0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نئو گلستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب نئو گلستان

ناشر:
چرخ
درباره نئو گلستان
کتاب مستطاب گلستان سعدی از دیرباز الهام‌دهنده به اهل ذوق بوده که برخی از آنان مستقیماً یا به طور غیرمستقیم آن را سرمشق نوشته‌ی خود قرار داده‌اند. یکی به دلیل سجع روان نثر آن است. دیگری به خاطر این‌که حکمت را با طنز ظریفی آمیخته چنان‌چه یکی از دیگری را نمی‌توان جدا کـرد. سوم سادگـی بیان چنان‌چه ــ به رغم نثر فنـی‌اش ــ آسان خوانده می‌شود، و به همین دلایل دست‌کم تا صد سال پیش کتاب درسی مکتب‌ها و مدارس ابتدایی بود. گذشته از سجع نوشته‌های قائم‌مقام و خیلی کمتر از او که از این نظر از سعدی تقلید غیرمستقیم کرده‌اند، کتاب پریشان قاآنی تقلید مستقیمی از گلستان است که عیناً شیوه‌ی سعدی را در فرم و محتوا به کار بسته، اما اگرچه در فرم تقریباً موفق شده در محتوا درمانده است. گذشته از این موارد مشهور و رسمی، گلستان از جمله الگوی سیاه‌مشق‌های خیلی از نوجوانان بوده که بیشتر در قالب طنز نوشته‌اند. خود من هنگامی که دانش‌آموز دبیرستان بودم سیاه‌مشقی به تقلید از دیباچه‌ی گلستان در نکوهش اتوبوس بنز نوشتم، که از آن‌چه به خاطر دارم: لعنت شیطان را تَمَرّد و ذلّ که طاعتش موجب نکبت است و به شکر اندرش مزید خجلت؛ که بنز را آفرید. هر نفسی که فرو می‌رود مخلّ حیات است و چون برمی‌آید مضرّ به ذات. پس در هر نفسی دو لعنت موجود است و بر هر لعنتی فحشی واجب. نئوگلستان کتابی جذاب و سرگرم‌کننده است و دوست‌داران سعدی و گلستان و طنز به زبان قدیم از آن بهره خواهند برد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
554.۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
118 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۵۶:۰۰
نویسندهپدرام ابراهیمی
ناشرچرخ
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۷/۲۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
12,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۵۴.۷۲ کیلوبایت
۱۱۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
93 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

نسخه ی آپدیت شده و به روز شده ی حکایت های گلستان سعدی به زبان طنز! حکایت هایی که کاملا با مقتضیات زمان فعلی و مسائل اجتماعی و سیاسی هماهنگ شدن و یه کتاب فوق العاده رو پدید اوردن. شعرهایی که به طنز گفته شدن و البته پاورقی های جذاب کتاب هم از نکات قابل توجه این کتاب هستن.. کتاب فوق العاده زیبا، خلاقانه و بامزست و واقعا ارزش خوندن رو داره. مجموعه ی طنز "جهان تازه دم" نشر چشمه کتابای به شدت جذابی داره!

5

⭐️ لطفاً کتاب‌های من ( #نئوگلستان + #تاریخ_روی_تردمیل) رو از #فیدیبو "نـــخـریـد" #حق_مولف @pedram_ebra اینو صفحه‌ش خوندم و برام سوال شده واقعا

5

شوخ و شیرین! ترکیب حکایت‌های آپدیت‌شده‌ی گلستان با کلمات و اصطلاحات امروزی خیلی برام جالب و شیرین بود. توصیه می‌کنم حتماً بخونین. من یه جاهایی عمیقاً خندیدم ?

5

من همیشه، همه جا، به همه گفتم پدرام ابراهیمی نابغه است و این کتاب شاهکار

5

عالی بود آفرین به پدرام ابراهیمی

4

کتاب جالبی هست و طنز خوبی داره.

5

عااالی بود، بسیار همی بخندیدیم.

5

بسیار جالب

5

? قلم خوبی داره

5

عالیه

4.9
(15)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
نئو گلستان
نئو گلستان
پدرام ابراهیمی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نئو گلستان
نئو گلستان
پدرام ابراهیمی
چرخ
4.9
(15)
25,000
تومان