0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شب طاهره
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب شب طاهره

درباره شب طاهره
کتاب «شب طاهره» نوشته بلقیس سلیمانی ( -۱۳۴۲)، نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر معاصر کرمانی است. او تا کنون موفق به دریافت جوایزی چون، جایزه ادبی مهرگان، جایزه ادبی اصفهان و نشان درجه یک هنری در سال ۱۳۹۵ شده است. رمان «شب طاهره» روایت داستانی است که دو زمان متفاوت را به تصویر می‌کشد و داستان بین زمان حال و سالهای دهه شصت در رفت و آمد است. بن‌مایه اصلی این رمان را یک موقعیت تراژیک تشکیل داده است. شخصیت اصلی این رمان زنی به نام «طاهره کریم‌ قاسمی» است که بر حسب تصادف یکی از دوستان قدیمی خود را می بیند و به ناگاه تمام خاطرات گذشته‌اش برای او زنده ‌می‌شود. محل وقوع حوادث این داستان روستای «گوران» است که اتفاقات مربوط به سالهای جنگ در آن مرور می‌شود. حوادث سال‌های دهه شصت و دغدغه‌های اين سال همواره در آثار بلقيس سليماني موج مي‌زند و خواننده را برای خواندن حوادث آن روزگار بی‌تاب می‌كند. در بخشی از کتاب «شب طاهره» می‌خوانیم: «پدر را سه روز است از بیمارستانی در کرمان، به خانه برگردانده‌اند. با پای خودش برنگشته. با آمبولانس برش گردانده‌اند. صادق می‌گوید کلی پول بابت کرایه آمبولانس داده‌اند. یک پرستار هم با پدر هست که مثل دکترها راه می‌رود و دستور می‌دهد. پنجشنبه عصر است و طاهره مدرسه ندارد و می‌بیند که پرستار سرم را وصل می‌کند، آمپولش را می‌زند و سفارش‌های لازم را به صادق می‌کند. حیف که رشته انسانی می‌خواند، و گرنه پرستاری از آن شغل‌هایی است که...نه نمی‌تواند.» از سلیمانی تا کنون کتابهای زیادی منتشر شده که از جمله می‌توان به؛ «بازی آخر بانو»، «بازی عروس و داماد»، «خاله بازی»، «به هادس خوش آمديد»، «سگ‌سالی»، «پسری كه مرا دوست داشت»، «من از گورانی‌ها می‌ترسم» اشاره کرد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
868.۹۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهبلقیس سلیمانی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۱۳
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۶۸.۹۱ کیلوبایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 31 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
32 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
0 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

هنوز کتاب رو تموم نکردم ولی طاقت ندارم که بگم چقدر خوبه و چقدر شیرین و جذاب روایت میشه. از این نویسنده خیلی خوشم اومد. کم پیش میاد بتونم یک رمان ایرانی را تحمل کنم چه برسه که از خوندنش لذت ببرم. مرسی واقعا.

5

با سلام. دست مریزاد به نویسنده محترم کتاب. کتاب با قلمی روان و ملموس نوشته شده. تعریف و توصیف وقایع و چینش محتویات بسیار دلچسب و شیرین انجام شده. از خرید کتاب پشیمان نیستم. از خوندنش لذت بردم.

4

کتاب خوشخوانیه و نثر روان و داستان قشنگی داره. ماجراهای زنی به اسم طاهره رو روایت میکنه با فلاش بک هایی به گذشته و بیان جریانات و اتفاقاتی که سرنوشت کنونی طاهره رو رقم زده.

4

کتاب روان و زیبایی بود ،ولی یا سانسور شده یا سروته ش را هم. آورده اند،وگرنه من بیشتر کتابهای خانم. سلیمانی را خوندم هیچکدام اینقدر سرسری نبودند حیف !

5

آفرین قلم خوبی بود ولی خیلی کوتاه بود می تونست بعدی هم داشته باشه یعنی خیلی سریع از مسائل خوابگاه و حبیبه عبور کرد ولی در کل خوب بود . افرین

4

در کل کتاب خوبی بود با نثر روان،اما نتیجه غیر منتظره و مبهم بودن تکلیف بعضی چیزها در اخر کار

4

کتاب خوبی بود ولی "بازی آخر بانو" و "بازی عروس و داماد" از همین نویسنده جذاب ترند.

2

من که متوجه نشدم هدف نویسنده چی بوده؟ چی می‌خواسته بگه؟ نه شروع خوبی داشت، نه پایان مشخصی!!!

5

کتاب جذابی بود و درست مثل بقیه آثار خانم سلیمانی ذهن را کامل درگیر ماجرا می‌کرد..

5

بنظرم نثر روان و زیبایی داشت ولی پایان جالبی نداشت خیلی بی سروته تمام شد

نمایش 8 نقد دیگر
4.3
(31)
خوش‌خوان 🪶 (1)
48,000
٪40
28,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
شب طاهره
شب طاهره
بلقیس سلیمانی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شب طاهره
٪40
شب طاهره
بلقیس سلیمانی
گروه انتشاراتی ققنوس
4.3
(31)
خوش‌خوان 🪶 (1)
48,000
٪40
28,800
تومان