0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روح گریان من

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی روح گریان من

نویسنده:
کیم هیون هی
درباره روح گریان من

 کره‌ی شمالی سرزمین عجیبی است. سرزمینی فرورفته در ابهام که تنها تصویری نظامی از آن در ذهن مردم جهان وجود دارد. حکومتی استبدادی که مردمانش را به‌شدت سرکوب می‌کند، سانسور خبری بسیار شدیدی اعمال کرده است و مرزهای آن به‌شدت تحت کنترل است؛ اما هیچ‌کس به‌درستی نمی‌داند حجم اقدامات ضد بشری این حکومت چقدر است. یکی از آرمان‌های این حکومت اتحاد مجدد دو کره زیر سایه‌ی حکومت کمونیستی است که برای تحقق آن جنایات زیادی انجام‌شده است. روح گریان من داستان زنی است که تحت آموزه‌های این دولت تبدیل به جاسوسی خطرناک شد و با بمب‌گذاری پرواز 858 یکی از تراژدی‌های قرن بیستم را رقم زد. او در این کتاب که آن را به خانواده‌ی قربانیان تقدیم کرده است جزئیات حیرت‌آوری از کره شمالی ارائه کرده است.

‌درباره‌ی کیم هیون هی نویسنده‌ی کتاب روح گریان من

کیم هیون هی متولد سال 1962 در کره شمالی است. خانواده‌ی او در دولت مشغول به کار بودند و پدرش یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه بود. او در پیونگ‌یانگ تحصیلاتش را به پایان رسانده است. او ابتدا در دانشگاه کیم ایل سونگ درس می‌خواند اما رشته‌اش را تغییر داد و به تحصیل در رشته‌‎‌ی زبان ژاپنی کالج زبان‌های خارجی پیونگ‌یانگ مشغول شد. او بعدها در حزب کمونیست کره عضو شد و درنهایت به‌عنوان یک جاسوس آموزش‌های سختی را پشت سر گذاشت.

این جاسوسان در کره شمالی برای شرایطی خاص و مأموریتی بزرگ آموزش می‌دیدند. مأموریت بزرگ او بمب‌گذاری هواپیمای 858 کره در سال 1988 بود. آن سال قرار بود المپیک تابستانی در سئول برگزار شود و کره شمالی تمام تلاشش را برای لغو این رویداد و ناامن جلوه دادن کره جنوبی انجام داد. یکی از عملیات حکومت کره بمب‌گذاری پرواز بغداد به سئول بود که به انفجار هواپیما و مرگ 115 سرنشین آن منجر شد. کیم هیون هی که کنار جاسوس دیگری در این عملیات شرکت داشت درنهایت در فرودگاه بحرین دستگیر و سپس محاکمه شد. او در محاکمه به مرگ محکوم شد اما تائه وو (tae woo) رئیس‌جمهور وقت کره جنوبی او را عفو کرد، چراکه معتقد بود هیون هی تحت تأثیر شست و شوی دولت کره شمالی به این کار دست‌زده است و باید فرصت دوباره‌ای داشته باشد.

او در حال حاضر به زندگی مخفیانه‌اش در کره جنوبی ادامه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب روح گریان من اثر کیم هیون هی

روح گریان من خود زندگینامه‌ای است که سال 1993 در کره جنوبی منتشر شد. هیون هی از فرصت دوباره‌ای که برای زندگی به او داده شد برای نوشتن خاطراتش استفاده کرد و حقایق بسیاری را درباره‌ی کره شمالی افشا کرد.

او داستان زندگی خودش را از کودکی خوبش در کوبا تا سال‌های مدرسه در پیونگ‌یانگ و چگونگی تبدیل‌شدنش از یک دختر معمولی به یک جاسوس را شرح می‌دهد. او از آموزه‌های مدارس کره شمالی و از کیش شخصی خاندان ایل که نقش بسیار پررنگی در نظام آموزشی کشورش داشت می‌نویسد و به‌سادگی می‌توان شست‌وشوی مغزی‌ای که از دوران کودکی آغازشده است را در کلماتش دید. آنچه در کتاب او مشخص است این است که او و دیگر کودکان همدرس او به چیزی غیر ازآنچه در مدرسه درس داده می‌شد دسترسی نداشتند و حکومت کره شمالی نیز توانسته بود به‌خوبی فضای کشور را تحت تأثیر تقدس رهبرش قرار دهد.

کیم هیون هی همچنین از احساسش در جلسه‌ی محاکمه می‌نویسد. از خانواده‌ی قربانیان و اینکه تا پیش از روبرویی با آن‌ها جرمش را درک نکرده بود حرف می‌زند و در پایان نیز نامه‌ای خطاب به خانواده‌اش نوشته و عذرخواهی کرده است. احتمالاً خانواده‌ی او هرگز این نامه را نخوانده‌اند. منابعی در bbc از دستگیری این خانواده و فرستاده‌شدن آن‌ها به اردوگاه کار اجباری خبر داده‌اند.

کتاب روح گریان من منتقدانی هم دارند و افراد بسیاری معتقدند یک جاسوس سابق قابل‌اعتماد نیست و بسیاری از صحبت‌های او باید راستی آزمایی شود. به‌هرحال زمان لازم است تا درهای کره شمالی به‌سوی جهانیان باز شود و مردم آنچه واقعاً در این سرزمین می‌گذرد را بفهمند.

ترجمه‌ی کتاب روح گریان من به فارسی

در سال‌های اخیر تعدادی از آثار کسانی که توانسته‌اند از کره شمالی فرار کنند در سراسر جهان منتشرشده است. در ایران نیز این کتاب‌ها با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند. روح گریان من نیز یکی از همین کتاب‌هاست که انتشارات ققنوس آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی روح گریان من را با ترجمه‌ی فرشاد رضایی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب روح گریان من را خواند؟

روح گریان من کتابی است که داستان دردناک زنی را روایت می‌کند که درنهایت جنایت وحشتناکی را انجام داد. این کتاب حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. آنچه سیاست، تمامیت‌خواهی و قدرت‌طلبی رهبران جهان بر سر مردمان آورده است در این کتاب مشهود است. این کتاب بسیار جذاب پرده از حقایق هولناکی برمی‌دارد و خواننده را وادار می‌کند از نگاه مجرم و سابقه‌ی او با جنایت روبه‌رو شود. روح گریان من از آن دست کتاب‌هایی است که اگر خواندنش را آغاز کنید زمین گذاشتنش بسیار سخت خواهد بود.

کتاب روح گریان من در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت نامه قرار دارد.

کتاب روح گریان من مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی روح گریان من را شیما درخشش به عهده داشته است.

کتاب روح گریان من جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع سرگذشت نامه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی سرگذشت نامه زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب روح گریان من اثر کیم هیون هی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی سرگذشت نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب روح گریان من می‌خوانیم

ازدواج در کل برای من یک دوراهی عجیب بود. من و دخترانی که در کنارشان بزرگ شدم، چیزهایی در مورد زندگی زناشویی می‌دانستیم  ولی در تمام دوران کودکی‌مان به ما گفته بودند که همه این‌ها می‌ماند برای ازدواج؛ حتی در دانشگاه هم دخترها و پسرها را از هم جدا می‌کردند. دو نفر که باهم ازدواج می‌کردند فقط به این دلیل بود که بچه بیاورند، چون سوسیالیسم در کشور ما ارزش خاصی برای مفاهیمی چون عشق قائل نبود. کره شمالی مشخصاً جامعه‌ای به‌دوراز زرق‌وبرق بود و بخشی از عقاید من هم منعکس‌کننده همین موضوع بودند؛ بنابراین خیلی کنایه‌آمیز است که بالادستی‌های ما از مأموران دختر انتظار داشته باشند اگر مأموریتی ایجاب می‌کرد بتوانند بر مردها تسلط یابند.

چند دست لباس شیک خریدم که در کره شمالی هرگز گیر نمی‌آمد و بعد دنبال کیم سونگ ایل گشتم، پیدایش نبود. در ردیف‌ها می‌چرخیدم که یک روانی خاک‌وخلی بهم متلک گفت و شروع کرد به فحش دادن(یا حداقل این‌طور به نظر می‌آمد) و حتی سعی کرد با چترش به من ضربه بزند. خیلی زود ترسیدم این اتفاق توجه بقیه را جلب کند و ناخودآگاه آنچه را آموخته بودم به کاربستم، از زیر دستانش رد شدم، آن دستش که چتر را گرفته بود مال خود کردم و با زانو به پاهایش ضربه زدم. همان لحظه مچش را پیچاندم و انداختمش روی زمین موکت شده، پشت سرش زانو زدم و آماده بودم با مشت به صورتش بکوبم ولی او دولا شده بود و درد می‌کشید و دیگر نیازی نبود من کاری بکنم. خوشبختانه ما لای ردیف‌هایی از لباس‌زیر پنهان‌شده بودیم و هیچ‌کس متوجهمان نشد. کیسه‌هایم را برداشتم و از فروشگاه زدم بیرون و فکر و ذکرم این بود که کیم کدام گوری است.

نصف راه برگشت به هتل را رفته بودم که با خودم گفتم ممکن است هر اتفاقی برایش افتاده باشد. سکته قلبی؛

دستگیری، حتی ممکن است من را ترک کرده باشد! عصبانی و مضطرب بودم و فکر به ادامه مأموریت به‌تنهایی

تمام وجودم را سرشار از ترس کرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
437.۵۴ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۵۵:۳۱
نویسنده کیم هیون هی
مترجمفرشاد رضایی
راویشیما درخشش
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۳۷.۵۴ مگابایت
۰۷:۵۵:۳۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 146 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
1 ٪
113 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب درباره یک دختر دانشجو از طبقه مرفهه که به همکاری با حزب کارگر کره شمالی دعوت میشه. از خرابکاریها و سیاستهای کره شمالی اطلاعات خوبی میده. پروپاگاندای کره شمالی رو خیلی خوب توضیح میده. از اموزشهاش و ماموریتها و نحوه انجام اونها و شستشوی مغزی میگه. قسمت جالب کتاب نحوه اعتراف گیریها و برخوردها پس از دستگیریش بود.‌این کتاب قسمتهای بسیار جذاب و هیجانی زیادی داره که با صدای عالی و احساسات متناسب فضای خانم درخشش و گویندگی فوق العادشون، خیلی شنیدنی تر میشه. پنج ستاره دادم هم به داستان هم به نویسندگی و گوش دادنش رو توصیه میکنم. اگه به داستانهای کره شمالی علاقه دارید، کتابهای رهبر عزیز و اکواریومهای پیونگ یانگ رو هم پیشنهاد میکنم البته توقع همچین گوینده ای نداشته باشید? هزاران فرسنگ تا ازادی هم بد نیست. رودخانه تباهی هم هست که من فعلا نرسیدم گوش کنم.

5

این داستان واقعا عالی بود. از اون کتاب‌هایی که هر وقت نویسنده اراده کنه، خوشحال می‌شی، هر وقت بخواد ناراحت می‌شی، هر وقت بخواد هیجان‌زده می‌شی. و خب چون نویسنده کتاب خودش تک‌تک این اتفاقات رو تجربه کرده به هیجان داستان اضافه می‌کنه. صدای گوینده حرف نداشت و آهنگ‌ها همه به جا و فکر شده بود. داستان نکات جالبی داشت ولی شاید جالب‌ترین چیزی که می‌شه از کتاب‌هایی از زندگی افراد در کره شمالی فهمید اینه که هیچ بدی و خوبی و خیر و شری در ذات آدم‌ها و غریزی نیست، بلکه همه به انسان‌ها آموزش داده می‌شه. کافیه ذهنت رو به روشی که می‌خوان شستشو بدن، اون‌وقت کشتن صدها آدم به نظرت بهترین کاری میاد که می‌تونی برای جامعه انجام بدی!

5

سلام کتاب با اینکه از زبان اول شخصه ولی متن بسیار شیوایی داره که با صدای زیبا و گرم راوی شنیدنش جذابتر میشه.داستان بسیار جذابی داره که درتوصیفات صحنه ها شبیه یک فیلم سینمایی میتونه شما رو درموقعیت قرار بده.شاید از لحاظ متن پیچیدگی های ذهنی زیادی ایجاد نکنه یا انتظار بره خاطرات بیشتری تعریف بشه یا طولانی تر باشه .ولی درکل کتاب جذابی هست با موضوعی واقعی و تاثیر گذار که فصلهای اخرش این تاثیر گذاری به اوج میرسه من طی دوروز گوش کردم .

5

کتاب جالبیه . مدتی بود که درگیر کشور کره شده بودم و این کتاب هم دید جالبی بهم داد البته باید پذیرفت که جریان کلی کتاب تحت تاثیر دولت کره جنوبی هست چون منطقا باید جوری فضاسازی بشه که کرخ جنوبی بتونه ازش بهره برداری سیاسی هم بکنه که خب طبیعیه ، منظورم کلا فضای بعد از دستگیری هست و نحوه توضیح دادن نوع برخورد مردم و دولت کره جنوبی با جاسوس ... به هر جهت پیشنهاد می کنم

4

به نظرم جدا از جذابیت کتاب، گوینده به بهترین شکل کار خودش رو انجام داده. صداهایی ک در بخش های مختلف کتاب از صداهایی ک در بکگراند استفاده شده، گوش دادن به کتاب رو‌ هیجانی تر میکنه. البته قسمت هایی ازخود کتاب تا حدی برای من باور ناپذیر بود. اما به طور کلی به نظرم ارزش خوندن داره.

5

واقعا از كتاب و از گوش دادن به صداي راوي و موزيك متن بي اندازه لذت بردم لذت آموختن در مورد مردم كره شمالي و جنوبي در غالب اين كتاب برايم بي اندلزه بود اميدوارم همه انسانها رها و آزاد زندگي كنند ممنون ازهمه گروهي كه لذت خواندن اين كتاب ها رو با صوتي كردن آنها دوچندان مي كنند

5

درود یکی از ویژگی‌های مهم کتاب صوتی، لحن خواندن و صداهای مختلف هستش. گوینده بسیار بسیار عالی صداگذاری کرده و کتاب رو با لحن بسیار مناسب و گیرایی خوانده. در مورد کتاب هم که واقعا عالیه و خیلی مطالب رو می تونید مشترک بین دولت ها و حکومت ها ببینید

5

سلام به دوستان اهل کتاب و کتابخوانی توصیه میکنم حتما این کتاب رو بخونید فوق‌العاده قابل تامل در سخت کوشی و دقت و مهارت آموزی در رسیدن به اهداف نظام حکومتی و شناخت جاسوسان هر دولت برعلیه دولت های دیگر. با تشکر از فیدیبو

5

این کتاب بینظیره، خصوصاً اینکه میدونی این داستان واقعی هست.اجرای خانم درخشش هم زیبایی داستان رو دوچندان کرده. اما در انتهای داستان از برخورد کره جنوبی با این موضوع و این خانم شگفت زده شدم. این کتاب رو به تمام دوستان کتاب خوانم توصیه کردم.

5

بسیار هیجان انگیز است و انسان را با چگونگی عملکرد یک جاسوس و فضای کره شمالی و روابط ژاپن با کره شمالی و جنوبی را نشان می دهد. صدای خانم درخشش بسیار عالی است و انگار یک فیلم بی نهایت جذاب را می بینی. پیشنهاد می می کنم گوش دهید.

نمایش 103 نقد دیگر
4.7
(148)
اجرای روان 🎙️ (2)
82,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
روح گریان من
روح گریان من
داستان واقعی یک جاسوس زن کره ای

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روح گریان من
روح گریان من
کیم هیون هی
آوانامه
4.7
(148)
اجرای روان 🎙️ (2)
82,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر