0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه استخدام شویم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه استخدام شویم

درباره چگونه استخدام شویم

اگر فکر می‌کنید برای پیدا کردن یک شغل خوب با درآمد مناسب به منابع مالی قابل توجه، پارتی و روابط ویژه احتیاج دارید همین حالا این کتاب را زمین بگذارید و وقت خود را بیشتر از این صرف مطالعه این کتاب نکنید. کتاب چگونه استخدام شویم برای کسانی راهگشا و موثر است که به قدرت پشتکار و اراده معتقدند. افرادی که همواره به دنبال آموختن و یادگیری هستند و مهارت‌های خود ارتقا می‌دهند. این کتاب شامل توصیه‌های کاربردی برای انتخاب سازمان مناسب، معرفی اثر گذار خود و مهارت،ها و در نهایت نحوه‌ی طی نمودن پله‌های ترقی پس از استخدام است.

درباره‌ی کتاب چگونه استخدام شویم

کتاب چگونه استخدام شویم چکیده‌ای از بایدها و نبایدها در رویارویی با بخش منابع انسانی شرکت‌هاست. احمدرضا نخجوانی، بیش از دو دهه مدیریت ارشد شرکت‌های نامدار و شناخته‌ شده‌ی ایرانی را بر عهده داشته است. او در این مدت بیش از صد مصاحبه انجام داده و با نیروهای تازه‌نفس و حرفه‌ای به گفتگو نشسته است. از این رو او تصمیم گرفت تجربیات خود را در قالب کتاب در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار دهد. نخجوانی با انتقال تجربیات خود و تشریح آداب مصاحبه‌ی موثر یک کتاب راهنمای جامع برای استخدام موفق تدوین کرده است

کتاب چگونه استخدام شویم مراحل پیش از استخدام، حین استخدام و پس از استخدام را در پنج مرحله توضیح می‌دهد. فصل اول کتاب به مفروضات اولیه پیش از استخدام اختصاص دارد. فصل دوم به ویژگی‌های مطلوب یک سازمان پرداخته است. او در این فصل توضیح می‌دهد چگونه یک سازمان مرتبط با اهداف خود بیابیم. فصل سوم به جذابیت‌هایی که یک متقاضی باید دارا باشد اشاره می‌کند. فصل چهارم نکات مهم و ضروری جهت حضور در جلسه مصاحبه را گوشزد می‌کند. در فصل پایانی توصیه‌های کاربردی جهت رشد و شکوفایی در سازمان مربوطه ارائه می‌دهد.

چرا باید کتاب چگونه استخدام شویم را بخوانید

اقتصاد ایران در سال‌های اخیر بحران‌های سختی را پشت سر گذاشته است. چالش‌های مختلفی که سالیان سال ‌گریبانگیر اقتصاد ایران بوده است منجر گردید مشاغل ایجاد شده با نرخ افزایش جمعیت هم‌سو نباشد و نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی افزایش یابد. اما اقتصاد تنها عامل رشد بیکاری در ایران نیست. بخشی از جمعیت بیکار در ایران از عدم دانش کاری و مهارت رنج می‌برند و در پیدا کردن شغل مناسب خود دچار مشکل می‌شوند. اگرچه نرخ تحصیلات در ایران رشد صعودی داشته است اما این مورد نیز به تنهایی برای یافتن شغل کافی نیست. زیرا طیف وسیعی از تحصیل کردگان نیز توانایی توضیح و معرفی رشته‌ی تحصیلی خود را ندارند در حالیکه چهار سال از عمر خود را صرف یادگیری آن کرده‌اند. نخجوانی معتقد است اگر شخصی دارای مهارت کافی باشد ولو بی‌تجربه می‌تواند مسیر شغلی مناسب خود را پیدا کند.کتاب «چگونه استخدام شویم» علاوه بر تاکید بر دانش فنی، به ارتقای مهارت‌های ارتباطی نیز اشاره می‌کند. مطالعه‌ی این کتاب به مخاطب می‌آموزد در جلسات استخدام چگونه ظاهر شود و با گفتگو مهارت‌های خود را به شکلی تاثیرگذار بیان کند. روابط اجتماعی خوب به همراه زبان بدن در کنار دانش و مهارت سه عنصر کلیدی برای رشد و شکوفایی در سازمان‌ها به شمار می‌آید.

احمدرضا نخجوانی، مدیر عامل شاتل

احمدرضا نخجوانی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره‌ی شرکت شاتل است. او در سال 1352در تهران متولد شد. نخجوانی مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی اقتصاد نظری کسب کرده است و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی علوم اقتصادی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. نخجوانی مدیری با انگیزه و سختکوش است. یکی از افتخارات نخجوانی مدیریت مجموعه‌ی 800 نفری شرکت شاتل است. او بخش عمده‌ای از همکارانش را با نام کوچک صدا می‌زند.

احمدرضا نخجوانی پیش از آغاز همکاری در مجموعه شاتل، در شرکت‌های مطرح و شناخته‌شده‌ای سمت مدیریتی داشته است. از سوابق شغلی او می‌توان به موارد زیر شاره کرد:

  • مدیرعامل و عضو هیات مدیره‌ی شاتل
  • معاون کل فروش و بازاریابی گروه شرکتهای همکاران سیستم 
  • مدیر بازاریابی تحقیقات بازار گروه شرکتهای همکاران سیستم 
  • قائم مقام مدیر عامل در شرکت پلی کار
  • کارشناس فروش و سپس مدیر فروش در شرکت پلی کار
  • کارشناس انفورماتیک و مسئول مکانیزه کردن امور مالی در گروه صنعتی گلبافت

احمدرضا نخجوانی فردی پرانرژی و با پشتکار فراوان است و در زمینه‌های پژوهشی و آکادمیک فعالیت گسترده‌ای داشته است. او تاکنون بیش از 100 مقاله در نشریات و مجلات علمی و پژوهشی منتشر کرده است. ترجمه‌ی کتاب «فرایند بازاریابی استراتژیک» از دیگر فعالیت‌های پژوهشی او به شمار می‌آید. نخجوانی در سال 1382 کتاب «اقتصاد ایران» را با همکاری مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران منتشر کرد. کتاب «چگونه استخدام شویم» جدیدترین نوشته‌ی ااست که در سال 1396 از سوی نشر البرز به بازار عرضه شد. نخجوانی در حال حاضل مدرس دوره‌های MBA و DBA در مرکز یادگیری آنلاین دانشکده مدیرت تهران است. او در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مشغول به کار است.

در بخشی ازکتاب چگونه استخدام شویم می‌خوانیم

چگونه سازمان مطلوب را انتخاب کنیم؟

کافی ست متقاضی استخدام. مدتی طعم بی‌کاری را چشیده یا فشار اقتصادی بر او زیاد باشد. در این صورت. این خطر او را تهدید می‌کند که رزومه‌ی خود را برای همه‌ی سازمان‌هایی که آگهی‌های استخدام دارند ارسال کند. من فراوان دوستانی را دیده‌ام که رزومه‌ی خود را به هر جا که بتوانند ارسال می‌کنند و در بسیاری از موارد. اهمیتی ندارد سازمانی که ممکن است در آن استخدام شوند. کجاست و چه آینده‌ای دارد. حتی رزومه را برای مشاغل مختلف ارسال می‌کنند. چنانچه گویی کسی قایقش را به آب بیندازد و انتخاب مقصد را به تقدیری که باد رقم می‌زند، بسپارد!

با این مقدمه، انتخاب سازمانی که قرار است در آن استخدام شویم. بسیار با اهمیت است. وانگهی، مگر در طول زندگی، ما چند نوبت فرصت انتخاب شغل را داریم؟

انتخاب محل کار برای استخدام شدن. شباهت فراوانی با ازدواج دارد که باید دو طرف به درستی یکدیگر را انتخاب کنند» درحالی‌که برخی از متقاضیان استخدام. تنها این نگرانی را در دل دارند که سازمان، آنان را برگزیند و خود پیش شرط یا برنامه‌ی مشخصی ندارند. برای انتخاب سازمان مطلوب باید هدف مشخصی برای آینده در نظر گرفته‌ باشیم. باید از خود پرسید که با استخدام در سازمانی که قصد استخدام دار، چه دستاوردهایی خواهیم داشت. اصولا مهم‌ترین دستاوردهای ما از استخدام شدن دریک سازمان. عبارت است از:

  1. حقوق و مزایای مادی
  2. آموزش و یادگیری
  3. جایگاه اجتماعی
  4. آرامش ناشی از امنیت شغلی
  5. لحظات زندگی در محیط کار

بخشی از وجود ما به دلیل شکل‌گیری جایگاه اجتماعی ناشی از شغلمان ارضا می‌شود. به همین دلیل، بسیار متفاوت است که ما دریک شرکت بنام کار کنیم یا اينکه درجایی بی‌نام و نشان باشیم. فعالیت در شرکت‌های بی‌نام و نشان مشکلی ندارد. به خصوص آنکه باید نگاه ما به مجموعه‌ی دستاوردهای گفته شده باشد. چه بسا ممکن است در جایی مشغول به فعالیت باشیم که حقوق آنجا به تنهایی، به نداشتن دستاورهای دیگر برتری داشته باشد. در حال نمی‌توانیم مزایای فعالیت در شرکت‌های شناخته‌شده را انکار کنیم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
442.۹۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهاحمدرضا نخجوانی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۱۳
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۴۲.۹۴ کیلوبایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب فوق العاده آموزنده و عالی بود . کلمه به کلمه اش نکات خوب بود . به دوستانی که در این حوزه به دنبال کار و تجارت هستند پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخوانند و بهره بگیرند . با سپاس.

5

سلام ممنون از آقای نخجوانی عزیز بابت پیشنهاد مطالعه این کتاب من برای یادگیری بهتر نحوه مصاحبه با پرسنل قبل از استخدام این کتاب رو خوندم و واقعا مطالب مفید و عالی ای داشت ??

5

کتاب خوبی بود . مخصوصا به خاطر اینکه کتاب ترجمه شده نیست و مولف اون نویسنده داخلیه و مطالب داخل کتاب متناسب با بازار کاری کشور هستند.

5

کتاب کم حجم و در عین حال مفیدی برای من بود ، پیشنهاد میشود قبل از تصمیم برای ارسال درخواست همکاری برای شرکت های مختلف این کتاب مطالعه شود.

4

بسیار کتاب خوبی بود و مهمترین نکته این هست که نویسنده ایرانی هستند و مطالب کاملا روان و قابل درک و متناسب با محیط داخلی کشور هست.

5

کتاب بسیار خوبیه و توصیه می‌کنم قبل از استخدام و جلسات مصاحبه‌ی سازمان‌های غیردولتی حتماً مطالعه کنید.

4

کوتاه بودنش باعث شده مطالب چند بار تکرار نشود و خسته کننده نباشد.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

ساده، روان،کاربردی و مفید یک کلام عالی بود ممنونم از مولف کتاب

4

نکات خوبی توی کتاب بود اما خیلی کوتاه بود!

4

کتاب خوب در عین مختصر بودن پیشنهاد میشه

نمایش 2 نقد دیگر
4.6
(18)
آموزنده 🦉 (2)
13,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه استخدام شویم
چگونه استخدام شویم
احمدرضا نخجوانی
انتشارات البرز
4.6
(18)
آموزنده 🦉 (2)
13,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر