0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بهترین باشید

معرفی، خرید و دانلود کتاب بهترین باشید

چگونه می توان از تناسب اندام، سلامت، و اعتماد به نفس برخوردار شد
درباره بهترین باشید

برای بهترین بودن چه کار باید کرد؟ آیا خوش‌مشرب بودن؟ خوش‌لباس بودن و حرفه‌ای بودن در مهارتی خاص کافی است؟ یکی از چیزهایی که بسیاری از پزشکان و روانشناسان تاکید دارند که بر حال خوب فرد تاثیر دارد «ورزش کردن» است. چرا که ورزش کردن یکی از کارهایی است که نه تنها بر جسم و اندام ما که بر ذهن و روان هم تاثیر بسزایی دارد. سالی گانل و کاترین لی در کتاب بهترین باشید به خوانندگان می‌آموزند که چطور با تمرین‌های ورزشی در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنند.

درباره کتاب بهترین باشید

کتاب بهترین باشید نوشته سالی گانل و کاترین لی در دسته کتابهای روان‌شناسی، سلامت و تندرستی قرار دارد. این کتاب را مرجان اندرودی به فارسی ترجمه کرده و از سوی انتشارات البرز راهی بازار نشر شده است. این کتاب به خوانندگان می‌آموزد که چگونه می‌توان از تناسب اندام، سلامت و اعتماد به نفس برخوردار شد. در واقع مطالبی که گانل بیان کرده به مخاطبان کمک می‌کند تا با تغییر سبک زندگی خود فرد بهتری چه از نظر ظاهر و چه از نظر باطن و رفتار شوند. یکی از نکات جالب کتاب بهترین باشید این است که در هر بخش نویسنده تمرینات و توصیه‌هایی را ارائه می‌کند تا خواننده از طریق آن بتواند برای خود هدف‌های کوچک تعیین کند و در نهایت با سختی‌ها و موانع مبارزه کند. به عنوان مثال مخاطب این کتاب اگر فردی باشد که به دلیل مشغله کاری فرصت ورزش کردن نداشته باشد با تمرین‌های قدرتی و کششی که در کتاب ارائه شده می‌تواند برای به دست آوردن نیرو و انعطاف‌پذیری بدن خود بهره بگیرید. در مقدمه کتاب «چگونه بهترین باشید» آمده است: «موانع اولیه را برداریم پیش از آنکه دریابید به کجا می‌‌روید، باید بدانید کجا هستید. این پرسشنامه‌ها را پرکنید تا بتوانید میزان فعالیت و الگوهای تغذیه خود را برآورد کنید. این کار نخستین گام برای بهبود بخشیدن است. چقر فعال هستید؟ ممکن است آدم پرمشغله‌ای باشید، اما فعالیتتان چقدر است؟ شما هم به‌احتمال‌زیاد مانند بسیاری از مردم تصور می‌کنید، کاملا فعال هستید، برای پی بردن به میزان فعالیتتان چند دقیقه زمان صرف کنید، ممکن است از نتایجی که به دست می‌آورید شگفت‌زده شوید. چه کار کنیم؟ فهرستی از فعالیت‌ها در زیر آمده است. اگر شما در هفته به مدت ده دقیقه به هرکدام از این فعالیت‌ها پرداختید در ستون مناسب علامت بزنید. انتخاب کنید که نوع فعالیت شما کدام‌یک از حالات زیر را داراست: آرام: شما چنین فعالیتی را با سرعت مطلوب انجام می‌دهید که ممکن است کمی گرم شوید. پر جنب‌وجوش: شما گرم می‌شوید، از نفس می‌افتید و عضلاتتان کمی خسته می‌شود. ورزشی: شما عرق می‌کنید، نفس‌نفس می‌زنید و عضلاتتان کاملاً کشیده می‌شود».

چرا باید کتاب بهترین باشید را بخوانیم

اگر از عادی بودن زندگی خود خسته شدید کتاب بهترین باشید با ارئه تمرین‌های ورزشی مؤثر به شما کمک می‌کند تا در طی هشت هفته قوت بدن خود را زیاد کنید. الگوهای خوابتان را بهبود ببخشید. اعتماد به نفس پیدا کنید و در نهایت با تناسب اندام و وزن مناسب در هر سنی که هستید از زندگی لذت ببرید. تمرکز این کتاب بر تمرینات ورزشی است که برای همه‌ی افراد مناسب است. در واقع تمرین‌ها به شکل تخصصی نیستند بلکه شما را به سمت انتخاب یک ورزش حرفه‌ای می‌کشاند تا از زندگی منظم‌تر و شاداب‌تری بهره‌مند شوید.

 نگاهی به سرفصل ها کتاب بهترین باشید

  1. موانع اولیه را بردارید
  2. با گروه «بهترین باشید» آشنا شوید
  3. انگیزه‌ی راز تناسب اندام همیشگی
  4.  ورزشکار شوید
  5. تمرین‌های ورزشی
  6. سوخت برای ورزش
  7. دستورکارهایی برای دستیابی به موفقیت
  8. آرامش یابید تا نیرو کسب کنید
  9. گروه بهترین‌های خودتان باشید: آنان چگونه عمل کردند؟

در بخشی از کتاب بهترین باشید می‌خوانیم

برنامه ورزشی تازه شما ابزاری مفید برای میهمانی‌ها و یا مجالس کوچک است. در واقع. اين بعد دیگری از زندگی‌تان به شمار می‌آید که ممکن است کارآمدتر و یا (جالب تر) از موضوعاتی مانند اين که کجا زندگی و یا کار می‌کنید. باشد. نشان دادن این امر که شما به خودتان اهمیت می‌دهید. در واقع به مخاطب می‌فهماند که شما آن‌قدر خاص هستید که ارزش صرف وقت و نیرو را داشته باشید. افرادی که به خودشان احترام می‌گذارند. خیلی زود احترام دیگران را نیز جلب می‌کنند. از این روش به بهترین نحو برای سخن گفتن در مورد برنامه ورزشی‌تان آن هم فقط به گونه‌ای مثبت؛ استفاده کنید. به آنان نگویید که هنوز هم وقتی می‌دوید. رانهایتان خسته و سست می‌شود و یا اينکه هنوز خیلی ماهر نشده‌اید! روی برخی از موفقیت‌هایتان تمرکز کنید (مثلا «دویدن دنبال اتوبوس آسان شده است. درحالی که پیش از این باعث می شد تمام روز پاهایم خسته شود!») و یا برخی از اهدافتان را بر زبان آورید («من برای شرکت در یک مسابقه دو چهارکیلومتری ثبت نام کرده‌ام که خیلی مشتاق فرارسیدنش هستم.»)

در مورد خودتان بهتر فکر کنید

مهم نیست در طی هشت هفته آینده چه اتفاقی برایتان خواهد افتاده قول بدهید که یک کار را به انجام برسانید. اگر چند جلسه را از دست دادید و یا به طور بی‌رویه غذا خوردید؛ و یا به این نتیجه رسیدید که ورزش کردن از عهده شما خارج است؛ و یا هر چیز دیگری «فقط یک کار بکنید: به خودتان استراحتی کوتاه بدهید. با خود با مهربانی سخن بگویید. سعی کنید چه در جمع و چه با خود» حرف بدی در مورد اندامتان نگویید. زمانی کوتاه را برای لذت بردن از احساسی که نسبت به اندام خود دارید. صرف کنید. از حمامی گرم لذت ببرید. رنگ‌ها و شور و هیجان درخشان و زیبایی بیرون را جذب کنید. به صدای پرندگان گوش فرا دهید. پوستتان را به لوسیونهای خوشبو آغشته کنید و از احساس تازه شدن پوست خود لذت ببرید. از شکنجه دادن مداوم خود دست بردارید که چرا آنچه می‌خواهید نیستید؛ آنچه هستید. بسیار خوب است.

ورزشکار شوید

سرانجام-برای قسمت شیرین برنامه‌تان آماده‌اید! یا نکند بخشی است که از رسیدن به آن هراس داشتید؟

«دوست دارم در مورد تغییر روش زندگی‌ام. بیندیشم این کار را ماه‌ها انجام داده‌ام! اما حالا واقعا قصد دارم تمرینات ورزشی‌ای را که ناگهان وحشت زده‌ام می‌کند، انجام دهم. این کار حس نشاط بخش در دلم ایجاد می‌کند.»(آلیسون)

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۹۱ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهسالی گانل
نویسنده دومکاترین لی
مترجممرجان اندرودی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۴/۱۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۹۱ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

نخوندم:)

3
(2)
13,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بهترین باشید
بهترین باشید
چگونه می توان از تناسب اندام، سلامت، و اعتماد به نفس برخوردار شد
انتشارات البرز
3
(2)
13,000
تومان