0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گاو در اساطیر و حماسه های ایرانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب گاو در اساطیر و حماسه های ایرانی

نویسنده:
سمیه ایرجی
ناشر:
ترفند
درباره گاو در اساطیر و حماسه های ایرانی
جلوه‌­های حضور این اسطوره در آیین­ها و ادیان باستانی، ادوات و آلات سلطنت (تخت و گنج پادشاهی)، نقش­آفرینی در نوید ظهور منجی و یاریگری انسان­ها و حیوانات مظلوم، آفرینش شخصیت توأمان انسان ـ گاو در کاخ شاهی به نشانه آفرینش هم­سوی این اسطوره با بشر نخستین، حضور آن در حکومت­ها نه تنها به شکل ادوات جنگی مثل گرز و درفش، بلکه در حفظ تمامیت ارضی و در قالب پاسبانی هشیار که یابنده مرزهاست و مباهات پهلوانان و سلسله­های پادشاهی به حضور نام او در جوار نام خاندان خود، همگی نمود موهبت­هایی است که در قالب این اسطوره آشکار شده است. شناساندن نمودهای این اسطوره ارزشمند در شعر حماسی تلاشی برای آگاهی از خاستگاه و فلسفه مقدس آن است. اسطوره­ای که طی سالیان دراز در سنگ نگاره­ها و آثار دیگر به یادگار مانده و بیانگر این حقیقت است که اسطوره درگذر تاریخ همیشه زنده است و با مردم و فرهنگ آن ملت زندگی می­‌کند­­. پیوند این ­اسطوره با انواع­ دیگر ­ادبی (عرفانی­، غنایی و تعلیمی) توجیهی دیگر بر جاودانگی اسطوره­‌هاست که نباید فارغ از معنایشان بررسی شوند. در حقیقت­، فرهنگ ­بشری با اسطوره زاده ­است و همچنان در روان آدمیزادگانِ اکنون و آینده به حیات­ خود ادامه می‌دهد­.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۵ مگابایت
تعداد صفحات
151 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۲:۰۰
نویسندهسمیه ایرجی
ناشرترفند
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۰۹
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۵ مگابایت
۱۵۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
20 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
60 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

تصمیم دارم صادقانه تایپ کنم! خب "گاو" در طول تاریخ باستان هرگز تنها به معنای یک حیوان نبوده، بلکه پشت لغت "گاو" در دورن باستان پر از مفهوم های عمیق و گاهی حماسی هست که در این کتاب خیلی زیبا توضیح داده شده و از این بابت ممنونم! چون به شدت دنبال همچین کتاب جامعی در این زمینه بودم.

3

واقعا صادقانه بخام بگم خیلی خیلی کتاب کامل و جامعی درباره موضوع گاو هستش من واقعا از خوندن این کتاب خیلی راضیم و‌ ممنونم از برنامه فیدیبو ک دانلود همچین کتاب های مفیدی و راحت تر کرده

3

سلام سمت ما یه منطقه ای هست به نام گوهوم یا گوبوهوم خراسان رضوی

3
(5)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گاو در اساطیر و حماسه های ایرانی
گاو در اساطیر و حماسه های ایرانی
سمیه ایرجی
ترفند
3
(5)
25,000
تومان