0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هیپنوتیزم ماریا
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب هیپنوتیزم ماریا

نویسنده:
ریچارد باخ
درباره هیپنوتیزم ماریا

پرواز کردن را میتوان بزرگ‌ترین آرزوی دست نیافتهی بشر دانست. اگرچه امروزه پرواز کردن تا حد زیادی ممکن شده است اما همچنان انسانها برای پرواز به وسایل و تجهیزات بیشتری از بدنشان نیاز دارند. درحالی‌که پرواز مانند پرندگان همیشه آرزوی انسان بوده است. ریچارد باخ نویسنده و خلبان آمریکایی با استفاده شرح و توصیفات تجربیات پروازش توانسته است پل زیبایی بین انسانها و آرزوی دیرینهشان ایجاد کند.

دربارهی کتاب هیپنوتیزم ماریا اثر ریچارد باخ

کتاب هیپنوتیزم ماریا نوشتهی ریچارد باخ است. این کتاب برای نخستین بار در سال 2009 منتشر شد. داستان هیپنوتیزم ماریا دربارهی مردی به نام جیمی فوربز است. جیمی فوربز مربی آموزش پرواز است. در ابتدای داستان جیمی به زنی به نام ماریا کمک می‌کند تا هواپیمایی را روی زمین بنشاند، خلبان این هواپیما همسر ماریا بوده است که ناگهان بی‌هوش میشود. بعد از فرود موفقیت‌آمیز ماریا، جیمی سوار هواپیما میشود . هواپیما را بلند می‌کند. در همین زمان است که ماریا روی زمین به خبرنگاران میگوید که شخصی او را در حین پرواز هیپنوتیزم کرده است...

در بخشی از کتاب هیپنوتیزم ماریا میخوانیم

جیمی پرسید:«خانم آیا می‌دانید دکمه‌های کنترل چطور کار می‌کنند؟ فرمان را نگه‌دارید تا بال‌ها به حالت افقی بمانند.»

«بله.»

به نظر ساده می‌آمد.

«حالا فقط بال‌ها را افقی نگه‌دارید.» و از او پرسید که کجا و چه وقت از زمین بلند شده و کجا قرار بوده فرود بیایند. سپس به‌طرف شرق چرخید. و مطمئن بود یک دقیقه دیگر هواپیمای سسنا ۱۸۲ آن زن را می‌بیند، پس بال چپ تی ۳۴ را به جلو حرکت داد و گفت: «کمی به‌طرف راست‌برانید. تا بتوانم شمارا ببینم.»

اگر هواپیما نمیچرخید نمی‌توانست او را ببیند. اما این خطر را پذیرفت و برنده شد. بالهای هواپیما را دید. کمی پایینتر پرواز کرد تا در مجاورت هواپیمای زن قرار بگیرد. سپس گفت:«سمت راستتان را نگاه کنید.»

زن نگاه کرد و جیمی دستش را برای او تکان داد.

گفت:«حالا همه‌چیز روبه‌راه است. کمکتان می‌کنم تا به سمت فرودگاه بروید و فرود بیایید.»

زن گفت: «من نمی‌توانم هواپیما را هدایت کنم.»

بال‌ها به سمت او متمایل شد. او هم به سمت زن متمایل شد و دو هواپیما باهم چرخیدند.

جیمی فوربز گفت:«نگران نباشید. خانم. من مربی پرواز هستم.»

زن گفت:«خدا را شکر.»

«باید سکان را به سمت چپ بچرخانید، البته نه خیلی کامل. خیلی نرم و آرام به‌طرف چپ تا دوباره هواپیما به حالت قبلی پرواز درآید.»

زن به جلو نگاه می‌کرد. فرمان را چرخاند و بال‌های هواپیما به حالت افقی درآمد.

جیمی گفت:«دیدید توانستید. مطمئنید قبلاً پرواز نکرده بودید؟!»

صدای زن کمی آرام‌تر شد:«من همیشه وقتی جوآن پرواز می‌کرد، او را تماشا می‌کردم.»

«معلوم است با دقت نگاه می‌کردید.»

جیمی متوجه شد. آن زن جای اهرم قدرت و همچنین پدال دوم عقب هواپیما را می‌داند. بنابراین به او گفت هواپیما را کمی به‌طرف چپ به سمت فرودگاه بچرخاند.

«اسم شما چیست. خانم؟»

گفت:«من می‌ترسم. نمی‌توانم این کار را بکنم!»

«شوخی می‌کنید. به‌خوبی پنج دقیقه هواپیما را کنترل کردید. کارتان عالی است. فقط آرام باشید و نترسید. فرض کنید خلبان هواپیما هستید.» «فرض کنم چی هستم؟!» او جمله را شنیده بود، اما گفته این مرد را باور نداشت.

«همه‌چیز را فراموش کنید و به این فکر کنید که شما اولین زن خلبان این شرکت هواپیمایی هستید که تابه‌حال استخدام‌شده و سال‌هاست دارید پرواز می‌کنید. کاملاً آرام باشید و خیلی خوشحال و راحت به وظیفه‌تان عمل کنید. فرود یک هواپیمای سسنا کوچک در چنین روز زیبایی به شیرینی یک تکه کیک است.» زن با خودش فکر کرد، این مرد مربی نیست بلکه یک دیوانه است!

زن پرسید:«یک تکه کیک؟!»

«درست است. طعم چه کیکی را دوست دارید؟»

زن از پنجره سمت راست به او نگاه کرد و لبخند نامفهومی زد. من از ترس دارم می میرم و تو طعم کیک موردعلاقه‌ام را می‌پرسی؟! از میان همه ناجی‌ها، یک مرد دیوانه باید نصیبم می‌شد؟!

زن گفت:«کیک هویج.»

جیمی لبخند زد. خوب است. او هم فهمیده که من دیوانه‌ام. حالا با این تصور که خودش دارای عقل سلیم است، سعی می‌کند آرام باشد.

«یک‌تکه کیک هویج!»

«اسم من ماریاست.»

دربارهی ریچارد باخ نویسندهی کتاب هیپنوتیزم ماریا

ریچارد باخ نویسنده و خلبان آمریکایی است. این نویسنده در سال 1936 در ایالت ایلینوی به دنیا آمد. ریچارد باخ از نوازندگان سوهان سباستین باخ، آهنگساز بزرگ و مشهور آلمانی است. ریچارد باخ در نخستین ازدواجش صاحب شش فرزند شد، اما چون اعتقادی به ازدواج نداشت، همسر و فرزندانش را رها کرد. یکی از پسرهای او، به نام جاناتان، کتابی دربارهی ارتباطش با پدری که هرگز او را نشناخته است، نوشته است. نام این کتاب بر فراز ابرها نام دارد.

خلبانی شغل اول ریچارد باخ است، او در هر زمینهای که مربوط به این شغل شود، کارکرده است. ازجمله‌ی این فعالیتها میتوان به ساختن تصاویر متحرک در آسمان و آموزش هوانوردی اشاره کرد. اما عشق و علاقه به نویسندگی از دوران دبیرستان همراه با باخ بود. استعداد او در نویسندگی توسط یکی از معلمانش کشف شد که درنتیجه‌ی این کشف، مشهورترین کتاب ریچارد باخ به نام جاناتان مرغ دریایی نوشته شد. از این کتاب تاکنون اقتباسهای ادبی و نمایشی زیادی صورت گرفته است.

نماد هواپیما در آثار این نویسنده تکرارشونده است. باخ در کتابهایش همیشه پیامی را از طریق هواپیما به خواننده میرساند. ریچارد باخ با استفاده از احساس پرواز در متنهایش به‌خوبی با خواننده ارتباط برقرار می‌کند.

ترجمهی کتاب هیپنوتیزم ماریا به فارسی

انتشارات البرز کتاب هیپنوتیزم ماریا را با ترجمه‌ی فرانک سالاری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قراردادِ است. سالاری متولد سال 1351 است و بااین‌وجود کارنامه‌ی ادبی درخشانی دارند. او تاکنون مترجم بیش از ده عنوان کتاب رمان و روانشناسی بوده است. ازجمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به کسی که می‌شناسیم، مهمان ناخوانده، هشدار، باورم کن، پایان دروغ‌ها، به درون آب، دختر قبلی، سپاسگزاری، غریبه‌ای در خانه، دختری که گذشته‌ای نداشت، تنها در پاریس، دختری در قطار، جاده‌ای باریک در دل شمال، هیپنوتیزم ماریا و جای پای خداوند در هر معجزه اشاره کرد. شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی و پی‌دی‌اف pdf همه‌ی این کتاب‌ها را از فیدیبو خرید و دانلود کنید.

 انتشارات البرز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پرکارترین ناشران ایران فعالیت خود را از سال 1349 آغاز کرده است و در طی این سال‌ها آثار ارزشمندی را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کرده است. علیرغم فعالیت این نشر در چاپ همه‌ی ژانر‌های کتاب، دو حوزه‌ی ادبیات و روانشناسی به‌عنوان حوزه‌های تخصصی این نشر شناخته می‌شوند. انتشارات البرز تاکنون کتاب‌های ادبی مهم و پرفروشی مانند بامداد خمار اثر فتانه حاج سید جوادی را منتشر کرده است. این نشر همچنین با نویسندگان و مترجمان زیادی همکاری کرده و معرف آثار جهانی به فارسی‌زبانان بوده است. این نشر آثار نویسندگان مشهوری همچون «میچ آلبوم» و «پائولا هاوکینز» را منتشر کرده است. «نشر البرز» کتاب‌های حوزه‌های مختلف را منتشر می‌کند ولی چاپ آثار حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت از تخصص‌های آن به‌حساب می‌آید و در این زمینه بسیار پرکار و فعال است. آثار افرادی همچون «برایان تریسی»، «جک کنفیلد» و «باربارا دی آنجلیس» را این نشر روانه‌ی بازار کرده است که بسیار پرفروش و پرطرفدار هستند. 

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب جوانان و نوجوانان کتاب خوان است. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای تولد نزدیکان و اطرافیانتان باشد زیرا داستان خوب و زیبایی دارد. کتاب هیپنوتیزم ماریا در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکایی قرار دارد. کتاب هیپنوتیزم ماریا مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 136 صفحه است که بامطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید. کتاب هیپنوتیزم ماریا حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان‌های آمریکایی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب هیپنوتیزم ماریا اثر ریچارد باخ بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی داستان‌های آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
601.۰۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
136 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۲:۰۰
نویسندهریچارد باخ
مترجمفرانک سالاری
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Hypnotizing Marai
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۰۱.۰۱ کیلوبایت
۱۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
31 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
12 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب در راستای درک اقای باخ از خلقت نوشته شده و شخصیت اصلی داستان خود آقای باخ است برای درک بهتر نگرش وی به خلقت باید ابتدا کتاب جاناتان مرغ دریایی ایشون رو خوند . البته تا خودتون جاناتان نشید باز هم درک کامل کتاب مقدور نخواهد بود و اگر شدید به ظرائف و اشارات کتاب هیپنوتیزم ماریا پی خواهید برد. تو خود حجاب خودی حافظ از میان بر خیز

4

هیپنوتیزم ماریا با وجودیکه در جایی رها می شود اما ارزش خواندن را دارد و می تواند خواننده را به نگاه کردن از سویی دیگر به محدودیت ها وادارد

3

من خیلی لذت بردم چند سال پیش این کتاب رو خونده بودم ولی وقتی برای بار دوم می خونم می بینم چقدر دیدگاه هم بعد این کتاب تغییر کرده

4

این کتاب از اون دسته کتابایی بود که یه صفحه میخوندم و دو ساعت از فرط هیجان توانایی دوییدن داشتم

4

اگرچه از نظر روند داستان و تشویق مخاطب به ادامه دادن در حد جاناتان مرغ دریایی نبود ولی ارزش خواندن داشت

3

کتاب خوبی هست اما اصلا ترجمه خوبی ندارد و خواندن و درک سخت کرده

4

لطفا کسانی که کتابو خوندن راجع بهش یه توضیح مختصر بدن، متشکرم.

3.6
(16)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
10,000
٪50
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هیپنوتیزم ماریا
٪50
هیپنوتیزم ماریا
ریچارد باخ
انتشارات البرز
3.6
(16)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
10,000
٪50
5,000
تومان