0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آن جا که پنچرگیری ها تمام می شوند

معرفی، خرید و دانلود کتاب آن جا که پنچرگیری ها تمام می شوند

نویسنده:
حامد حبیبی
درباره آن جا که پنچرگیری ها تمام می شوند
کتاب «آن‌جا که پنچرگیری‌ها تمام می‌شوند» نوشته حامد حبیبی ( -۱۳۵۷) است. این کتاب مجموعه ۹ داستان کوتاه است که پس از انتشار توانست نظر منتقدان و خوانندگان را به خود جلب کند. حبیبی را می‌توان به عنوان یکی از نمونه‌های نویسندگان خوب در نسل جدید برشمرد که با استفاده از دانش و خلاقیت خود توانسته آثار چشم گیری خلق کند. در توضیح این کتاب می‌خوانیم: «هر جمعیت و هر دوره‌ای به سخنگو نیاز دارد تا به یک نسل تبدیل شود. سخنگویان هر نسل نویسندگان آن نسل‌اند، نویسندگانی که با نگاه ژرف‌شان لحظات از دست رفته و ترس‌های نسل‌شان را روایت می‌کنند به نسلی که به تاریخش بدهکار نیست. مجموعه داستان «آن‌جا که پنچرگیری‌ها تمام می‌شود» شامل 9 داستان کوتاه است، داستان‌هایی که اغلب وقایع‌نگار فاجعه‌اند، در فضایی رنگین، پرجوش و خروش و گهگاه طنز. زبان داستان‌ها امروزی و بازیگوش است که با آن روزمرگی آدم‌های معمولی و ترس‌ها و آینده نامعلومشان با طنزی تلخ بازنمایی می‌شود. شاید این مجموعه بیان این حقیقت باشد که در دنیای امروز فقط ترس‌ها هستند که واقعی‌اند».

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۶ مگابایت
تعداد صفحات
118 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۵۶:۰۰
نویسندهحامد حبیبی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۷/۰۶
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۶ مگابایت
۱۱۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

"نمره واقعی یک و نیم" نوشتن از ترسها و دلهره های آدمیزاد، به اندازه وسعت مصداقها و پیچیدگی وضعیتهای گوناگونش، نمونه های درخشان زیادی در ادبیات دارد، از رویکردهای فلسفی تا روانشناختی. بنابراین انتخاب سوژه اش خود دلهره ای است که به نظرم مطالعه و تاملی بیشتر از آنچه در این اثر دیدم، میطلبد. دلهره هایی که احتمالا چندان واقعی نیستند تا مخاطب با آنها همزادپنداری کند، نهایتا تبدیل میشوند به سوژه ای برای فضاسازی و جزییات نه چندان مفید و گاهی هم با پایانی نامتجانس یا فاقد روایتی مشخص حالاحالاها جای کار دارد پرداختن به موضوعی همچو دلهره که با درونی ترین و عمیق ترین احساسات بشری کلنجار میرود و در دنیای ما هر روز نمونه های جدیدی به خود می بیند. تنها داستانی که ایده اش را پسندیدم، داستان آخر بود که در آنهم مساله نه خود ترس، بلکه دشواری نفی آن است.

3

از قضا این کتاب به هیچ عنوان هذیان نبود! مگر اینکه بخواهید اتفاقات و حس و حال و زندگی نسلی از ما را هذیان بنامید، که با این تعبیر ما در هذیان زندگی کرده و خواهیم مرد! به نظرم کتابی بود بسیار روان که نویسنده با تسلط و شناخت کامل از طیف وسیعی از احساسات( بخصوص اشکال مختلف ترس و ناامنی)، آنها را به خوبی با تعابیر و توصیفات دقیق تصویر کرده بود. فضاسازی های هر داستان و انتقال حسی که به خواننده می داد(با بیان توصیفاتی که حس همذات پنداری را بر می انگیخت) در بهترین شکلی بود که میشد. انگار که فیلمی میبینی و تمام فضای داستان تجربه شخصی ،حسی و بصری تو می شود. این کتاب تصویر هنرمندانه ی از دست دادنها و از دست رفتنها و حس های آمیخته با آن است. کلا اوصیکم!

5

بسیار خوب و خواندنی. برای علاقه مندان به داستان کوتاه به شدت توصیه می‌شود.

4

هذیان محض است. بعد از چند صفحه ی ابتدایی دیگر نمی توان ادامه داد.

3.8
(5)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آن جا که پنچرگیری ها تمام می شوند
آن جا که پنچرگیری ها تمام می شوند
حامد حبیبی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آن جا که پنچرگیری ها تمام می شوند
آن جا که پنچرگیری ها تمام می شوند
حامد حبیبی
گروه انتشاراتی ققنوس
3.8
(5)
49,000
تومان