0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آدمیت

معرفی، خرید و دانلود کتاب آدمیت

درباره آدمیت
کتاب «آدمیت» نوشته لئو بوسکالیا، نویسنده آمریکایی و استاد تعلیم و تربیت در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. این کتاب فلسفی آدمیت درباره هنر انسان بودن و سفري است شگفت كه ما را به تحقق توانايي هايمان و «خودِ توانايمان» رهنمون مي سازد. شرح عناوين طرح شده در اين كتاب از جمله «مراحل رشد به سوي انسان كامل شدن»، «چند نگرش حياتي درباره انسان با كنش كامل»، «رشد به صورت انساني با كنش كامل»، و «تلاش براي كنش كامل آدميت خويش»، همگي تلاشي است براي بزرگداشت «آدميت»... اين تنها حالت انساني...، كه اگر به طور كامل نمود يابد مي تواند زيبايي و قدرت و معناي وجود را تحقق بخشد. جهان استعدادی تحقق نیافته است و منتظر ما تا آن را محقق سازیم. به تجلی ذر آوردن یکایک انسانها و جهانی که در آن زندگی میکنیم کمترین نیاز وجود هدف اصلی و تنها امید ماست. ارزش ما به میزان تحقق مداوم آنهاست، پس آدميت هديه نيست، حقي واگذار نشدني است و يگانه حكم زندگي در اين است «بودن و ماندن». در بخشی از کتاب «آدمیت» می‌خوانیم: «هستند میان ما کسانی که همچون عنکبوت حتی زمانی که چنین می‌نماید که دست کشیدن از امید، از هر کار دیگر عاقلانه‌تر است، از تنیدن باز نمی‌مانند. اگر چه ریسمان ما سست و نازک باشد، باز می‌تواند با خوش‌بینی و کنجکاوی و شگفتی و عشق و آرزویی صمیمانه برای سهیم کردن دیگران در سفری به سوی ستارگان تنیده شود. هدف ما ارزش این تلاش را دارد. زیرا ستاره‌ای که آرزویش را داریم انسانیت کامل برای همه است. تنها امید ما، در تلاش مدام هر موجود زنده برای تحقق نهفته است. این است هماوردجوییِ یکتای «آدمیت»، و تنها هدف این کتاب.»

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسنده لئو بولیچه بولسکالیا
مترجمگیتی خوشدل
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Personhood: the art of being fully human, c۱۹۷۸
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
22,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۱ مگابایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

چرا اینقدر انسانها را یکتا میخواند؟انسان حتى در انسان بودن هم یکتا نیست چون قطعا انسانهای دیگری هم وجود دارند...تنها ذات پاک پرودگار یکتا و بی همتاست... جوری صحبت کرد که انگار انسان خلق میکند در حالیکه انسان خود مخلوق است...طوری از پایان زندگی دنیا گفت که گویی مرگ یعنی پایان همه چیز...در حالیکه آدمیت و انسان بودن زندگی سعادتمندی را برای ما بعد از مرگ در پی خواهد داشت...والسلام

4

من نسخه کاغذی کتاب را خوانده ام. کتاب در مورد تحقق یافتن کامل در هر مرحله از زندگی است. به نظرم میتوان کتاب را به این ترانه از فرهاد مربوط دانست: نگاه کن مرده ها به مرده نمیرن، حتی به شمع جون سپرده نمیرن. شکل فانوسین که اگه خاموشه، واسه نفت نیست هنوز یه عالم نفت توشه.

5

آدمی را آدمیت لازم است ... .

4
(6)
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آدمیت
آدمیت
لئو بولیچه بولسکالیا
نشر قطره
4
(6)
19,500
تومان