0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انگار خودم نیستم!
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب انگار خودم نیستم!

درباره انگار خودم نیستم!

اگر بخواهیم داستانی بخوانیم که در آن تصویری ازروابط عاطفی، خانوادگی و کلیشه‌های مختص خانواده‌های ایرانی روایت شده باشد؛ باید به سراغ رمان‌های ایرانی برویم. رمان‌های ایرانی مشکلات، دغدغه‌ها و حتی زیبایی‌هایی زندگی را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که  مخاطب ایرانی می‌تواند خود را در نقش هریک از شخصیت‌های کتاب تصور کند و به دنیای داستان پا بگذارد. در این داستان‌ها نویسنده به عمق جامعه رفته و روزمرگی‌های ساده و حتی تکراری را به داستانی خواندنی و پرکشش تبدیل می‎‌کند.

کتاب انگار خودم نیستم، دومین رمان یاسمن خلیلی‌فرد، نویسنده‌ی جوان و خوش ذوق است که این روزها از زندگی خانواده‌های ایرانی می‌نویسد و با قلم خود جان تازه‌ای به این سبک از داستان‌ها داده است.

خلاصه داستان کتاب انگار خودم نیستم

کامروز و لعیا یکی از زوج‌های داستان انگار خودم نیستم هستند که به دلیل مهاجرت لعیا از یکدیگر دور هستند. دوری بین‌ آن‌ها سبب بروز مشکلات زیادی برای این زوج شده است.  مسعود و نازنین زوج دیگری هستند که با از دست دادن فرزندشان، تصمیم به جدایی را فراموش می‌کنند و سعی می‌کنند در تحمل این غم بزرگ در کنار یکدیگر باشند. علیرضا و کتی، زوج سوم داستان هستند که قبل از اینکه کنار همدیگر قرار بگیرند و زندگی جدیدی را تشکیل دهند، تجربه‌ی ازدواج ناموفق داشته‌اند. علیرضا و کتی از همسران قبلی‌شان فرزندی دارند که باعث شده است زندگی جدید آن‌ها تحت تاثیر گذشته‌شان باشد. در میانه داستان لعیا، همسر کامروز برمی‌گردد و بار دیگر این خانواده‌ها کنار هم جمع می‌شوند.

یاسمن خلیلی فرد، نویسنده و منتقد جوان    

یاسمن خلیلی فرد نویسنده‌ و منتقد پر شوری است که علاقه‌ی زیادی به نوشتن و سینما دارد. او در این‌باره چنین می‌گوید: « علاقه ام به سینما و نوشتن، از سال‌های کودکی آغاز شد تا جایی که در سال‌هایی که به مدرسه ابتدایی می‌رفتم هم برای خودم داستانهایی می‌نوشتم و به شکل کتاب درشان می‌آوردم. برایشان جلد درست می‌کردم و دلم می‌خواست بقیه هم آنها را بخوانند. یادم می‌آید یک بار یکی از داستان‌هایم را برای مجله “سروش کودکان” فرستادم و چاپ شد که من چند سال بعد متوجه چاپ شدنش شدم.»

خلیلی فرد در سال 1370 به دنیا آمد و به دنبال علاقه‌اش به دنیای هنر، وارد دانشکده‌ی سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران شد. او از رشته‌ی کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شد. خلیلی فرد در دوران دانشجویی داستان بلندی به نام «زمستان ابدی» را نوشت که آن را با نام « یادت نرود که…» منتشر کرد. کتاب «یادت نرود که…» سه بار از طرف وزارت ارشاد رد شد تا این‌که بالاخره در سال 1393 مجوز انتشار گرفت. کتاب را «نشر چشمه» منتشر کرد و نسخه‌ی الکترونیکی آن برای خرید و دانلود در سایت و اپلیکیشن فیدیبو موجود است. کتاب «یادت نرود که…» داستان مردی است که پس از سال‌ها به کشور باز می‌گردد و خاطرات خودش را بازگو می‌کند.

«نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی ایران» کتاب دوم یاسمن خلیلی فرد است که آن را براساس پایان‌ نامه‌ی کارشناسی ارشدش نوشته است. خلیلی فرد درباره‌ی موضوع کتاب «نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی ایران» می‌گوید : «یک کتاب تخصصی سینمایی‌ست که البته مخاطبان عام سینما هم می‌توانند مطالعه اش کنند. چارچوب نظری آن مکتب روانشناسی تحلیلی کارل گوستاو یونگ بود که البته این ارتباط با روانشناسی در نسخه فعلی کتاب کمرنگ شده است.»

یاسمن خلیلی فرد عضو انجمن منتقدان و نویسندگان هم هست و نقدهای بسیاری برای فیلم‌های سینمایی نوشته است. از جمله نقدهای او می‌توان به بررسی فیلم‌های‌ «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی «کمال تبریزی»، «به دنیا آمدن» به کارگردانی «محسن عبدالوهاب»،  «سامورایی در برلین» به کارگردانی «مهدی نادری» و  «نبات» به کارگردانی «پگاه ارضی» اشاره کرد.

کتاب انگار خودم نیستم

داستان کتاب ترسیم روزمرگیهایی از خانواده‌های ایرانی است. روایت زندگی سه خانواده که هفت راوی مختلف آن را روایت می‌کنند. راوی‌های داستان عبارت‌اند از کامروز، مسعود، کتی، نازنین، شانار، لعیا و مسعود. طرح کلی داستان را زنان پیش می‌برند و داستان از دید زنان بیان می‌شود. طی داستان شخصیت‌های مختلفی زندگی خود را بازگو می‌کنند که در طول زمان رفتارهایشان دستخوش تغییرهای زیادی شده است و دیگر خود را نمی‌شناسند. خلیلی فرد با نگاهی روان‌شناسانه و اجتماعی، رفتارهای متفاوت آدم‌ها را در قالب داستانی پرکشش تحلیل می‌کند. کتاب انگار خودم نیستم داستانی رئالیستی است که تغییرات زندگی آدمهایی، گرفتارِ دردسرهای دنیای مدرن را روایت می‌کند.  

«غزل قربانپور» در دنیای زنان داستان کتاب انگار خودم نیستم را شبیه داستان کتاب «تازه عروس» از «آلبا دسس پدس» نویسنده‌ی ایتالیایی می‌داند. او معتقد است کنش‌ها و رفتارهای زنان در انگار خودم نیستم شبیه جریاناتی است که در مقابل تبعیض‌های میان زنان و مردان در کتاب «تازه عروس» رخ می‌دهد. برای خرید آنلاین نسخه‌ی صوتی و الکترونیک کتاب «تازه عروس» می‌توانید به فیدیبو مراجعه کنید.

 سارا کنعانی نویسنده سینما و تلویزیون در رابطه با کتاب انگار خودم نیستم  می‌گوید: «رمانی که قادر باشد در صفحات آغازین، جهان خود را به خواننده معرفی کند و تا آخرین خط، پایبند این قرارداد باقی بماند به خاطر همین یکدستی موفق است و رمان دوم یاسمن خلیلی‌فرد یکی از چنین کتاب‌هاییست.... عنوان «انگار خودم نیستم» که اقرار صادقانه تمام شخصیت‌های داستان هم هست می‌تواند اعتراف هر یک از ما باشد در موقعیت‌هایی که به دنبال یک تصمیم عاطفی، یک عمر زندگی عاشقانه را از خودمان سلب یا به خودمان هدیه می‌کنیم.»

همچنین مهرداد فراهانی، مدرس و پژوهشگر سينما نیز درباره‌ی کتاب می‌گوید :«نویسنده جوانی که در روزگار قصه‌های الکن یک خطیِ به زور كش آمده، اهل قصه‌گويى ناب و داستان‌سرايى است، بدون تئورى بازى و هر جور اسنوبيسم ديگر، اما با توجه دقيق به روانشناسى زن و مرد ايرانى. اگر سينما و تلويزيون درست و درمانى داشتيم شک نكنيد كه تهيه‌كنندگان فى‌الفور دست به كار اقتباس از اين رمان مى‌شدند.»

انتشار کتاب

کتاب انگار خودم نیستم! سومین کتاب یاسمن خلیلی فرد است که او اسفند سال 1394 این اثر را نوشت. کتاب در دی سال 1396 از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد و تنها در مدت دو ماه کتاب به چاپ دوم رسید. نسخه‌ی الکترونیکی کتاب برای خرید و دانلود در فیدیبو موجود است.

در بخشی از کتاب انگار خودم نیستم می‌خوانیم

هفت هشت ساله‌ام. عصرها بعد از انجام دادن تکالیف مدرسه با بچه‌ها بریم فوتبال بازی می‌کنیم. من همیشه دوست دارم دروازه‌بان باشم. بهروز می‌گوید می‌خواهی مهم‌ترین باشی. چیزی نمی‌گویم. دروازه‌بان بودن مهم بودن نیست، جدا بودن است، نوعی انزوای مطبوع، نوعی تک‌افتادگی لذت‌بخش. از بچگی به جدا بودن و تک افتاده بودن علاقه که نه، عادت داشته‌ام. می‌دانم که اسمم هم مثل خودم است، تنها و تک‌افتاده. در محله بیشتر از ده تا علی و پنج تا محمد و دو سه تا پرویز داریم. در کلاس مدرسه از هر اسمی چند تا هست جز اسم من. دیگر عادت کرده‌ام تا اسمم را می‌گویم همه‌ی معلم‌ها بخواهند تکرارش کنم و بعد هم فورا معنی‌اش را بپرسد و من مدت‌هاست یاد گرفته‌ام به این جدایی و تک‌افتادگی و تعجب‌ها و سئوال کردن‌های قبل و بعدش بی‌اعتنا باشم. حالا چهل و چند سال گذشته و من هنوز هم همان قدر تک افتاده و تنها هستم. اما دیگر کسی سئوالی نمی‌کند. دیگر کسی دخالتی نمی‌کند. دیگر کسی سعی نمی‌کند من را به زور از لاکم بیرون بکشد و من به طرز عجیبی دیگر این تک‌افتادگی را نمی‌خواهم. کلافه‌ام. خسته‌ام. افسرده‌ام. به کمک احتیاج دارم، به کسی که دست‌هایم را بگیرد و من را از این باتلاق بکشد بیرون. زل می‌زنم به قطره‌های باران روی شیشه فرود می‌آیند و سر می‌خورند پایین و محو می‌شوند. نه به آفتاب صبح و نه به این باران که کم مانده شیشه‌ها را بشکند. یاد باران‌های ونکوور می‌افتم و پیاده‌روی‌های طولانی با ارغوان زیر باران و قهقهه‌هایمان و قهوه‌های به نظر او خوشمزه و به نظر من زیادی تلخ استار باکس. حالا لابد دخترم و آن پسرک مو قرمز می‌روند پیاده‌روی و بلند بلند زیر باران می‌خندند و شعرهای ABBA را زمزمه می‌کنند و قهوه‌ی تلخ می‌خورند، کاری که من و مادرش آن سال‌ها یواشکی و با یک دنیا ترس انجام می‌دادیم.... هوا بوی پاییزهای کودکی‌ام را می‌دهد، پاییزهای که هر روزش باران می‌آمد و زمین پر می‌شد از برگ‌های نارنجی و خرمالوهای نارس که زیر پاها له می‌شدند. پاییزهایی که خبر از آلودگی هوا و سرب و دود نبود. همان موقع‌ها که نریمان و تارا و بچه‌های دیگر سر خرمالو چیدن رقابت داشتیم. حتی از خرمالوهای سر دیوار خانه‌ی همسایه هم نمی‌گذشتیم. در آن گروه پرشر و شور، من مظلوم‌ترینشان بودم. در مدرسه کمتر شیطنت می‌کردم و درسخوان بودم. در مینی بوس مدرسه، توی سر و کله‌ی بچه‌های دیگر نمی‌زدم. وقتی دبیرستانی شدم هم اوضاع فرق چندانی نکرد. از شیطنت‌های دخترهای هم سن و سالم به دور بودم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
440 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۰:۰۰
نویسنده یاسمن خلیلی فرد
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۰/۲۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
78,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۲ مگابایت
۴۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 121 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
11 ٪
73 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

میشه یه خلاصه خوب برای رمان بنویسین،منی که دارم پول میدم باید بدونم که کتابی که میخوام بخرم درباره چیه و موضوعش چیه،یه خلاصه کلی خیلی بهتر از یه تیکه از رمانه

4

اگه دنبال یک رمان فول هیجان و پر پیچ و خم می‌گردید اصلا این رمانو توصیه نمی‌کنم. اما اگه دنبال کتابی هستید که نویسنده‌ش با قلمش شما رو دنبال خودش بکشونه، خوندن انگار خودم نیستم ضروریه. داستانش در مورد دردها و سوءتفاهم‌هاست. آدم‌هایی که خودشونو در زمان گم کردن و سکوت به دردهاشون دامن زده. عاشقانه‌ی زوج‌های سن و سال‌دار چیزیه که در بیشتر رمان‌ها بهش توجه نمی‌شه ولی نویسنده‌ی جوان با پختگیِ قلمش و توصیفات و جمله‌های دلچسب خیلی خوب شما رو با این رمانسِ متفاوت همراه می‌کنه. از این نویسنده یادت نرود که رو هم بخونید حتما.❤❤

4

کتاب خوب و خوشخوان خانم یاسمن خلیلی‌فرد. من اولین کتابی که از یاسمن خانم خوندم این کتاب بود. و این کتاب باعث شد طرفدار قلم ایشون بشم. کتاباشون واقعا این قابلیت رو دارند که تبدیل بشن به فیلمنامه. من بودم حتماً از روی این کتاب فیلم می ساختم. کاراکترهای کتاب خیلی خوب طراحی شدند و تفاوت لحنها در کتاب به خوبی احساس میشه. انتخاب خاص راوی هم جالب هست. به صورت کتاب خوبی بود و یکی از بهترین آثار ایرانی این روزها

4

کتاب بسیار خوشخوان و دوست داشتنی بود. راستش در بیست درصد اول کتاب نیخواستم کنار بگذارمش ولی در ادامه میخکوبم کرد. شاید دغدغه های طرح شده در کتاب خیلی به نسل دهه هفتاد و هشتاد نخوره ولی برای منی که با اغلب شخصیت های داستان هم نسلم خیلی ملموس و واقعی بود. به دور از شعارهای سیاسی مرسوم، به دور از قضاوت، خیلی همه جانبه و از زوایای دید مختلف. واقعا خوب نوشته شده هرچند شاید خیلی داستان هیحان انکیزی نباشد

4

داستان زندگی چند تا خانواده است که سالهاست با هم دوستن.این کتاب از زبان هشت نفر روایت میشه.همسر یکی از این زوجها مدتی در ایران نبوده و حالا برگشته تا به زندگیش سروسامونی بده و یا طلاق بگیره.در موازی این داستان ما داستان زندگی دو خانواده دیگه هم داریم که گرفتاری های زندگی خودشونو دارن...

4

لطفا کمی دیگه طرح رایگان رو فعال کنید باتشکر از فیدیبو??

1

این کتاب خیلی روان تر و بهتر از کتاب قبلی یاسمن خلیلی فرد بود. خیلی دوست داشتم داستان و تقسیم روایت هاشو . اینکه کتاب چند راوی داشت از نظرم انتخاب درست و خوبى برای این داستان بود. با شخصیت لعیا خیلی ارتباط برقرار کردم. شخصیت ها خوب و ملموس بودن. تبریک به نویسنده کتاب برای این داستان خوب

4

"انگار خودم نیستم" رو به پیشنهاد کتابفروش خریدم. خیلی ریسک خرید کتاب ایرانی رو به جان نمی خرم ولی این بار خریدم و از اعتمادم به کتابفروش راضی ام. این که یک نویسنده جوان به این شکل به زندگی ادمهای میانسال نزدیک شده و واگویه هایی رو از شرایط و التهابات اونها به رشته تحریر درآورده از نظرم جالبه رمان ابتداش کمی کشدار بود ولی هرچی به سمت جلو رفت جذاب تر شد.

5

بسیار عالی و دوست داشتنی...متاسفانه کتاب ایرانی جذاب کم داریم و یادمون میره قصه ای که با شخصیت هاش بدلیل فرهنگ و محیط مشابه، همزاد پنداری میکنیم، چقدددر لذت بخشه. من شخصا نویسنده رو نمیشناسم بطور اتفاقی; یادت نرود که ; رو خوندم و متعاقبا به این قصه رسیدم. به نویسنده تبریک میگم و ازش متشکرم. هد دو کتابش به من حال و هوای خوبی دو منتقل کرد

4

واقعأ چیه این کتاب خوب وزیبا بود!!!!من این رمان وچند ماه پیش خوندم حوصله سر بود افتضاح حتمن پارتی شون کلفته که تبلغ میکنن ومصاحبه میگیرن از نوبسنده ش که گل کنه فکر اینجاش ونمیکنن که بالاخره خواننده ومخاطب که میخونه گندش در میاد متأسفم واسه نشر ققنوس چه خذعبلاتی و چاپ میکنن یعنی ‌واقعأ این نظرات پر از تعریف واقعیه!!!!

نمایش 63 نقد دیگر
3.9
(122)
خوش‌خوان 🪶 (1)
95,000
٪40
57,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
انگار خودم نیستم
انگار خودم نیستم
یاسمن خلیلی فرد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انگار خودم نیستم!
٪40
انگار خودم نیستم!
یاسمن خلیلی فرد
گروه انتشاراتی ققنوس
3.9
(122)
خوش‌خوان 🪶 (1)
95,000
٪40
57,000
تومان