0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی

چگونه می توان حال و آینده خود را متحول ساخت
درباره سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی

کتاب «سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی» تحقیق و پژوهشی از سوی «استیو زافرون» و «دیو لوگان» درزمینه‌ی رفتار سازمانی و رهبری است که به کمک آن شرکت‌ها می‌توانند به کارایی بالا در کار و در میان کارمندان دست یابند. این اثر با ارائه مثال‌هایی روشن از سازمان‌های موفق در دنیا و تجربیات دو نویسنده مسیر موفقیت و رهبری اصولی را ترسیم و نکات راهبردی و مفید برای موفقیت در حوزه‌ی مدیرت و خودشناسی را بیان می‌کند.

درباره کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی

کتاب «سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی» The Three Laws of Performance «استیو زافرون» و «دیو لوگان» سال 2009 منتشر شده است. این اثر یکی از کتاب‌های معروف و برجسته‌ی سال‌های اخیر درباره‌ی نحوه‌ی رهبری است که در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب طی سه بخش «سه قانون در عمل»، «بازنویسی آینده‌ی رهبری» و «استاد شدن در بازی عملکرد» موضوعات مربوط به رهبری، افزایش بهره‌برداری و تغییر و دگرگونی را توضیح می‌دهد. این کتاب در مورد کارایی و سه قانون حاکم بر آن صحبت می‌کند که طی قانون اول آن به سؤال چرا افراد کاری را می‌کنند که به آن مشغول‌اند؟ پاسخ می‌دهد و ابزار لازم برای نفوذ به درون مسئله و حل آن را در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

کتاب «سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی» با زبانی ساده نوشته شده است و افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی مدیریت و ارتقا مهارت‌های اجتماعی می‌توانند از آن استفاده کنند. «استیو زافرون» و «دیو لوگان» در نوشتن این کتاب مثال‌ها و تجربیات قابل‌لمس را ذکر کرده‌اند به همین دلیل خواننده به‌راحتی می‌تواند به مقصود آن‌ها برسد و از آن‌ها درس بگیرد. «استیو زافرون» و «دیو لوگان» در این اثر از مقالات و کتاب‌های گوناگون دیگر که درباره‌ی رهبری و مدیریت به نگارش درآمده‌اند نیز صحبت می‌کنند و تجربیات شرکت‌های موفق دیگر همچون ریباک را هم بیان می‌کنند تا افراد به درک درستی از رهبری برسند.

ویژگی‌های یک رهبر کاردان

کتاب «سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی» درباره‌ی ویژگی‌های اصلی و مهم یک رهبر صحبت می‌کند و آن‌ها را لازمه‌ی فردی می‌داند که مسئولیت سازمانی را برعهده گرفته است. ویژگی شماره‌ی یک رهبر ازنظر این اثر قدرت اظهارنظر در نحوه‌ی شکل‌گیری وضعیت‌ها است و در این موقعیت طبق گفته‌های این کتاب بهتر است یک رهبر از خودش بپرسد چگونه می‌تواند طوری با دیگران تعامل کند که شکل‌گیری وضعیت در ذهن آن‌ها به نحوی انجام شود که قدرت بیشتری به آن‌ها ببخشد؟

درباره استیو زافرون و دیو لوگان

«استیو زافرون» Steve Zaffron سرمایه‌دار و نویسنده‌ی آمریکایی تحصیلاتش را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به سرانجام رسانده است. او کارآفرین و مشاور شرکت‌های بنام آمریکایی بوده و تا امروز چندین کتاب منتشر کرده است. او به همراه «دیو لوگان» Dave Logan کتاب «سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی» را به نگارش درآورده است که پس از انتشار توجه علاقه‌مندان به کتاب‌های این حوزه را به خود جلب کرد.

در بخشی از کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی می‌خوانیم

ما می‌دانیم که پرده‌ی اول را دیگر نمی‌توان بازنویسی کرد. این پرده قبلاً اجراشده است.

پرده‌ی دوم را نیز نمی‌توانیم بازنویسی کنیم. زیرا این پرده هم‌اکنون در حال اجراست.

اما، ما می‌توانیم پرده‌ی سوم را بازنویسی کنیم.

برای بازنویسی پرده‌ی سوم ابتدا باید چند حرکت اساسی انجام دهیم. اول، باید پرده‌ی سوم را از هرچه در آن است تخلیه کنیم و محتویات آن را به محل واقعی خود، یعنی پرده‌ی اول بازگردانیم. با این کار فضایی خالی ایجاد می‌کنیم که هر چیز جدیدی را می‌توان در آن نوشت. در این مرحله، توهم آن آینده‌ی «شاید یک روزی» از میان خواهد رفت زیرا موجودیت آن آینده عمدتاً منوط به انعکاس امیدها و هراس‌های برخاسته از وقایع گذشته‌مان بوده است.

دوم، کار بازنویسی آینده باید با ایجاد احساس «تمامیت» و یکپارچگی در وجود ما انجام شود. برای بازنویسی پرده‌ی سوم، رابطه ما با آنچه در حال نوشتن آن هستیم باید براساس احترام به کلام خود باشد. سوم، در بازنویسی این پرده‌ی سوم جدید، برخی موارد باید در تناسب با پرده‌ی اول باشند. به‌عنوان‌مثال، اگر شخصی هر دو پای خود را در پرده‌ی اول زندگی خویش از دست داده باشد، دیگر نمی‌تواند در بازنویسی پرده‌ی سوم، خود را بالرین اعلام کند. اما پرده‌ی سوم جدید را نه‌فقط خودمان، بلکه با دیگران بنویسیم، چه خواهد شد؟

رهبری یعنی به وجود آوردن محیط و شرایطی که افراد بتوانند در آن پرده‌ی سوم خود را با یکدیگر بنویسند، پرده‌ی سومی که در متن آن تمام نگرانی‌ها و نیازها و مطلوبیت‌های موردنظر خود شخص و همه‌ی افراد دیگر گنجانده شده باشد.

ما ضمن دخالت دادن دیگران، برای شنیدن ندای آینده‌ی موردنظر گوش فرا می‌دهیم، آینده‌ای که به علت وضعیت موجود دچار محدودیت نباشد. با شنیدن صدای آن آینده، پرده‌ی سوم جدید شکل خواهد گرفت و بر اثر واکنش‌های مناسب ما، ما را به سمت خود خواهد کشید. در این حالت، ماهیت و کیفیت پرده‌ی دوم، یعنی پرده‌ای که هم‌اکنون در آن هستید، به‌طورکلی متحول می‌شود و از «سخت و دشوار» یا حتی «ناممکن» به «سرزنده و نیرومند» تغییر خواهد یافت. یا به‌عبارت‌دیگر، «انجام کارها از روی ناچاری» به «سرشار از امکانات جدید» تغییر خواهد کرد. این پرده‌ی سوم جدید مطلقاً آن آینده‌ی «شاید یک روزی» نیست، بلکه آینده‌ای است که هم‌اکنون و در همین لحظه در اختیار شما قرار دارد.

همه‌ی کسانی که مراحل مذ‌کور را پشت سر گذاشته‌اند، اظهار می‌کنند که این پرده‌ی سوم زندگی انسان را آکنده از نور و روشنایی می‌کند.

ترجمه کتاب سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی به زبان فارسی

کتاب «سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی» اثر «استیو زافرون» و «دیو لوگان» را «شهاب کامکار» به فارسی ترجمه کرده و آن را «نشر درسا» سال 1394 منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این اثر در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «شهاب کامکار» مترجم این اثر آثار حوزه‌ی روانشناسی، خودشناسی و مدیریت را ترجمه می‌کند و از ترجمه‌های دیگر او می‌توان به کتاب‌ «حلقه‌ی قدرت» اثر «جین شینودا بولن» اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. میکروبوک صوتی این اثر با عنوان «سه قانون عملکرد، بازنویسیِ آینده سازمان و زندگی شخصی‌تان» از سوی شادن پژواک با صدای «تایماز رضوانی» هم منتشر شده است که آن هم برای دانلود در فیدیبو موجود است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۰ مگابایت
تعداد صفحات
304 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۸:۰۰
نویسندهاستیو زافرون
نویسنده دومدیو لوگان
مترجمشهاب کامکار
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The three laws of performance : rewriting the future of ypur organization and your life
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۰ مگابایت
۳۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
12 ٪
4
(8)
46,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی
سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارایی
چگونه می توان حال و آینده خود را متحول ساخت
انتشارات درسا
4
(8)
46,000
تومان