0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معتادان فیس بوک

معرفی، خرید و دانلود کتاب معتادان فیس بوک

درباره معتادان فیس بوک

اختراع وسایل ارتباط جمعی و پیشرفت چشم‌گیر آنها در طول دهه‌های اخیر، یکی از مهم‌ترین تفاوت انسان‌های امروزی با اجدادشان است. اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند هر وسیله‌ی دیگر می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشند و موجب کسب درآمد یا شهرت گردند. از طرف دیگر اعتیاد به آنها موجب بروز مشکلات و معضلات زیادی خواهد شد و زندگی فردی و اجتماعی افراد را مختل خواهد کرد. علی محمد آقا زمانی در کتاب معتادان فیسبوک دلایل روانشناختی و اجتماعی اعتیاد به فیسبوک را بررسی کرده است و در ادامه پیشنهاد‌هایی ساده و کارآمد را برای رهایی از آنها مطرح کرده است. کتاب معتادان فیسبوک برای اولین بار در ایران به بحث اعتیاد به فیس‌بوک پرداخته است.

‌درباره‌ی کتاب معتادان فیسبوک اثر علی محمد آقا زمانی

با اختراع پهنه‌ی جهانی وب، در اواخر قرن بیستم صنعت ارتباطات و اطلاعات انقلاب بزرگی را تجربه کرد. این موضوع به قدری حائز اهمیت است که این انقلاب را «گذر بشر از انقلاب کشاورزی و صنعتی سده‌های قبل» نامیده‌اند. از طرف دیگر با گسترش زیرساخت‌های اطلاع رسانی و ارتباطات ارتباط بین کشورها محقق شد. به این ترتیب شبکه‌های اجتماعی که تنها در یک کشور کاربر داشت، فرصت آن را پیدا کرد تا در سطح بین‌المللی مطرح شود. بهترین مثال در این زمینه شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک است که بیش از دو میلیارد کاربر دارد و اثرگذارترین رسانه‌ی جهان شناخته شده است.

فیس‌بوک یک شبکه‌ی اجتماعی چند رسانه‌ای است و همین امکانات بزرگترین مزیت رقابتی این رسانه در مقایسه با رسانه‌های سنتی به شمار می‌آید. اینترنت و فیس‌بوک هر دو ابزاری برای کارآفرینی و استفاده از فرصت‌ها هستند اما در کنار این مزایا، معضلات و مشکلات زیادی را نیز به وجود آورده است که از چشم روانشناسان و جامعه شناسان پنهان نمانده است.

علی محمد اقا زمانی با مطالعه و بررسی کتاب‌ها، مقالات و سمینارهای آسیب‌شناسی رفتاری و روانی مفهوم و علائم پدیده‌ی «اعتیاد فیسبوکی» را مورد کنکاش قرار داده است. علاوه بر آن به تحلیل ساختار فیس‌بوک و سیستم‌های تبلیغاتی این رسانه پرداخته است. افزون بر عوارض اعتیاد فیس‌بوکی، مسئله حائز اهمیت دیگر امنیت شخصی کاربران است که بارها مورد سواستفاده‌های سیاسی قرار گرفته است و ناهنجاری‌های اجتماعی را نیز به دنبال داشته است. نویسنده در ادامه 55 چالش استفاده افراطی از فیس‌بوک را مطرح کرده است و در انتهای هریک از آنها یک توصیه در حوزه‌ی آسیب ‌شناسی رفتاری و امنیت اطلاعات مطرح کرده است تا افراد با مطالعه‌ی آن آگاهی بیشتری نسبت به این شبکه‌ی اجتماعی و پیچیدگی‌های آن داشته باشند. در ادامه به برخی از این مشکلات  اشاره شده است:

فیسبوک شمارا کم و گوشه‌گیر می‌کند

فیس‌بوک، اعتماد به نفس را کاهش می‌دهد

دسترسی به عکس‌های خود را محدود کنید

طعمه‌ی سارقان اینترنتی و غیر اینترنتی نشوید

ناراحتی‌های مفصلی و شبکه‌های مجازی

و....

‌درباره‌ی علی محمد آقا زمانی نویسنده‌ی کتاب معتادان فیسبوک

علی محمد آقا زمانی از پژوهشگران و محققین حوزه‌ی فناوری و اطلاعات و ارتباطات است. او تاکنون آثار گوناگونی را در قالب مقاله و کتاب در این عرصه منتشر کرده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «رازهای طراحی وب‌سایت»، «مقدمه‌ای بر کارآفرینی دیجیتالی» و «رازهای آمازون» اشاره کرد. انتشارات درسا کتاب معتادان فیسبوک را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب معتادان فیسبوک را خواند؟

کتاب معتادان فیسبوک در دسته‌ی کتاب‌های آسیب‌شناسی و روانشناسی طبقه‌بندی می‌شود  و آسیب‌های نامحسوس شبکه اجتماعی فیسبوک بر روان و زندگی اجتماعی افراد را مورد کنکاش قرار داده است. این کتاب برای گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان مناسب است. نوجوانان با مطالعه این اثر می‌توانند با آگاهی بیشتری در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت بپردازند و با تعیین اهداف هوشمندانه به‌جای اتلاف وقت، از شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 111 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 5 روز بخوانید.کتاب معتادان فیسبوک حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی بخوانند، مفید خواهد بود.

انتشارات درسا، ناشر کتاب معتادان فیسبوک

 انتشارات درسا فعالیت فرهنگی خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. نشر درسا با مدیریت کیوان رحیمیان همواره با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی سعی کرده است آثار ارزنده‌ی نویسندگان ایرانی و خارجی را تهیه کند و آنها را در  اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. با گسترش کسب‌‌وکارهای الکترونیکی، انتشارات درسا امکان خرید آنلاین را نیز فراهم کرد. این انتشارات با ایجاد فروشگاه آنلاین علاوه بر کتابهای خود بیش از صد عنوان کتاب از ناشرین متفاوت در حوزه‌های گوناگون نظیر روانشناسی خودیاری، موفقیت، خوددرمانی، مشاوره خانواده، ادبیات و را عرضه کرده است.

‌در بخشی از کتاب معتادان فیسبوک می‌خوانیم

کارشناسان بر این عقیده اند که با روی آوردن مردم انگلستان به ویژه نسل جوان به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، آنها چنان با دنیای مجازی انس می‌گیرند که از درک حقایق دنیای بیرون و واقعی غافل می‌شوند و حتی کار به جایی می‌کشد که خاطرات و وقایع مهم زندگی خود در دنیای بیرون را به دست فراموشی می‌سپارند و در کل؛ یک هویت مجازی پیدا می‌کنند. بسیار پیش آمده است که برخی از دوستان شما از صبح تا شب در فیس‌بوک مشغول پاسخ دادن به مجموعه سوالاتی هستند که دیگر کاربران یا انجمن‌ها و گروه‌های فیسبوکی مطرح و منتشر کرده‌اند: چه رنگی را دوست دارید، عاشق چه شوهری هستید. بلندی قامت شما چقدر است؟ از کدام زبان متنفرید،. قرمز یا آبی، چرا موبایلتان هميشه زیر بالش است و سوالاتی از این دست که بعضا مطالب نژادپرستانه، زشت و فریبنده در آنها مشاهده می‌شود. کاربران معتاده معمولا مشتریان پاسخ‌دهی به اين گونه سوالات هستند. شاید گمان می‌کنند هر اندازه جدی‌تر به اين سوالات پاسخ دهند. امتیازی برای آنها در نظر گرفته می‌شود و در قرعه کشی برنده می‌شوند، يا تصور می‌کنند پاسخ دقیق و کامل دادن به این سوالات، به افزایش آگاهی دوستانشان از خصایص و هویت آنها منجر می شود، درحالی که این تصورات اشتباه است.

هویت شما هویت دیجیتالی نیست که بخواهید با فیس‌بوک بازی آن را تقویت کنید. هویت شما به فرموده‌ی مولانا این است: «تو همه انديشه‌ای / مابقی خود استخوان و ريشه‌ای.» اینکه دنیا بداند چرا عاشق منچستر یونایتد هستید و لباسی با نشان تجاری زارا می‌پوشید و جمعه‌ها تارت توت فرنگی می‌خورید یا سرخ پوستان را دوست ندارید و کتاب جنایی می‌خوانید. کمکی به شناساندن شما به جامعه ی بشری و محافل علمی و ادبی و ورزشی نمی کند. به جای این کارها یک سخن حکمت آموز از بزرگان علم و ادب بیاموزید و در زندگی خود به کار برید و آن را به دیگران منتقل کنید.

یا تولیدکننده‌ی محتواهای اثربخش و سودمند باشید نه محتوای بی‌پایه و بی‌مایه. فیس بوک می‌خواهد شما همواره برخط باشید تا تبلیغات بیشتری را در پروفایل شما نمایش دهد و سود بیشتری به جیب بزند؛ به فکر جهانی کردن هویت و شخصیت شما نیست.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب معتادان فیسبوک اثر علی محمد آقا زمانی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی و جامعه‌شناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
797.۱۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
110 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۰:۰۰
نویسنده علی محمد آقا زمانی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۰۴
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۹۷.۱۳ کیلوبایت
۱۱۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

خرید کردم باز نمیکند

3
(2)
17,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معتادان فیس بوک
معتادان فیس بوک
علی محمد آقا زمانی
انتشارات درسا
3
(2)
17,000
تومان