0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صد قانون والدین

معرفی، خرید و دانلود کتاب صد قانون والدین

درباره صد قانون والدین

به عنوان پدر یا مادر بارها کتاب‌های روانشناسی تربیت فرزند خوانده‌ایم اما چالش‌های بزرگ کردن کودک برایمان تمام نشده که هیچ بلکه با رشد کودک بیشتر هم شده است. ما گاهی فراموش می‌کنیم که با قواعد ساده هم می‌شود به پدر و مادری خوشحال‌تر و موفق‌تر تبدیل شد. کتاب صد قانون والدین نوشته‌ی ریچارد تمپلر جزو کتاب‌هایی است که والدین را با چالش‌هایشان روبه رو می‌کند و 100 راهکار ارائه می‌کند که زندگی والدین و فرزندان را دگرگون خواهد کرد.

 

درباره کتاب صد قانون والدین

کتاب صد قانون والدین نوشته‌ی ریچارد تمپلر نویسنده کتاب پرفروش صد قانون زندگی است. کتاب صد قانون والدین اولین بار در سال 2006 به چاپ رسید. تمپلر در این کتاب صد قانون کاربردی و قابل اجرا به والدین ارائه می‌کند تا به آن‌ها کمک کند برای بهبود روابط والد فرزندی خود تغییرات چشمگیری را مشاهده کنند. یکی از مشکلاتی که بیشتر جوامع امروز با آن مواجه هستند عدم آگاهی و شناخت کافی از اصول تربیتی فرزند از بدو تولد تا زمان بزرگ‌سالی است. چرا که بیشتر پدر و مادرها با این تصور که روش‌های خودمان و والدینمان درست است قواعد خود را به کار می‌گیرند؛ اما باید این نکته را متذکر شد که روش‌های غلط برای تربیت کودک بعدها والدین را با مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌کند. کتاب صد قانون برای والدین با معرفی قوانین کاربردی هر آنچه را والدین و حتی معلمان باید درباره کودکان بدانند را بیان می‌کند. کتاب صد قانون والدین از زمان نوزادی تا دوران مدرسه و دانشگاه فرزند شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب در ایران با چند ترجمه متفاوت منتشرشده است که کتاب حاضر با ترجمه‌ی آذر جولائی در سال 1387 در نشر البرز منتشر شده است.

نگاهی به سرفصل‌های کتاب صد قانون والدین

قانون‌های درست اندیشی

قانون‌های رفتار

قانون‌های هر روز

قانون‌های انضباط

قانون‌های شخصی

قانون‌های خواهران و برادران

قانون‌های مدرسه

قانون‌های نوجوانی

قانون‌های بحران

قانون‌های بزرگ‌سالان

درباره نویسنده صد قانون والدین

ریچارد تمپلر یکی از نویسندگان مشهور در حوزه روانشناسی خودپروری و خودیاری است. البته این نام مستعار این نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان است که با آن کتاب‌های زیادی را به رشته تحریر در آورده است. تمپلر در بیشتر کتاب‌های خود قوانین رسیدن به موفقیت در حوزه‌های مختلف را بررسی و تحلیل می‌کند و مخاطبان زیادی از پدران و مادران گرفته تا مدیران و رهبران از خوانندگان کتاب‌های او هستند.

چرا والدین باید کتاب صد قانون والدین را بخوانند

کتاب صد قانون والدین برای همه‌ی خانواده‌هاست. کمتر خانواده‌ای است که با فرزند خود چالش و درگیری نداشته باشد و دقیق بداند چطور با فرزندان خود در هر موقعیت به خصوصی رفتار متناسب با آن موقعیت را داشته باشد. کتاب حاضر برای پدران و مادرهایی که نمی‌دانند در موقعیت‌های مختلف با کودک خود چه رفتاری داشته باشند. چطور آن‌ها را تنبیه و تشویق کنند. چطور به آن‌ها نه بگویند. چطور با آن‌ها همدردی و همراهی کنند. شاید این سؤال در ذهن بسیاری شکل بگیرد که هر کودکی با کودک دیگر متفاوت است پس چطور یک کتاب می‌تواند برای همه‌ی والدین مؤثر باشد؛ اما نویسنده با والدین زیادی ملاقات داشته و طی این دیدارها متوجه شده که تقریباً بیشتر آن‌ها دغدغه‌های مشابهی داشتند. او سعی کرده در این کتاب راهکارهایی را ارائه دهد که برای بیشتر والدین کاربردی باشد.

در بخشی از کتاب صد قانون والدین می‌خوانیم

بهترین پدر و مادرانی که می‌شناسید چه کسانی هستند؟ آنانی که به ذات و بر اساس غرایضشان آدم‌هایی هستند که چیزهایی را که نیمی گویند انجام می‌دهند و باعث بار آمدن فرزندانی شاد، متکی به نفس و متعادل می‌شوند؟ تابه‌حال فکر کرده‌اید چه چیز آنان را در این امر موفق ساخته است؟ حال وقت آن رسیده به پدر و مادرانی فکر کنید که مثل پلیس‌ها رفتار نمی‌کنند. چرا که نه؟

در رفتار همه پدر و مادران موفقی که می‌شناسم یک موضوع مشترک وجود دارد. همه آنان آدم‌هایی راحت هستند. بدترین پدر و مادران کسانی هستند که به بعضی مسائل گیر می‌دهند. شاید آنان نگران این نیستند که به‌عنوان پدر و مادر چقدر خوب هستند (شاید هم باشند) و دغدغه چیزهایی را دارند که بر روی قابلیت‌هایشان برای اینکه والد خوبی باشند تأثیر می‌گذارند و برای این موضوع نگرانی و دلواپسی دارند.

پدر و مادری را می‌شناسم که ذاتاً تمیز و منظم هستند. بچه‌هایشان کفش‌هایشان را بیرون منزل در جای خود درمی آورند، در غیر این صورت قیامتی به پا خواهد شد، حتی اگر کفش‌هایشان تمیز باشد. در حقیقت، غیرممکن است که زانوی شلوار بچه‌ها با چمن سبز و یا قوطی سس روی آن‌ها بریزد.

دوست دیگری دارم که فرزندانش همیشه تحت‌فشار روحی سختی قرار دارند. آنان در هر مسابقه دوستانه‌ای هم که شرکت کنند باید همیشه برنده باشند. وای به روزی که بچه دیگری برنده شود. بچه بیچاره به خاک سیاه نشانده می‌شود. به طور حتم نظیر این آدم‌ها دوروبر شما هم هست.

پدر و مادران خوبی که من دیده‌ام از فرزندانشان سروصدا، شلوغی و داد و قال و ورجه و وُرجه و تقلا و گل بازی انتظار دارند. آنان همه این شرایط را با راحتی و آرامش از سر می‌گذرانند. آنان می‌دانند چطور هجده سال را با این موجودهای کوچک و قابل‌احترام سر کرده و آنان را بزرگ کنند. آنان مانند بزرگ‌سالان با فرزندانشان رفتار نمی‌کنند، زیرا می‌دانند به‌موقع به آن قسمت هم می‌رسند.

بین خودمان باشد، باگذشت زمان آسان‌تر می‌شود به این قانون عمل کرد. اگرچه خیلی‌ها هم آن را سرآمد و اولین قانون برای پدر و مادران نمی‌دانند. راحت بودن با اولین فرزند خیلی سخت‌تر از آسان‌گیری‌های شما با آخرین نوجوانتان است...

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۱ مگابایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهریچارد تمپلر
مترجمآذر جولائی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۱ مگابایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نظرم کتاب آموزنده و خوبیه برای والدین ،یکسری مطالب را بیان میکنه که دانستن و عمل به آنها کار والدین را راحت تر میکنه،ترجمه خوبی دارد

5

جزو کتابهایی است که دوبار خوانده ام

4

به نظر من کتاب روان و خوبی است

4.3
(4)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صد قانون والدین
صد قانون والدین
ریچارد تمپلر
انتشارات البرز
4.3
(4)
10,000
تومان