0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ژاکت آبی

معرفی، خرید و دانلود کتاب ژاکت آبی

درباره ژاکت آبی
«ژاکلین نووگراتز» شغل خود در وال‌استریت را رها کرد تا شاید بتواند دنیا را تغییر داده و زندگی پر ماجرایی را تجربه کند. او که آموزش بانک‌داری بین‌المللی دیده و متخصص توسعه بود، صندوق «آکیومن» را در سال ۲۰۰۱ تأسیس کرد. ژاکلین و صندوق آکیومن، پیشگامان «روش سوم»ی به نام سرمایه‌گذاری صبورانه بودند. این روش چیزی بین سرمایه‌گذاری خطرپذیر و خیریه‌های معمول بود. مدلی که درصدد ایجاد تغییراتی اساسی در کشورهایی‌ست که شهروندان عادی آن با روزی کمتر از ۴ دلار گذران روزگار می‌کنند. این رویکرد تازه، به مردمان کم‌درآمد نه به‌عنوان قربانیانی منفعل، بلکه به‌عنوان مشتریانی بالقوه و فعالان نوپای اقتصادی می‌نگرد. ژاکلین پیش از بنا نهادن صندوق آکیومن، «کارگاه بشردوستی» و «برنامه رهبری نسل بعدی» را در بنیاد «راکفلر» برپا و اجرا کرد. علاوه بر این، شرکت سرمایه‌گذاری خُردی را به نام «دوتریمبر» در رواندا بنا نهاد. او در حال حاضر عضو هیئت مشاورین مجله «دانشکده کسب‌وکار و نوآوری استنفورد» است که توسط انتشارات ام‌آی‌تی چاپ می‌شود. او دوره «هِنری کراون» را در «انستیتو اسپن» گذرانده، عضو ارشد «انستیتو سینرجوس» است و سخنرانی‌های متعددی در گردهمایی‌های بین‌المللی چون مجمع جهانی اقتصاد، بنیاد «کلینتون» و «تد» داشته است. ژاکلین در سال ۲۰۰۹ در لیست «۱۰۰ متفکر برتر دنیا»ی مجله سیاست خارجی و «۲۵ فرد باهوش دهه» خبرگزاری «دیلی بیست» قرار گرفت. او دارای مدرک مدیریت ارشد کسب‌وکار از دانشگاه استنفورد و مدرک کارشناسی اقتصاد و روابط بین‌الملل از دانشگاه ویرجینیا است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
396 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۱۲:۰۰
نویسندهژاکلین نووگراتز
مترجمجواد تمنانلو
ناشرانتشارات میراث اهل قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The blue sweater: bridging the gap between rich and poor in an interconnected world, c۲۰۰۹
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۱/۲۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
140,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۰۹ مگابایت
۳۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب نثر روانی دارد و جذاب و گیراست. داستان های متفاوت از ملل گوناگون در حال توسعه. روایت یک شاهد عینی از غلبه بر فقر و حس خوشایند دیدن به ثمر نشستن تلاش ها و مستقل شدن ها. روایت اینکه چگونه مدیریت منابع خیریه و گره زدن آن به منافع اقتصادی باعث پایدار شدن ریشه کنی فقر می شود. در خلال مطالعه گاهی احساس می کردم که نویسنده از این شاخه به آن شاخه می پرد و در جمع بندی و نظریه پردازی عالی نبوده است. اما سبک و هدف کتاب این ضعف را پوشش می دهد.

5

سالها بود تکه و تکه و مجزا به خیرین مختلف حقیقی و حقوقی کمک مالی می کنم.همواره فکر می کنم که آیا راندمان کاری این افراد و موسسات مثل سایر فعالیتهای کشورمان پایین است؟این کتاب به زیبایی امکان اثر بخشی حداکثری اقدامات بشردوستانه را بیان کرده است.از خواندن آن لذت فراوان بردم. خواندن آنرا به تمام کسانی که امانتدار کمک های اهدایی اطرافیانشان هستند ،توصیه می کنم.

4

کتاب نثر روان و شیوا و جذابی دارد. نویسنده فرد دانا و توانمندی است که نیتی خیرخواهانه دارد. برای تمام کسانی که میخواهند دنیا را جای بهتری کنند ، خواندنی است. امیدوارم در کشورمان هم چنین بزرگانی بیش از پیش داشته باشیم.

5

کتاب عالی هست. متنش روان و نویسنده آدم رو با خودش همراه میکنه به سرنوشتی.

5

بسیار بسیار عالی ،یکی از بهترین کتاب هایی که توصیه شده توسط دکتر میر ؛ حتما بخونید

5

کتاب خوبیه شجاعت یک زن را در تغییر دنیا به سهم خودش نشان می ده.

5

کتابی بسیار عالی و تاثیرگدار کتاب واقعا جدبم کرد پیشنهاد میکنم بخونید

5

کتاب جالبی است

5

بسیار عالی

5

عالی بود

4.7
(18)
100,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ژاکت آبی
ژاکت آبی
ژاکلین نووگراتز
انتشارات میراث اهل قلم
4.7
(18)
100,000
تومان