0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گویش لری از واج تا جمله
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب گویش لری از واج تا جمله

نویسنده:
احمد بارانی
ناشر:
ترفند
درباره گویش لری از واج تا جمله
گویش لری سیلاخوری، از دسته‌ی جنوب غربی زبان‌های ایرانی است که شاخه‌ی بزرگی از زبان‌های هند و اروپایی به شمار می‌رود. بررسی این گویش و دیگر گویش‌های ایرانی، می‌تواند دروازه‌ی گنجینه‌ی ارجمندی از واژگان ریشه‌دار پارسی را به روی پژوهشگران زبان‌های ایرانی بگشاید. بهره بردن از واژگان گویش‌های محلی، می‌تواند زبان فارسی معیار را بسیار پرمایه تر و توانمندتر کند. داده‌های زبانی، هم چنین می‌توانند مردم‌شناسان را در راه شناسایی فرهنگ کهن سرزمین ایران، یاری برسانند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
5.۰۶ مگابایت
تعداد صفحات
230 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۰:۰۰
نویسندهاحمد بارانی
ناشرترفند
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
39,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۵.۰۶ مگابایت
۲۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتاب همانطور که در توضیحات هم آمده در مورد گویش لُری سیلاخوری است و اطلاق گویش به زبان لُری که دارای تنوع و تکثر است و خود چندین گویش و لهجه دارد اشتباه است لُری جزء زبان‌های جنوب‌غربی ایران است اما لکی جزء زبانهای شمالغربی ایران است و تمام افعال و ضمایر لکی دقیقا شبیه کُردی است و پروفسور رودیگر اشمیت درکتاب راهنمای زبان‌های ایرانی در جلد۲، صفحه ۲۷۰، لکی را لهجه‌ای از کردی می‌داند. دهخدا و دانشنامه ایرانیکا هم لکی را لهجه‌ای از کردی می‌داند. لکی دستور زبان مستقل از فارسی ندارد همچنین اعداد شمارش مستقل ندارد و حتی به‌عنوان لهجه‌ای از فارسی ثبت ناملموس شده است

4

در این کتاب مانند هر کتاب پژوهشی دیگری اشکال هست ولی هیچ جای این کتاب زبان لکی زیرمجموعه گویش لری محسوب نشده است. زبان که نمی تواند زیرمجموعه گویش باشد! نکته دیگر آن که گویش لری از گروه زبان های ایرانی جنوب غربی است و زبان لکی از زبان های شمال غربی است پس هیچکدام نمی توانند زیرمجموعه دیگری باشند. لطفا دوست عزیز منتقد با ذکر دقیق جمله و صفحه مورد نظرشان مشخص کنند که چگونه لکی را زیرمجموعه لری حساب کرده ام تا در ویرایش بعدی اصلاح کنم. در ضمن منتقد نباید زبان آلوده به توهین داشته باشد. امیدوارم انتقاد را یاد بگیرند.

5

کتاب حاصل تحقیقات گسترده ای بود و رساله مانند نوشته شده بود و به خوبی ساختار این زبان را از آوا تا جمله بندی شرح داده بود. بخش مربوط به تفاوت لری، لکی و بختیاری قابل توجه بود. و همچنین واژه نامه موضوعی که کلمات لری رو با معنی در دسته بندی های مختلف آورده بود.

4

این کتاب به طرز مسخره ای زبان لکی رو جز گویش لری قرار داده. لکی یک زبان جداگانه اس و در مرداد ماه سال ۹۶ هم به عنوان یک زبان کاملا مستقل ثبت ملی شده.

3.6
(8)
25,000
٪50
12,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گویش لری از واج تا جمله
٪50
گویش لری از واج تا جمله
احمد بارانی
ترفند
3.6
(8)
25,000
٪50
12,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر