکل درونی خودش غلبه کند.

تا حالا فکر کرده‌اید افراد بیمار چرا این همه می‌خوابند؟ آن‌ها برای بهتر شدن به انرژی احتیاج دارند. بدنِ دوستِ شما به انرژی احتیاج دارد تا خودش را بهبود دهد، در نتیجه استفاده‌ی بیرونی از انرژی را متوقف می‌کند و آن را مستقیم به درون بدن می‌فرستد.

بیایید مثال دیگری را با هم مرور کنیم؛ شخصی را در نظر بگیرید که به بهترین مدرسه‌ی کسب وکار رفته، همه‌ی دروس MBA را با نمره‌ی عالی پشت سر گذاشته است و والدینش سرمایه‌ای بالغ بر صدها میلیون دلار در اختیارش گذاشته‌اند. تحصیلات خوب، مقدار قابل‌توجهی پول و بیایید فقط برای سنجش بهتر فرض کنیم که این فرد قیافه‌ی خوب و ظاهری عالی هم دارد. آیا این فرد، همسر و پدر موفقی خواهد بود؟ در شغلش موفق می‌شود؟ به نظر می‌رسد همه چیز دارد: پول، ظاهر خوب و تحصیلات. ولی باید به شما بگویم که این فرد به هر دلیلی هیچ عزت‌نفس و اعتماد به نفسی ندارد.

درباره ایساک آدیزس نویسنده کتاب قدرت تضادها

ایساک آدیزس پرفسور روانشناسی و اصول رفتارشناسی و مشاور شرکت‌های بزرگ جهان است. او بیش از 40 سال تجربه در زمینه‌ی روانشناسی موفقیت دارد. تیم روانشناسی آدیزس حالا تبدیل به یک برند جهانی شده است که به شرکت‌ها، دولت‌ها و سازمان‌ها مشاوره می‌دهد. این پرفسور اسرائیلی آمریکایی بنیان‌گذار موسسه آدیزس است که در آن توسعه‌دهنده تئوری‌ها و پروتکل‌های درمانی سازمان‌ها را به عهده گرفته است. این موسسه که اولین بار در کالیفرنیا تأسیس شد امروز در بیش از 15 کشور جهان شعبه دارد و در کار مشاوره به مدیران و شرکت‌های بزرگ فعالیت می‌کند. آدیزس در طول عمر خود در 50 کشور جهان سخنرانی کرده و 26 کتاب نوشته است که در حوزه مدیریت زندگی و کسب و کار هستند. کتاب‌های او تا به امروز به بیش از 36 زبان در سراسر دنیا ترجمه‌شده‌اند و الهام‌بخش بسیاری از مدیران و افراد جامعه بوده است. در مجله رهبران ممتاز Leadership Excelence Journal ایساک آدیزس جزو فهرست 30 رهبر برتر در آمریکا شناخته شده است. کتاب «چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید؟» از دیگر کتاب‌های پرفسور آدیزس است که در فدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۷ مگابایت
تعداد صفحات
292 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۴۴:۰۰
نویسندهیچز کل
نویسنده دومایساک آدیزس
نویسنده سومروث مدانز
مترجممحمدحسین اکبرزاده
ناشرانتشارات نگاه نوین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۱۵
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۷ مگابایت
۲۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب خوبی بود .من کتاب دیگر در این زمینه بیشتر دوست داشتم

5

خیلی عالی و پر محتوا بود

4.1
(7)
30,000
٪50
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت تضادها
٪50
قدرت تضادها
زنان و مردان چگونه با استفاده از اختلافهایشان، زندگی مشترک شاد و بادوامی داشته باشند؟
انتشارات نگاه نوین
4.1
(7)
30,000
٪50
15,000
تومان