0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پاسخ «نه» از سر مهر
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب پاسخ «نه» از سر مهر

صراحت در پدر و مادر قدرت در فرزند
نویسنده:
یسپر یول
درباره پاسخ «نه» از سر مهر

«نه» واژه‌ای است که عموم مردم فکر می‌کنند بار معنایی منفی دارد و برای تواضع و فروتنی ‌نباید از این واژه استفاده کنند. اما این تفکر درست نیست و واژه‌ی «نه» را باید بیشتر استفاده کرد. در کتاب پاسخ نه از سر مهر، نویسنده، یسیر یول روش درست نه گفتن و به ویژه نه گفتن به فرزندان را به خوانندگان آموزش می‌دهد. این کتاب راهگشای خوبی برای نه گفتن است و خواندن آن به همه‌ی خوانندگان توصیه می‌شود.

درباره‌ی کتاب پاسخ نه از سر مهر اثر یسپر یول

کتاب پاسخ نه از سر مهر نوشته‌ی یسپر یول است. این کتاب برای نخستین بار در سال 2006 منتشر شد و از ابتدا در فهرست کتاب‌های پرفروش در حوزه‌ی تربیت فرزند قرار گرفت. یسپر یول به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان حوزه‌ی تربیت فرزند شناخته می‌شود و تاکنون حدود بیست کتاب در این مورد نوشته است. او در مقدمه‌ی این کتاب می‌نویسد: «درزندگی بسیاری از مردم لحظاتی وجود دارند که در آنها واژه ی کوچک آری همچون بزرگ ترین هدیه جلوه گر می شود. این واژه نشانه‌ی قطعی صراحت و نیز اعتماد و اراده‌ی طرف مقابل برای ایجاد فضایی مشترک است که در آن احساس تنهایی به پشت صحنه رانده می‌شود. حال، چه به هنگام احساس شیرین نخستین ارتباطات نزدیک و از روی صمیمیت، چه یک آری اندیشمندانه و درعین حال همراه با اشتیاق در مراسم ازدواج و چه به هنگام تجربه‎ی «غرق شدن» در نگاه پر از امید و اعتماد یک نوزاد- در همه‎ی این احوال وجود آدمی از احساس پذیرش امتیازی عالی و پرشکوه سرشار می‎شود. چه بسیار بر آن می‌شویم که همه‌ی تلاشمان را به کار گیریم تا این آری را از زبان فردی دیگر دریافت داریم و چه بسیار اتفاق می افتد که روند یکنواخت زندگی سبب می‌شود این تصمیم را به دست فراموشی بسپاریم.»

مروری بر فصل‌های کتاب پاسخ نه از سر مهر

کتاب پاسخ نه از سر مهر شامل هجده فصل است که نویسنده در هر فصل نکته‌ی مهمی را راجع به اصل «نه» گفتن به خواننده می‌آموزد.

فصل اول:هنر نه گفتن به فرزندان

فصل دوم: نه، پاسخی مهر آمیز

فصل سوم:رفتار با نوزادان

فصل چهارم: رفتار با کودکان یک تا پنج ساله

فصل پنجم:زبانی صمیمی و درست به‌کار گیریم

فصل ششم: تفاوت یک آرزو و یک نیاز

فصل هفتم: آیا پدر و مادر همیشه باید آنچه فرزندان هوس میکنند را فراهم آورند؟

فصل هشتم:چه زمانی نه پاسخ درست است؟

فصل نهم:نه گفتن اندیشمندانه

فصل دهم: نه گفتن به اختیار

فصل یازدهم: آنپاه که گفتن یک نه قابل بحث می‌شود

فصل دوازده‌‌م:چرا بدون یک نه راستین نمی‌تواند یک آری راستین وجود داشته باشد

فصل سیزدهم: کودکانی که در مقیاسی ویژه بر استقلال خویش پافشاری می‌کنند

فصل چهاردهم:نه گفتن به کودک و نوجوانان

فصل پانزدهم: بیاموزیم که با وجدان راحت نه بگوییم

فصل شانزدهم: «نه» ی مردانه و «نه» ی زنانه

فصل هفدهم: نه گفتن به همسر

فصل هجدهم: آیا فرزندان نیز اجازه دارند به پدر و مادرشان نه بگویند؟

درباره‌ی یسپر یول نویسنده‌ی کتاب پاسخ نه از سر مهر

انتشارات درسا کتاب پاسخ نه از سر مهر را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. یسپر یول در سال ۱۹۴۸ در کشور دانمارک زاده شد. او معلم، مشاور، درمانگر خانوادگی و نویسنده است. یول الهام بخشی بزرگ در زمینه‌ی تعلیم و تربیت برای نسل آینده به شمار می‌آید. وی به عنوان یکی از نوآورترین درمان شناسان خانواده در اروپا، در سال ۲۰۰۴ با بنیانگذاری «آزمایشگاه خانواده» به حمایت از پدران و مادران برخاست تا آنان بتوانند در خانواده نقش رهبرانی توانا، قابل اعتماد و موفق را برعهده بگیرند. «آزمایشگاه خانواده» در بسیاری کشورهای اروپا از جمله دانمارک، نروژ، سوئد، آلمان، اتریش و کرواسی تأسیس شده است.

یسپر یول در سال ۱۹۷۲ تحصیلاتش را در رشته های تاریخ، تعلیم و تربیت دینی و تاریخ علوم عقلانی اروپا به پایان رساند. وی به جای ادامه‌ی کار در مسیر شغل معلمی، به عنوان مربی خانگی و سپس در سمت مددکار اجتماعی مشغول کار شد و در کشور هلند و ایالات متحده‌ی آمریکا در نزد والتر کمپلر به آموختن دانش درمان خانواده پرداخت. یسپر سال‌ها رهبری «انستیتوی اسکاندیناوی کمپلر» که خود پایه‌گذار آن بود را، بر عهده داشت. کمپلر در شمار آن گروه از همکاران فریتز پرلز است که در اواسط دهه ی هفتاد دانش درمان شخصیت را به اروپا آورد. یسپر یول با الهام گرفتن از این امر، مرکز درمان و مشاوره‌ی خود را ایجاد کرد تا با پادرمیانی‌های کوتاه مدت در مورد مسائل همه‌ی اعضای خانواده به روشی عمل گرایانه و قابل اعمال به حل مشکلات اقدام کند. هدف این است که پدر و مادر در راستای جستجوی راه‌های تربیتی نوین حمایت شوند، نه اینکه بر ناکامی‌هایشان در این راه مهر تأیید زده شود، کاری که بدبختانه ممکن است به هنگام درماندگی و مشاوره با کارشناسان تربیتی برای آنان و نیز برای یسپر یول اتفاق بیفتد.

یسپر پول نویسنده‎ی بیست جلد کتاب است که به بسیاری از زبان‎ها ترجمه شده‎اند. از مشهورترین آنها می‎توان «فرزند صالح»، «خانواده ی صالح» و «وظایف خانواده» را نام برد.

چرا باید کتاب پاسخ نه از سر مهر را خواند؟

کتاب پاسخ نه از سر مهر، درباره‌ی ضرورت استفاده‌ از واژه‌ی «نه» سخن می‌گوید. یسپر یول در این کتاب نه گفتن را به افراد مختلف آموزش می‌دهد و تمرکزش را به نه گفتن به کودکان می‌گذارد.

کتاب پاسخ نه از سر مهر در دسته‌ی کتاب‌های روان شناسی قرار دارد.

کتاب پاسخ نه از سر مهر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 104 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 5 روز بخوانید.

کتاب پاسخ نه از سر مهر حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روان شناسی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب پاسخ نه از سر مهر می‌خوانیم

چه زمانی «نه» پاسخ درست است؟

طبیعی است هر کس باید به این پرسش که در چه مواردی می‌تواند و می‌خواهد نه بگوید، خود پاسخ دهد. از این رو می‌خواهم در مطالب زیر تنها به طرح یکی دو تدبیر و تجربه بپردازم:

بگذارید نخست از اینجا شروع کنیم که چرا به عنوان پدر و مادر نباید اجازه‌ی نه گفتن داشته باشیم.

ما اجازه نداریم به نیازهای اساسی فرزندانمان مانند در کنارمان بودن، همبستگی، امنیت، تغذیه، مراقبت، پوشاک و خواب نه بگوییم. اگر چنین کنیم، وظیفه‌ی نگهداری و پرورش فرزندان را زير پا گذاشته‎ایم و ممکن است حق زندگی کردن با فرزندانمان را از دست بدهیم. هنوز هم پدر و مادرهایی وجود دارند که به دلایل گوناگون در شرایطی نیستند که بتوانند به درستی به مسئولیت‌هایشان در برابر فرزندان عمل کنند. از اين رو باید فرزندانشان به طور موقت و یا به مدت طولانی تحت مراقبت دیگران قرار گیرند. چنین پدر و مادرهایی آدم‌هایی بهتر یا بدتراز کسانی نیستند که از امتیاز پرورش و مراقبت فرزندانشان برخوردار هستند.

به جز مواردی که گفته شد، پدر و مادرمی‎توانند نزدیک به هميشه نه بگویند. با وجود این، می‌خواهم به کارگیری تمرین فکری زیر را پيشنهاد کنم تا نبود اطمینان و یا وجود شک و تردید، نه گفتنی از روی بی فکری را به دنبال نداشته باشد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب پاسخ نه از سر مهر اثر یسپر یول بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روان شناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
569.۲۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسندهیسپر یول
مترجمهما احمدی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Nein aus Liebe: klare Eltern - starke Kinder
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۶۹.۲۸ کیلوبایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1
(1)
17,000
٪50
8,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پاسخ «نه» از سر مهر
٪50
پاسخ «نه» از سر مهر
صراحت در پدر و مادر قدرت در فرزند
انتشارات درسا
1
(1)
17,000
٪50
8,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر